Ředění 50/50 - jaké úpravy?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Ředění 50/50 - jaké úpravy?

Příspěvek od waqw »

Původně jsem chtěl udělat dvounádržový systém (clio 1,9 komůrkáč čerpadlo bosch) - ale protože auto je malé a není kam dát olejovou nádrž a navíc jezdím většinou krátší vzdálenosti (cca 8km) tak jsem usoudil že budu jezdit na mix 50/50 nafta a použitý rostlináč.
Jako předehřev chci použít tep. výměník (mám deskáč la 14/10desek).
Akorát nevím co studené starty - jestli to nebude chtít ještě nádrž z čistou naftou (do motorového prostoru by se snad vešel malý kanystr), nebo to provozovat jenom na ten mix. Rád bych aby mi motor a čerpadlo ještě nějakou dobu sloužili :)
Co původní palivové potrubí - bude nutné zvětšit světlost nebo to bude stačit? A co nastavení tlaku vstřikovačů, měli by se nastavit na max. nebo to při tom mixu není až tak nutné?
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

covece ja mam ve svem fordoj akorat ve predu malou prepadovou nadrzku(vodni z forda 86) a v normalni nadrzi pouzitej prefiltrovanej olej na naftu jen startuju vim ze stari olejari budou mit namitky ze neni dobre hned po startu kdyz je to studene prepinat na olej ale myslim si ze zas tak hrozne to nebude najel jsem na to zatim 15 tisic km a nechal jsem akorat vycistit vstriky(400kč) jo musim dodat ze do toho oleje leju jeste 1l naturalu95 na 10l oleje a dnes kdyz bylo -2 olej byl jeste tekuty otazka je co bude az bude vic pod nulou proste se bude muset vic michat s naftou
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

souhlas s mynames pokud budes dulezite je pri dlouhodobem stani [cca 1 a vice hodin ] vyplachnout motor a naplnit cerpadlo naftou pokud startujes na naftu ihned po nastartovani ihned prepnes nic moc se nedeje maximalne bude kolisat pocet otacek volnobehu.Michat olej a naftu lze ale jde o to ze budes mit olej v motoru porad a to neni moc dobry.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

presne tak jak to zustane v cerpadle a ve vstrikach zalepi se to kdyz palivo vychladne a ta malla nadobka ma asi necely 2l vystaci na 4 dny pri 2x startovani za den jen malinko resim problem kontaminace olejem preci jen neco se tam po prepnuti dostane ale zatim to funguje dobre tak uvidim
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

to mynames
zkus šlusnout zpátečku potom nebude docházet ke kontaminaci olejem. Dá se koupit takovej mosaznej kříž tuším, že se používá v plynařství. Stojí kolem 25 Kč ( v Plzni v železářství ) namusíš pak dávat dvě Téčka. Jeden vstup do čerpadla, druhej je z nádrže s naftou třetí je z nádrže s olejem a čtvrtej je zpátečka z čerpadal. Mám to bez odvzdušňováku taky na Fordu a jde to bez vzduchu. Jen nesmí dojít nafta nebo olej pak je to na delší dobu než se to pořádně odvzdušní.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No tak já jsem jezdil s komůrkáčem bez jakejchkoliv úprav na směs 50% nafta 50 % olej přes rok a půl s tim, že jsem teda olej a naftu vždycky důkladně rozmíchával - spíš roztřepával - v kanystru. Podmínka byla, že vstřikovače a žhavení byly tip-top. Vhodné je také tzv. dožhavovací relé ( dá se i zbastlit ), který standardně zajišťuje dožhavování žhaviček po nastartování studenýho motoru minimálně 30 vteřin ( u VW 1.6 TD motor: SB dožhavoval standardně až 120 vteřin ! ). Nový TDI dožhavujou beztak automaticky. Jedině v zimě když dost mrzlo, tak jsem musel poměr někdy snížit, protože to špatně procházelo palivovym filtrem.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

kuba: takže je nutné to čerpadlo když bych jezdil na směs proplachovat alespoň na straty čistou naftou nebo to mám nehcat jenom na tu směs? Dožhavování tuším mám..
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Pri 5O na 50 u komůrkáče není nutný ještě v tomhle počasí proplachovat, i když to může o trošičku hůř chytat, ale pořád by to mělo chytat slušně. Jak už sem psal, musej ale bejt perfektní vstřikovače, žhavičky a předvstřil dát evtl. na "dřív" .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Takze proplachovat ver mi specialne ted staci pul hodiny a uz je to studeny
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=5532
taky jeden co jezdil na michanej nebud linej udelej prestavbu
taky sem sei myslel ze je vse ok a hle uderily mrazy a modlim se aby to byli jenom zhavice pac oproti lonsku startuju rano jako avie (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Já línej nejsem :-) jenom nemám kde dát olejovou nádrž (tu původní jsem chtěl zachovat na naftu) Když dám olejovou nádrž do kufru tak si už tak malý kufr ještě zmenším, což jena nic. Další důvod proč chci jezdit na mix je ten, že při krátké trase by se mi čistý Ro neohřál - takže pro to jsem došel k závěru, že mix bude ideál a teďkom zjiš´tuji jaké provést úpravy abych mi ten motor nějakou dobu vydržel.
BIGBOSS
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 dub 2007, 09:19

Příspěvek od BIGBOSS »

Moje zkusenosti s provozem na olej bez uprav paliv. systemu.
Vlastnim seat 1.9TDI 66KW ro 2001, najeto 112 000 km. Od pocatku jezdim na mix - 30 oleje 15 nafty a to v lete. pres zimu 50:50 pri teplotach do -5 st. Auto jezdi uplne v pohode, starty v lete normalni po kratickem nazhaveni v zime je to delsi. Chod motoru je po nastartovani cisty, otackomer se ani nehne, zadne kolisani. Mam doma vymenik, i torjcestak, ale malo mista v aute (na nadrz) tak sem to zatim nepouzil. Musim konstatovat ze do toho leju vetsinou slunecnicovej nebo sojovej olej z obchodaku. repkac sem pouzil jen jednou a rozdil jsem nepoznal. Dlouhodoba spotreba 4,6-5,3. Za 10 mesicu co ho vlastnim sem najel cca 12 000km. Vrele doporucuji, nebojte se toho
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“