Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Ahoj Mirku.
Tak jsem se taky pustil do úpravy bufíku na nezávislé topení. Mám to udělané takto:

Signál z čidla teploty mám připojen přes vypínač na 12V.
Signál z D+ altíku mám přes diodu a na stejný kontakt také přes diodu výstup z dálkového ovládání (12V).
Problém je v tom, že mi to hlásí chybu slabý signál D+. Jediné co mě napadlo, jestli třeba dioda nemá velký úbytek napětí a tak to zkresluje (použil jsem 1N5062).

Bufík můžu ovládat nezávisle dálkáčem nebo klasicky jako příhřev po nastartování.
Když zapnu dálkáč a bufík běží a pak nastartuju, tak mi relé odepne dálkáč a je to řízeno jen z D+.

Zkusím zpracovat nějaké hezké schéma a nahraju ho sem. Pro lepší pochopení.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
vynecht
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Registrován: 20 led 2008, 14:57
Bydliště: Turnov

Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Příspěvek od vynecht »

Vyhoď diody a dej relé.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)

Sharan 215/460, Octavia 190/460

Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Taky me to napadlo. Mrknu na schema a zkusim to prebastlit. Dokonce to dela nejak bordel v siti a obas se rozsviti esp, slaby signal nebo tak nejak. Asi je to spojeno z d+ od altiku, nevim.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Tohle by mělo být náhradní schéma. Relé místo diod. Jediné, co nevím, zda bude fungovat je rychlost přepnutí relé. Na zlomek sekundy bude bufík bez signálu (tedy 12V na pinu 7). Dokáže někdo říct, zda se stihne bufík vypnout?

Obrázek

ALT - signál D+
Relé je přepínací (aktivní výstup je horní)
DO - dálkový spínač (relé)
D5Wz - pin 7 bufíku (na pin 6 mám přivedeno stálých 12V přes vypínač)
WP - přídavné vodní čerpadlo, v mém případě mohu připojit napřímo (přepínací relé a relé na dálkáči je na min 10A, odběr čerpadla je kolem 1A)

Jen podotknu, že relé je zapojeno na napájení dálkáče, nikoliv na spínací kontakt. Je to z toho důvodu, aby se dálkáč po nastartování vypnul a tím pádem po chcípnutí motoru nebude pořád aktivní.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Tak už mám zapojeno. Při předešlém zapojení přes diody se mi nějakým způsobem podařilo odpravit regulátor na altíku, takže spíš doporučuji zapojení přes relé.
Ovšem teď mám problém se samotným bufíkem. Při dálkovém startu normálně naběhne, ale po chvilce chcípne a vyhodí chybu dmychadla 01414, samozřejmě to při tom docela hulí. Ale při automatickém startu s motorem, to běží normálně. Teď nevím, jestli na to nestačí baterka a kolísá tam napětí nebo co si to vymýšlí.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
carel
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 20 lis 2007, 00:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od carel »

arlie

pokud topení s motorem běží a bez něj se zastavuje je to na 90% čerpadlo okruhu , zjisti si teplotu v topení a v okruhu ,měly by být skoro stejné
Čerpadlo případně mám origo VW za dobrou cenu.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Cerpadlo bezi. Bude to asi baterie. Neudrzi napeti pri bezici svicce. Klesne na 11.7v a v tu chvilu uz nenabehne dmychadlo. Zkousel jsem napichnout na nabijecku a v pohode seplo.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
carel
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 20 lis 2007, 00:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od carel »

....moje čerpadlo točilo a uvnitř bylo vyhnilý takže okruh stál.
Když necháš auto 5 minut běžet a vypneš motor tak na dálku normálně topíš?
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Jo, topim. Ikdyz necham auto pres noc stat na nabijecce, tak se na dalku rozbehne. Jsou dve varianty, budto je baterka slabsi a napeti pri zatezi klesne nebo jednotka bufiku spatne meri. Ale kdyz jsem to zkousel sepnout s merakem, tak tam maly pokles byl. Zkusim si pujcit od znamehi vartu silver a vyzkousim.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
vynecht
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Registrován: 20 led 2008, 14:57
Bydliště: Turnov

Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Příspěvek od vynecht »

Neměř to na baterce, ale na bufíku, ten vypíná kolen 10,5V. Pokud Ti to vyhazuje už při 11,7V na baterce tak je zřejmě někde vysoký přechodový odpor.
Nahoď diagnostiku a podívej se kolik ukazuje napětí na bufíku a přitom změř co je na baterce rozdíl by neměl být velikej.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)

Sharan 215/460, Octavia 190/460

Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Přesně tak jsem to měřil. Napětí co ukazoval vag na bufíku a napětí napájení bufíku. Hodnoty byly skoro stejné, jestli rozdíl 0.2V možná.
Může to být asi víc faktorů dokupy - slabá baterka, dmychadlo atd. Nevím.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
carel
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 20 lis 2007, 00:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od carel »

Zkus tam připojit origo webasto diagnostiku.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“