Stránka 1 z 2
Jakou koupit dodávku?
Napsal: 16 dub 2010, 15:20
od grim
Uvažuju o koupi starší dodávky a prosím pomoc s výběrem. S ohledem na rok výroby (dejme tomu od 2000) počítám s tím, že už to bude mít nějaký ten kilometr za sebou, proto mě zajímá jak je na tom ta nebo ta dodávka po motorové stránce, dostupností a cenou dílů, spotřebou,.. ať se pak netluču do hlavy. velikost dodávky - střední, případně maxi. nebudu zatím psát co mi padlo do oka, ať případně neovlivňuju vaše názory

.
Re: Jakou koupit dodávku?
Napsal: 16 dub 2010, 15:23
od syncon
grim píše:Uvažuju o koupi starší dodávky a prosím pomoc s výběrem. S ohledem na rok výroby (dejme tomu od 2000) počítám s tím, že už to bude mít nějaký ten kilometr za sebou, proto mě zajímá jak je na tom ta nebo ta dodávka po motorové stránce, dostupností a cenou dílů, spotřebou,.. ať se pak netluču do hlavy. velikost dodávky - střední, případně maxi. nebudu zatím psát co mi padlo do oka, ať případně neovlivňuju vaše názory

.
nedal si cenovej limit , ale ja uz dlouho koukam po T4 s 111kw TDI to je uplne idealni auto

ale nedelaly je v ,,longu´´

Napsal: 16 dub 2010, 15:24
od Marek77
Nevím, jak velkou dodávku potřebuješ, ale mně by se líbilo třeba eltéčko.
Napsal: 16 dub 2010, 18:15
od JENDA T4
za mne daily,mněl jsem možnost jezdit jak s daily tak lt a daily best.
má to rám,mužeš to přeložit a ani to nepoznáš,motor byl taky nesmrtelnej a tahavej.
Napsal: 16 dub 2010, 18:32
od Slavkov
Souhlasím s Jendou T4, Iveco s motory JTD nemají chybu

Napsal: 16 dub 2010, 18:34
od grim
ok, takže nějaké názory tu jsou, tak ještě doplním (na to jsem fakt zapomněl) nějakou +- cenu: 150000,- to je představa a může se to zvrhnout nahoru nebo dolů.
teď typ (velikostně) na co jsem se díval: sprinter. díval jsem se i na LT a daily. ale jak jsem psal, tak nevím jak jsou na tom, proto uvítám zkušenosti. ..nekupuju podle barvy..

