Stránka 1 z 1

VAG Diagnostika padajiciho Turba, prosim o radu...

Napsal: 17 úno 2010, 15:12
od jiroch
Ahoj,
Mam diagnostiku z VAGu a rad bych videl Vas nazor, jak by jste dale postupovali.

PROBLEM: O1 rv2000, 1.9 TDi, 81kW, chiptuning - turbo pada v kopcich na 3jku a vyse (cca kolem 3 - 4 tis ot.) do nouzaku. Na rovinkach a pokud neni plyn na zemi problemy nedela. Po restartu klicku opet funguje OK.


diagnostika VAG v cestine:

chyba 17958
plnici tlak - regulacni odchylka

pricina:
zkrat na kostru, prerus. vedeni mezi magnetickym ventilem N75 a RJ motoru

mozne projevy:
blika kontrol zhaveni, nizky plnici tlak, vysoky plnic tlak

doporuceny postup:
kontrola nebo vymena magnetickeho ventilu N75 nebo vymena, regulace plniciho tlaku kontrola

Hadicky jsem kontroloval, odpojoval, zapojoval a nektere profukoval. Intercooler zda se fachci az od vyssich otacek, resp tlakuje vzduch do hlavni hadice ve vetsi mire az pri vyssich otackach, muze byt deravy (to je jen hypoteza).

diagnostika ukazuje na ventil N75, ale kamos mechos tvrdi, ze je to spis intercoolerem. Je celkem zasolenej.

Vaha vzduchu v norme.

Jste tehoz nazoru ??

Diky za nazor..

Napsal: 17 úno 2010, 15:36
od misoVW
Chcelo by to nalogovat. Mas pravdepodobne zanesene turbo, ale moze byt aj chyba v softe. Napis clenovi ´Huml´ je z Brna a pomoze Ti s tym.
jeho servis je www.rfauto.cz

Napsal: 17 úno 2010, 15:37
od jaykay
no urcite bych zkusil to nejjednodussi - na zkousku vymenit N75
prace na par minut a hned vis, na cem si :)

Napsal: 17 úno 2010, 16:00
od Pája 19
Nebo mrknout na regulaci na turbu při nastartování, nebo vycucnout hadičku, co ovládá naklápění lopat a mrknout, jestli se tyčka regulace hejbe.

Napsal: 17 úno 2010, 18:39
od flubber
Už jsem to tu četl několikrát, podívat se na / zkontrolovat regulaci turba. Ale jak? Z vrchu tam je prd vidět. Musí se ze spodu?

Napsal: 17 úno 2010, 20:05
od jiroch
Dnes jsem sveril Oktu Humlovi. Byli jsme to projet a zrovna to jaks taks drzelo, ale udaje v diagnostice uplne nesedeli normam. Predevsim tlaky byly vyssi (tzn na Turbo se musela vyvijet vetsi sila/tlak aby fungovalo jak ma). Doporucil mi vycisteni Turba. Zkousel jej rukou a chodilo tezkopadne. Zitra to bude cistit, dam vedet jak to dopadlo.

Napsal: 18 úno 2010, 06:46
od Pája 19
flubber píše:Už jsem to tu četl několikrát, podívat se na / zkontrolovat regulaci turba. Ale jak? Z vrchu tam je prd vidět. Musí se ze spodu?
Jak u kterýho modelu, u některejch z vrchu fakt není nic vidět. Je potřeba přesně vědet jak vypadá to, co hledáš.

Napsal: 18 úno 2010, 08:29
od Ivo
Tak to máš 100% istotu že to budeš mať v poriadku. Spravil si dobre že si to dal k Humlovi ;)

Napsal: 18 úno 2010, 09:40
od jiroch
Diky, taky v to doufam !!

Napsal: 18 úno 2010, 18:24
od jiroch
Ahoj, tak Okta je opravena. Nakonec se cistilo turbo, vymenoval pletenec, kterej byl fest zanesenej a udajne i zhnilej a jeste jedna rura, ktera je k tymu napojena, smerem ke katalizatoru, byla taktez zhnila. Diagnostika ukazovala po zakroku cisla v norme, tak ze huraaaaaa. Uz zase jezdim a nebudou me v kopcich predjizdet 120tky (LOL).
I pocitove me pripada, ze je auto snad i zivejsi, a zvukove tissi.
Zitra jedu projet do oblibeneho kopce, kde mi turbo pravidelne padalo. dam vedet ... 'Humlovi´ zdar !! Je to borec.

Napsal: 18 úno 2010, 18:31
od jaykay
super, kdo umi, ten umi :)

Napsal: 19 úno 2010, 12:50
od jiroch
Dnes jsem byl Oktu projet do kopce, pekne na doraz od spodu po neco pres 4tis otacek a postupne po 5. rychlost a naprosto plynule, do nouzaku nepadla, tak ze problem s turbem zda se byt vyresen. Navic se mi stisil chod motoru, coz souviselo s vymenou tech uhnilych soucastek, viz vyse. :wink: