Stránka 1 z 2

motor 1,9D

Napsal: 06 dub 2010, 15:38
od radekli88
Zdravím. Před asi 3 týdny mi prasklo těsnění pod hlavou, těsnění jsem vyměnil za hrubší o 0,1 mm, hlavu srovnal na brusce, vyměnil gufera na ventilech, zabrousil ventily, poskládal jsem to, ale auto na volnoběh jede španě, jede spíš jak by na 3 válce a kouří modrým dýmem. Když jedu, tak to nekouří nebo úplně malinko. Trysky jsem měl na tlakování, všechny byly dobré. Nemá někdo s tímto zkušenosti, čím by to mohlo být, že motor jede na volnoběh tak špatně a kouří tím modrým dýmem? Už si nevím rady, vyzkoušel jsem snad skoro všechno, s čerpadlem nebylo nic dělané. Jedná se o R21 s motorem 1,9 D.

Napsal: 06 dub 2010, 19:34
od JiRaY
Kouří modře?Opotřebovaný motor,jde olej do válců,asi je jeden válec bez tlaku.

To že jde jako prase by nasvědčovalo tomu beztlakému válci,můžou to být zdrbané kruhy,nebo ten tlak může zdrhat přes tu hlavu ;)

Napsal: 06 dub 2010, 20:28
od radekli88
To by snad ale pak jelo pořád na 3 válce, ale jak jedu nebo přidám plyn trochu, tak to jede normálně, nezdá se mi, že by ten motor jel špatně nebo měl velkou spotřebu nebo tak něco. Dneska jak jsem přijejl, ta jsem ho za hodinu nastartoval a jel zas líp, už tam nekouřil, sem tam to přeskočilo přes kompres, ale někdy to jede špatně, někdy zas líp na ten volnoběh. Hlava je odtlakovaná, ventily zabroušené

Napsal: 06 dub 2010, 21:39
od jericho-3
A při tom vadném těsnění pod hlavou...neuvařil jsi to?Nejel jsi chvíli bez vody?To jak to popisuješ,tak se chová motor s mnoha km po překroužkování...který si ještě nesedl..Jestli jsi to nepřipařil...netěsní kruhy...Jde o to ,jak ti to jezdilo předtím....Jestli dobře, tak je tohle možné...To je peugeot nebo renault...?Jestli renault,mohl jsi se seknout na rozvodech ...jsou tam dvojí značky podle druhu čerpadla....Nemusíš dlouho točit než to chytne?

Napsal: 06 dub 2010, 22:21
od pafka
jestli se mu dostala voda do válce tak může mít ohnutou ojnici, kontroloval jsi přesah všech pístů?

Napsal: 07 dub 2010, 12:00
od radekli88
Když je to studené, tak to chytá celkem dobře, musím sice přidat trochu plynu, ale chytne to, když je to teplé, tak musím točit delší dobu, než to chytne, ale dělalo to tak i předtím. Auto podle mě jezdí stejně, jako předtím, nekouří černým dýmem, dobře táhne, ani spotřeba se mi nezdá vyšší. Je to Renault motor, čerpadlo tam mám Lucas. Ty rozvody ještě zkusím zkontrolovat, ale podle mě by to zas pak nejelo vůbec, kdyby byl na čerpadle přehozený řemen a zub. Přesah pístů jsem neměřil, voda mi sice ubyla předtím, ale zas úplně bez vody jsem nejel. Já jenom nechápu to, že někdy to jede na ty tři válce, trochu se to zahřeje a pak když to zase nastartuju, tak to třeba jede normálně na 4 válce na volnoběh, sem tam to jenom přeskočí přes kompres. Ještě dneska zkusím zkontrolovat svíčky, jestli všechny žhaví, protože ty svíčky mi taky dělaly problémy, žhavilo mi to jenom na dvě svíčky a motor šel taky divně a kouřil modře, ale po zahřátí to přestalo, teď to kouří modře i po zahřátí.. Někde jsem našel, že modrý kouř může být i špatně spálená nafta a když k tomu čichnu, tak to i smrdí po spálené naftě, tak nevím

