Stránka 1 z 2

spínač světel

Napsal: 17 bře 2010, 12:26
od vlada5506
AHOJ,mohl by mi někdo popsat zapojení ve spínači světel?Jedná se mi o to,najít stálý proud po zapnutí klíčku a kostru.Chtěl bych si zapojit světla pro denní svícení.Díky předem.

Napsal: 17 bře 2010, 12:33
od Marek77
Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....

Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.

Napsal: 17 bře 2010, 13:03
od pit00
Přes D+ se budí alternátor, jestli ty světla pro denní svícení nemají žádné ovládací relé, nezapojoval bych to takhle. Jinak na spínači světel je černo-červený kabel (hrubý), na něm je proud při zapnutém klíčku a kostru dej někde na kovovou část karoserie.

Napsal: 17 bře 2010, 15:30
od Marek77
pit00 píše:Jinak na spínači světel je černo-červený kabel (hrubý), na něm je proud při zapnutém klíčku a kostru dej někde na kovovou část karoserie.
Takhle to zapojit nesmíš!!! Denní svícení musí bezpodmínečně zhasnout v okamžiku, kdy se rozsvítí parkovací světla. Podle Tvého zapojení to nebude fungovat.






pit00 píše:Přes D+ se budí alternátor, jestli ty světla pro denní svícení nemají žádné ovládací relé, nezapojoval bych to takhle.
Denní svícení má tak nepatrný odběr, že pro dobíjení to absolutně nevadí.

Napsal: 17 bře 2010, 15:57
od vlada5506
Marek77 píše:Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....

Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.
Takhle bych tomu rozuměl,jen nevím zda je správné zapojení +na+,jinak toto zapojení se mi jeví jako jednoduché,díky za radu.

Napsal: 17 bře 2010, 17:47
od Marek77
Ano, je to tak, jak jsem napsal.

Jde totiž o toto: V případě, že auto stojí (motor vypnutý a světla zhasnutá), je na plusovém drátu žárovky parkovacího světla nula a na svorce D+ altíku také nula - denní svícení nesvítí. V okamžiku, kdy motor naskočí, se na D+ objeví napětí - denní svícení svítí. V okamžiku, kdy rozsvítím parkovací světla (a k nim třeba další světla, např. tlumená či mlhovky), na žárovce parkovacího světla se objeví také plus - tudíž na obou drátech denního svícení bude stejné napětí a denní svícení zhasne.

Takže minusový drát denního svícení se skutečně musí připojit na plusový drát žárovky parkovacího světla :wink:.

Je to jednoduché, nemusíš lézt do kabiny, protahovat dráty kdovíkam - stačí plusový drát denního svícení připojit na D+ altíku (to je ten slabý drátek, který vede ke kontrolce dobíjení) a minusový připojit do předního světla na plusový drát parkovačky - a hotovo.

Napsal: 17 bře 2010, 18:02
od vlada5506
Ok,ještě jednou díky moc.

Re: spínač světel

Napsal: 17 bře 2010, 18:55
od jordee_23
vlada5506 píše:AHOJ,mohl by mi někdo popsat zapojení ve spínači světel?Jedná se mi o to,najít stálý proud po zapnutí klíčku a kostru.Chtěl bych si zapojit světla pro denní svícení.Díky předem.

rc clen (trimer 100k s usmer. diodou v zavernom smere + kondik 470uF elektrolit) cez odpor na darlingtona NPN na ktorom je rele na plus ... vstup rc clena na altik= svetlo modri drot v prechode pri pedaloch (checkni pri nastartovani sa tam objavi +12V) spinaci kontakt rele zopne kontakty na konektore co ide do spinaca svetiel spoji +12V na stretavacky a odtial cez diodu silnejsiu usmernovaciu na obrysove svetla v priepustnom smere . spoj dokopy droty do konektora piny 13,14,16 a oddel ich v zavernom sere usmernovacou diodou (nejakou aspon 40A )na pin 4. pin 4 a pin 1 cez spinaci kontakt rele prezen. plati pre OI

trimrom nastvis oneskorenie po nabehnuti 12V na altiku po nastartovani

inak to aj zistis na konektore co ide do spinaca svetiel. pomerias co je zem a co +12V x vedenie = odpaja pri startovani, potom skusis co zapne ked na volne piny das +12V

treba sa len zamysliet a pohrat

dobre je este zem pre zapojenie dat cez vypinac ..a vies to cele vypnut .. najdes lahko zapusty do plastu .. rychla diera sup ..a mas to.

