jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

jo tak já se tim úplně nechlubim, pak ti každej cpe že nemáš jezdit na sračky... jo taky to víc ředit nebudu... Tak to jezdíš zadarmo hele :D já k tomu tu naftu bohužel musim kupovat :D ale stejně jezdim někde za 1,20 - 1,40 Kč/Km tak co viď... Nene. mám tam 1,9TD... komůrkáč. Ale je to hrozný jakmile jsem poznal co jde dělat s čerpadle a s turbem, chci furt víc :D O víkendu budu dělat nový čerpadlo s několika už dost hustýma úpravama, no a v dílně se mi válí dva rozebraný motory z kterých budu stavět jeden novej, a když už tak pořádně, takže nový šály na ojnicích a na klice, ojnice půjdou silnější z HDIčka, nový pístní kroužky, koplet udělaná hlava, tohle nový čerpadlo, samozřejmě rozvody, komplet všechny těsnění, spojka obložená organikou, no a až to sestavim, tak musim koupit nějaký pořádný VNT turbo :D Pak už budu jen doufát že budu rozumnej a neudělám díru v bloku :D:D:D
BMW e46 320D touring 110/125kw
kamikaze5110
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 kvě 2017, 21:38

Příspěvek od kamikaze5110 »

Zdravím páni, dúfam, že mi budete vedieť poradiť. Veľmi veľa som o tom čítal a potrebujem si overiť či to bude sedieť správne.
Mam aktuálne mtdi z afn, trysky sprint 764, čerpadlo AAZ a vnútornosti z AFN čerpadla ale dáva to veľmi málo nafty pocitovo tak 45kw a problémy aj s pomaly padajúcimi otáčkami takže uvažujem nad upgradom. V ponuke je čerpadlo 2.8 idtd 0460424164 takže by malo mať 12mm piestik. Dočítal som sa ale, že aby to malo ten správny priebeh pre priamy vstrek treba tam dať vačku z TDI (čiže moja z AFN).

Ohľadom tej vačky som trochu neistý pretože vačka z AFN mala hrubší ten aretačný kolík ako AAZ a bojím sa toho istého pri pri AFN v 2.8 čerpadle.
Obrázek

Vačka z AFN by mala byť 2466110110 a zakrúžkovaný je ten aretačný kolík. Podľa vás by to malo sedieť perfektne?
Golf MK2 1.9mTDi AFN + obtokové turbo
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Takze si ve svoji pumpe nechal AAZ vacku? Pokud ano tak je jasny proc nemas vykon... Jinak to tvoje pumpa to musi utlacit bez problemu, podle me je neco spatne...
BMW e46 320D touring 110/125kw
kamikaze5110
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 kvě 2017, 21:38

Příspěvek od kamikaze5110 »

Aj vačka tam je z AFN.
To, že niečo je špatne tuším aj ja lebo s nedotknutým AAZ čerpadlom na TDI bloku som mal lepší výkon ako keď sa do neho hodili vnútornosti z AFN okrem podávacieho čerpadla a osky.
Od začiatku som mal problémy s tým čerpadlom, že nedáva naftu ak sa mu pridá zmesi samé vyletujú otáčky pri jemnom pridaní plynu alebo keď sa to nastaví nech nevyletujú otáčky tak pomaly klesajú a s týmto som nenašiel žiadne riešenie ani len zmienku ani tu ani na anglických fórach.

Pomalým padaním otáčok myslím, že z 3000ot to na voľnobeh spomalí za cca 7 sekund (proste večnosť).
Golf MK2 1.9mTDi AFN + obtokové turbo
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Napada me jedine spatne usazena pruzinka (governor) co vede od hridele plynu. Je to trochu pakarna to sestavit dobre, mel jsem s tim sam potize. Spatne jsem ji zacvakl a nesly pridat otacky, resp. Kdyz jsem dal plyn na max tak trochu houpli. Jinak me nic nenapada krom poskozeni nektereho z komponent. To vypada ze to nekde drhne nebo to nejaka pruzina nevraci... Zkousel jsi cerpadlo rozebrat?
Odkud jsi?
BMW e46 320D touring 110/125kw
kamikaze5110
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 kvě 2017, 21:38

Příspěvek od kamikaze5110 »

Hej, bolo to už rozobraté či sa tam niečo nepoplietlo.
S tým governorom som nič nerobil len som ho obzeral ale GOV MOD som nerobil. Ale ten sa stará o redukciu maximálnych otáčok ten by s tým nemal mať problém.
Čerpadlo mám inak také, že má sytič ktorý aj pridá na plyne keď sa vytiahne ale skúšal som aj ten sytič odpojiť či to nespôsobuje ten ale čerpadlo sa správalo rovnako.
Zvláštne je aj to, že keď som mu pridal na zmesi že sám začal pridávať tak po otočení kľúčika aby zhasol motor, bežal ale padli otáčky na cca 700-750ot/min a bolo treba udusiť motor cez rýchlosť.