Napsal: 07 dub 2010, 12:00
od radekli88
Když je to studené, tak to chytá celkem dobře, musím sice přidat trochu plynu, ale chytne to, když je to teplé, tak musím točit delší dobu, než to chytne, ale dělalo to tak i předtím. Auto podle mě jezdí stejně, jako předtím, nekouří černým dýmem, dobře táhne, ani spotřeba se mi nezdá vyšší. Je to Renault motor, čerpadlo tam mám Lucas. Ty rozvody ještě zkusím zkontrolovat, ale podle mě by to zas pak nejelo vůbec, kdyby byl na čerpadle přehozený řemen a zub. Přesah pístů jsem neměřil, voda mi sice ubyla předtím, ale zas úplně bez vody jsem nejel. Já jenom nechápu to, že někdy to jede na ty tři válce, trochu se to zahřeje a pak když to zase nastartuju, tak to třeba jede normálně na 4 válce na volnoběh, sem tam to jenom přeskočí přes kompres. Ještě dneska zkusím zkontrolovat svíčky, jestli všechny žhaví, protože ty svíčky mi taky dělaly problémy, žhavilo mi to jenom na dvě svíčky a motor šel taky divně a kouřil modře, ale po zahřátí to přestalo, teď to kouří modře i po zahřátí.. Někde jsem našel, že modrý kouř může být i špatně spálená nafta a když k tomu čichnu, tak to i smrdí po spálené naftě, tak nevím

Napsal: 07 dub 2010, 13:32
od mtapaj
skontroluj si volu ventylov ;)

Napsal: 07 dub 2010, 13:58
od radekli88
Tu jsem kontroloval když to skládal tu hlavu, na sacích ventilech byla dobrá, na výfukových byla o trošku menší, ale v tom si myslím, že bych problém neviděl, spíš bych to viděl asi na čerpadlo, protože trysky jsem měl na kontrole a byly dobré

Napsal: 07 dub 2010, 21:20
od jericho-3
Je tady možnost .že motor toho má hodně za sebou ..a jak jsi zabrousil ventily,tak se trochu natlakoval a začal žrát olej...To,že ti to jde někdy na 3,je možná tím,že je jeden válec na hranici chodu/malá komprese/ a jednou jde,jednou ne..Tryskou to nebude...sundal bych sání jestli tam nesyčí...může netěsnit ventil,ale je možné,že je motor před smrtí.......Zkus nahrubo zvednout kolo,dát tam 5 a zatoč kolem,poznáš,jestli ten který nejde je slabý...Hlavně zjisti,který to je /povoluj trubky.../A samozřejmě změřit vůli ventilů.....

Napsal: 08 dub 2010, 09:01
od radekli88
Právě si myslím, že motor je v poho, protože táhné dobře podle mě, podle mě jede stejně jako předtím, není lenivější podle mě, jenom prostě na ten volnoběh jede tak nepravidelně a kouří ,někdy hodně, někdy tak v normě. Vůli jsem měřil, na sacích byla trošku větší, na výfukových trošku menší. Dneska jsem to nastartoval ráno a kouřilo to zase míň, tak já už nevím

Napsal: 08 dub 2010, 10:19
od PavelTDi
A máš v pořádku rozvody - základní nastavení vstřikovacího čerpadla. Měl jsi hlavu dole , takže můžeš mít přeskočený čerpadlo o zub ( na menší předstih ) . V horní úvrati je už řemenice na čerpadle trochu napružená . . .

Napsal: 08 dub 2010, 13:39
od radekli88
Jo, rozvody by měly být dobré, včera jsem je ještě raději jednou kontroloval. Dneska to na volnoběh kouřilo tak celkem v normě, jako po 20 roků starém motoru nemůžu čekat zázraky, ale zase předtím to nekouřilo, teďkom jo, možná jestli se nějak nerozštelovalo čerpadlo nebo by chtělo seřídit, jak jsem tam dal to hrubší těsnění

Napsal: 08 dub 2010, 20:18
od jericho-3
Byla chyba,že jsi u tak starého motoru dal vyšší těsnění,motor spíš potřebuje přidat než ubrat kompresi...Přidej mu na 1000 otáček a jezdi....

Napsal: 08 dub 2010, 20:27
od radekli88
Já jsem tam dal takové těsnění, protože ta hlava byla dost křivá a ubrali jsme z ni celkem dost, tak jsem si myslel, že by to pak mělo až moc velké tlaky. Dneska ten motor šel na volnoběh i na 4 válce a nekouřil nebo upe minimálně, někdy zas sem tam přeskočil přes kompres, ale ten volnoběh to bude chtít asi zeštelovat a zvýšit trochu