Napsal: 16 dub 2010, 18:49
od grim
...tu t4 jsme měli. posloužila dobře, ale je potřeba větší. v práci teď máme dvě dodávky ducato (ten poslední model), jestli si dobře pamatuju, tak jsou 120k motory. jedna má cca 180tkm (druhá o 70tkm míň) a už mi přijde taková línější. spotřeba (dlouhodobá) cca 12/100 - většina dálnice.
sprintera jsem napsal proto, že kamarád mají v práci tu nejdelší verzi s pětiválcem 115kw a přes 720tkm na tacho. jel jsem s tím a.. řízení už mělo vůle, ale motor jel jak pila - to jsem docela čuměl. je fakt, že nevím, jakou to má spotřebu, cena dílů,.. ale co jsem četl, tak motor by měl být držák.
je potřeba si dát u toho iveca na něco zvlášť pozor? (slabé místa) jak je na tom se spotřebou?
Napsal: 16 dub 2010, 22:10
od Huml
co vím, tak známej si teda nemohl vynachválit, ironicky, na Ivecu přední nápravu, když skoro každej druhej servis řešil nějaký ramena, že tam pořád něco tlouklo, druhej má Ducato 2,8 JTD, na tachecu 600000km, další 200000km neukazoval a pořád jezdí, akorát to bejvá kolikrát dost ohnilý, LT a Sprinter je skoro to samý, v LT lepší 2,5 než 2,8, motory ve Sprinterech jsou opravdu držáky
Napsal: 16 dub 2010, 22:17
od TDI tech
Jednoznacne platformu Ducato/Boxer/Jumper vyhradne s motormi Iveco bud Softec 2.8TDI, alebo novsi Sofim 2.8JTD, pripadne novy 2.3 JTD 16V. Musis si uvedomit ze napr. T4 a je vlastne jedno co, proste vsetky ine dodavky maju obycajny motor urceny do osobneho auta, co ma svoje nevyhody. Motori Iveco boli skotruovane vyhradne za ucelom pouzitia v uzitkovych vozidlach. Medzi pracantmi su bezkonkurencna spicka s ktorou sa ziadny ine motory v dodavkach porovnavat nedaju. A celkovo motori koncernu fiat su vydarene (az na ojedinele vynimky) a JTDcka su stala spika na trhu (etalon, preztiz).
Napsal: 18 dub 2010, 10:43
od Hošík
Já bych šel do sprintera.Osobně jsem s ním nějakejch pět let jezdil občas ven.Ale byla to ta stará 312 ještě ne CDI.Při jízdě do 110KM/h si vzal kolem 9L/100km.Každej rok prolejt olejem a byl klid.Teď má nějakejch 1 200 000 a jezdí vesele dál.Je dělaná hlava,vstřiky,spojka,startér a altík.Plus nějakej ten čep.Auto se prodalo a koupilo se poslední model 318 CDI V6 a taky spokojenost.teď má nějakejch 270 000km.Auto jede jak z praku a při lehký noze kolem deseti litrů.Ale umí i za šestnáct.Jinak tady jsou ještě dva sprintery 313 CDI a 316 CDI oba rok 2001,oba kolem 700 000km a bez větších problémů,akorát ten druhej na něm se měnilo turbo.V Ivecu jsem se učil tři roky takže vím že u dailyny je to kus od kusu,záleží na co trefíš.Největší problémy bejvaj s elektrikou.Hodně odcházej svazky pod autem co jsou tažený v šasí.Pak to třeba nejde chcípnout a takový ty dětský nemoce.Jinak je to ital takže koroze a tak.Ale zase cena je ůplně někde jinde než třeba u MB,VW atd.
Napsal: 18 dub 2010, 14:18
od bombastiq
ducato , boxer jedině s JTD , davit sio bacha na motor od forda PUMA9
hořej na něm altíkz protože do nich kape voda (výrobní vada )
navic elketrika na boxerech je sebevražda 5 let starý auto a uhnilí drátz u konektoru (pod oknem u řidiče )
Napsal: 18 dub 2010, 17:41
od jurki888
OTEC UZ MAL 5 DUCAT PRVE MALO CEZ 1000000KM A SLO TERAZ MA DVE SUPER MAXI 3.0JTD TIE IDU JAK GULA VRELO ODPORUCAM MALI SME AJ 2.8JTD AJ 2.5TDI MAX SPOKOJNOST ODPORUCAM
Napsal: 18 dub 2010, 21:45
od jericho-3
Hošíku,brzdi to nadšení z MB..hlavně kvůli rezu..Tak jak dokáže zreznout některý Sprinter,zrezne máloco...
Napsal: 19 dub 2010, 05:46
od JENDA T4
asi člověk musí narazit na dobrej kus,at je to fiat,iveco,mb atd,chce to vše prolézt řízení,brzdy nápravy atd,eště mne napadlo,ty daily v 5kvaltu bejvaj většinou dost pomalé,chce to project,ale někdy táhne i 5kvalt hezky nad 160. takže bych asi volil 6g nebo rychlej 5g.
Taky jsem slyšel že ty novější motory,tuším že 02 a novější s ř.j. jsou sice uspornější,ale už nejsou tak spolehlivé,těžko říct co je na tom pravdy.
Napsal: 19 dub 2010, 20:09
od Hošík
Jericho-Vůbec nic nechválím,jen osobní skušenost.Když se takhle budeš starat o jakýkoliv auto tak ti vydrží kastle si myslím to samý.Ale vyvařovanej fakt nebyl.Puchejře nějaký měl,ale který auto po těch km ne....