Teraz to mám nastavené tak aby to aspoň jazdilo ale ide veľmi slabo ten motor.

Som zo Slovenska mesto Sereď.
Golf MK2 1.9mTDi AFN + obtokové turbo
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Proč jsi nedal i hřídel z tdi?
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Kdyz jsme u toho, rozdelovaco hlava je AFN? Vcetne pruzinek? Urcite bych videl problem nekde v sestaveni cerpadla... Takhle od klavesnice tezko soudit...
BMW e46 320D touring 110/125kw
kamikaze5110
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 kvě 2017, 21:38

Příspěvek od kamikaze5110 »

Burton.b22: Neviem prečo som hriadel nevymenil, prišlo mi to zbytočné, keď priemer je rovnaký. Ale to 2.8 idtd by už malo mať 20mm hriadeľ miesto 17mm.

kebitch: Ano aj rozdelovacia hlava je AFN proste všetko ako má byť. Aspoň vidíš prečo už riešim silnejšie čerpadlo už ma to s týmto prestalo baviť laborovať a cesta cez 2.8idtd vyzerá byť jednoduhšia pokiaľ sa tam dá tá vačka vložiť z AFN a len založiť a má byť z toho okamžitý efekt. Také čerpadlo by som vedel za 100€ kúpiť a za takú cenu mi to nikto nespraví. Aj som sa s tým chcel unás na SVK u niekoho zastaviť ale volal som troch ľudí a jeden, že je už senior na dôchodku, že on už nepotrebuje peniaze, druhý už nerobí mechanické rotačky, tretí mi sa mi vyhrážal políciou, že by som mal vysoké emisie, že ako si také niečo predstavujem pritom nechcem aby to hulilo, chcem aby to malo aspoň 70kw čo by z toho motora mohlo kľudne byť.


Takže neviete či vačka z AFN sa dá jednoducho vymeniť za vačku v 2.8 idtd? Aby priemer aretačného kolíčka a priemer stredového kruhu bol totožný.

AFN Camplate: 2466110110
2.8idtd Camplate: 1466110643
Golf MK2 1.9mTDi AFN + obtokové turbo
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Skús ohladom tvojho problému napísať SS užívateľovi toefuk. Moje čerpadlo tiež presvedčil, možno budet vedieť pomôcť aj tebe.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Zatím každé turbo čerpadlo co jsem měl rozebráno mělo ten kolík většího průměru. Jinak když jsem skládal mech. tdi vím že vačka td/tdi byla jiná a aby šla použít tdi vačka musela se přehodit i ta hřídel pamatuji se že ta malá pružinka je u tdi strčená v té hřídeli.
Ohledně těch pomalu padajících otáček mě napadá jen špatně nastavený odstředivý regulátor.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Re: jak na zlepseni TD

Příspěvek od RAPIDmen »

Tak 119strán prečitano asi za 5večerov...chcem jemne vdychnut život-vykon motoru Sofim 8140.27 (2,5TD 69kw) mam to vo valniku...na prazdno dobieham osobaky (važi to pod 1500kg) ale ked naložim na to auto čo si vozim na zavody 1300kg+ 200kg v kolach a v naradi je to lemra....po prečitani celeho vlakna každeho jedneho Vašeho prispevku som usudil že ako prve pridam IC , budik tlaku turba na zaklade kolko bude fukat, tak pridam mu o 0,3bar na vrch(turbo tam je KKK K26) a ku tomu doladim vo vežičke tu kuželku najprv ju len natočim na čo najvačšie vybratie a poladim pod nou pružinku na "makšiu" aspon tak som pochopil..lebo ked ju obrusim tak cesta spat neni ..tych čerpadiel Bosch VE 4/11 som nenašiel ani jedno ..obdobne čo by sa podobalo som našiel na ujovi googlovi(tiež z pracanta myslim že z ducata 90te roky) a za to pyta bazar cez 300€ :D čiže asi na bezhlave brusenie kuželky ako prve sa nechytam..postupne sem pridam dake foto..spravil som už studene sanie cez bavlenu šišku Green hned spod masky je čiže prisun zimneho luftu bude a dnes som začal varit vyfuk sice je to 50mm ale bude mat dva prechodne absorbčne tlmiče ( perforovana rurka v trede tlmiča len) chcel by som tomu pridat stych 69kw na 80KW to by bohate stačilo....jadzi kopce kde je 3,ka vytočena a 4ka nevladze a na tu 3ku to je na čele kolony vždy (frekventovane cesty) No a ešte samozrjeme su tam nove rozvody a z jari ide dnu sada spojky nova nech to vydrži niečo ..Takže asi prvy vo vlákne čo ide ladit "užitkove auto" (noteeth)
Přílohy
12440635_252892731709960_8855374288316492105_o.jpg
12440635_252892731709960_8855374288316492105_o.jpg (279.96 KiB) Zobrazeno 497 x
12440635_252892731709960_8855374288316492105_o.jpg
12440635_252892731709960_8855374288316492105_o.jpg (279.96 KiB) Zobrazeno 497 x
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“