Mytí motoru (umývat nebo neumývat)

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Mamlas
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 12 led 2010, 19:32

Mytí motoru (umývat nebo neumývat)

Příspěvek od Mamlas »

Ahoj všem, měl bych dotázek ohledně mýtí motoru. Právě jsem měnil olej a zjistil jsem že po zimně je hodně zasviněnej od posypové soli. Ta slaná voda se dostala snad všude.Chtěl bych si to umýt vapkou ale mám strach abych tomu spíš neublížil. Mohl by někdo napsat zkušenost jestli se má něco zakrývát, jestli používat nějaký přípravky (Arva atd.) nebo na co si dát pozor. A nebo se na to úplně v....t a nechat to tak.Jedná se o motor 1,9Tdi 81kw AHF.
Díky za každou radu.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já myju motor úplně běžně. Akorát vyndám přepadové hadičky od vstřiků a nátrubky zaslepím. Autošampon do tlakové myčky a jedééééém. Nikdy nebyl problém.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

mýt a klidně bez sundání hadiček akorát neprat pyl. filtr a podmíkou je motor nenastartovaný...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Wapem to umyt muzes nic se nestane. Je pak dobre motorovy prostor vyfoukat stlacenym vzduchem. ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

On někdo taky pere pylový filtr? :o :o :o
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

"prát" je myšleno plýtvat zbytečně vodou i na místa kde to umí zaškodit...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Aha, metafora. Já měl s češtinou od malička problémy :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

spíš slengový výraz ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

VW bych klidně umyl, akorát bych se vyhnul plným proudem konektorům a kabelům. Já jsem po takovém mytí vypínal měsíc auto přes kvalt (crazy)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

dhfool píše:VW bych klidně umyl, akorát bych se vyhnul plným proudem konektorům a kabelům. Já jsem po takovém mytí vypínal měsíc auto přes kvalt (crazy)

přesně!a vo tom to je.já doporučuji nemýt a už vůbec né vapkou,když tak opláchnot kýblem....


ta vapka umí pod tlakem protlačit vodu kolem těsnění do konektorů kabelových svazků a zůstane tam.po 3 měsících,kdy kontakty zvolna oxidujou,se začnou dít věci...

..jasně,že né každému-ale stává se....
Uživatelský avatar
bds
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 25 úno 2009, 18:23
Bydliště: Fromálně Praha 3, reálně u Kralup n. Vlt.

Příspěvek od bds »

No a ve svetle tech rizik spojenych s mytim wapem: Ma vubec nejaky realny smysl ten motor umyvat vedle dobreho pocitu z toho, ze mam cisty motor?
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No jistě. Tvůj mechanik tě bude mít rád :D
Uživatelský avatar
bds
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 25 úno 2009, 18:23
Bydliště: Fromálně Praha 3, reálně u Kralup n. Vlt.

Příspěvek od bds »

dhfool píše:No jistě. Tvůj mechanik tě bude mít rád :D
Ten muj je tolerantni. Vzdy me rad vidi i s neumytym motorem .. mozna je to "prirodni typ". :D
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

bds píše:No a ve svetle tech rizik spojenych s mytim wapem: Ma vubec nejaky realny smysl ten motor umyvat vedle dobreho pocitu z toho, ze mam cisty motor?
motor má být čistý potom je to radost dělat...
Obrázek
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Nightrider
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 11 bře 2010, 00:35
Bydliště: tam kde se jezdi po leve strane

Příspěvek od Nightrider »

Obcas jsem si zajel ke kamosovi a ten vzal tlakovou vapkou... motor vypadal jak novy, vsechno se lesklo... motor byl zasadne nastartovany a u motoru s rozdelovacem se musela vysusit cepka rozdelovace. Motorovy prostor se vysusil teplem sam.
Bavim se o benzinovych motorizacich. Ten kamos mi rikal, ze takhle umyva motory nakladaku a nebyl zatim problem. Ono se totiz po umyti lepe hledaji zavady..
Naposledy upravil(a) Nightrider dne 30 bře 2010, 18:57, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“