Napsal: 17 bře 2010, 19:49
od autorobert840
ahoj, vypínač světel má na pinu 6 proud jen při zapnutém klíčku a po otočení vypínačem do další polohy (parkovací, potkávací) tam proud není

Re: spínač světel

Napsal: 17 bře 2010, 20:04
od flubber
jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov (LOL) (noteeth) (noteeth)

Re: spínač světel

Napsal: 17 bře 2010, 22:18
od jordee_23
flubber píše:jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov (LOL) (noteeth) (noteeth)
Obrázek

tu to je ..tie piny ak si dobre pamatam. proste staci spojit droty co idu do konektora spinaca 13 14 16 to su obrisovky, podsvietenie palubky . mozno este nieco uz nepmatam. 4 by mali byt stretavacky.

darlington BD 677,679,681 hocijaky podobny , odpor pred je okolo 2kohm

plati pre OI a aj GIV by malo. ta oddelovacia dioda hocijaka rychla ci schotkyho na vacsi prud a primerane napatie baterke nad min 16 V (taka v zeleznom puzdre naj)

niekedy sa mi proste nechce v tej rychlosti
:D a najdes toho mraky rozne zapojenia s citacmi impulzov az neviem po ake ..ja som si vymyslel aj s operakom , ked zacne altik dobijat a stupne napatie nad nejaku nastavenu hodnotu (cca 14V treba zmerat) zapne svetla :O) na GIII to tak mam roky. niekde to ale neslo dobre ...blbe altiky mali chlapi a ja lenivy ..atd ..takze predsa len musim vacsinou hladat ten slabomodry drot od altika (LOL)

Napsal: 18 bře 2010, 11:41
od mobilik
Pozrite sa na to tu: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=3 ... a&start=34

funguje to na vsetkych spinacoch VW Group cez kontakt TFL akurat na miesto 56 zapojit + od LED denneho svetla:D

Napsal: 18 bře 2010, 14:18
od jericho-3
Marku 77,jseš poměrně mazanej..já bych se bál využít ten drát z altíku,ale když to funguje....Sice osobně nesnáším různé přídavné dráty..,hlavně když borci použijí jednu barvu..a kolikrát tu,která u toho kterého vozu ukostřuje/černá,hnědá/ použijí na proud....a o cínování drátu je na vyšší kuchařské neučili... :P Ale jezdím s fiatem/který to má již z továrny/ a kdykoliv sednu do auta,které to nemá,je to na pokutu...A svoji AR,která to také nemá jsem několikrát tlačil...Takže v tom případě nic jiného nezbývá..A že to nemají nová auta pro náš trh také nechápu...

Napsal: 26 bře 2010, 21:17
od martinsidlo
Ovládání denních světel napojit na modrý vodič( Pin 12) svorkovnice panelu přístrojů T32a. Na tento kabel to zapojuje Škodovka.

Napsal: 26 bře 2010, 22:07
od Zdeněk M
martinsidlo píše:Ovládání denních světel napojit na modrý vodič( Pin 12) svorkovnice panelu přístrojů T32a. Na tento kabel to zapojuje Škodovka.
Hoši s tím altikm opatrně, cokoli na D+ připojite navíc je zatež, jsou tam pomocný diodi pro buzení kotvy a napajení rgulatoru. Každa další zatež je muže položit! Pokud tam neco pripichujete tak jedine pres rele. Denní svicení mužes udelat pres vypínac, tak jak je to original. Vypínac OFF, nastartujes, roužnou tlumený, když das vypinac na parkovacky, tlumený zhasnou, v poloze tlumený to chodí normalně, lze prepinat, tlum-dalk.