Stránka 1 z 2

Studený motor vs otáčky vs zatížení.

Napsal: 09 lis 2006, 20:33
od lt.kubosh
Ahoj,
přišla zima a já potřebuju najít vhodný kompromis mezi opotřebením motoru, jeho zahřátím a jizdou při které neusnu.

Kam motor vytáčíte než vyleze teplota vody z čeveného (+-60°)?

Co je pro studený motor menší zlo při jízdě do kopce?
Nižší otáčky a víc plynu (třeba 2000 a půl plynu) nebo míň plynu a vyšší otáčky +-2700ot na 1/3 plynu?

Napsal: 12 lis 2006, 21:32
od skoda405
Nazdar.No ja som sa tiez nad tymto zamyslal.Ja zvyknem jazdit do 2200 otacok na 1/4plynu kym to je studene s vedomim ze sanujem motor.snazim sa to nedusit a cize radim tak do 3 po meste.mal som zvyk nechat to poklepat na mieste kym som trocha omietol auto ale vraj to neni dobre zvlast pre TDI PD.vraj na volnobehu to nema dostatocny tlak oleja na ventili a na turbinu.tak teraz ked nastartujem hned aj JEDU. :)
inak este jedna vec ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje.

Napsal: 13 lis 2006, 12:00
od Matrix
... než vyleze teplota vody z červeného... :? :? :?

Napsal: 14 lis 2006, 11:13
od TDIPOWER
Matrix píše:... než vyleze teplota vody z červeného... :? :? :?
...ručička teploměru z červeného pole na budíku ;)

Napsal: 14 lis 2006, 13:25
od Matrix
Tobě to po startu vleze hned do červeného ??? Já myslel že červené pole znamená že se to vaří. A modlím se aby se mi to do červeného nikdy nedostalo ;)

Napsal: 14 lis 2006, 14:45
od Fazeey
ja točim tak do 2000-2100 a málo plynu dokud tam neni 90st .. horší je když musim do kopce

Napsal: 14 lis 2006, 14:52
od mvolesko
jj taky tocim do 2000 do kopce 2200 a furt lehoucce plynu, kdyz se to podtaci na vic plynu zase se mi hodne roztaci turbo, a tlak leze pres 1bar, lepsi je to lochtat a snazit se aby turbo netlacilo vic nez 0.5bar

Napsal: 14 lis 2006, 14:58
od lt.kubosh
Hmm, tak to jezdim tak podobne. Nekdy jdu do 2500, ale vyjimecne. Jakmile to ma cca 70°, tak pridam na rekneme 2200 - 2400 stale. Pravdou je, ze je to spis vic otacek a min plynu.

Napsal: 30 pro 2006, 08:29
od vlada5506
ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje...to má vliv na teplotu motoru?

Napsal: 05 led 2007, 12:28
od váha
vlada5506 píše:ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje...to má vliv na teplotu motoru?
samozřejmě,protože klimatronik ti žene větrákem na topení studený vzduch a topení je vlastně chladič

Napsal: 08 led 2007, 19:03
od vlada5506
nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.

Napsal: 08 led 2007, 19:38
od lt.kubosh
No ja s vypinanim/zapinanim klimacky (vetraku) delal psi kusy, ale ze by to v mestskem provozu nejak znatelneji pomohlo to ne. Leda pokud je nad 5°C, to se pusti i kompresor a s nim i elektircky ventilator vpredu a to se to potom opravdu ohrejva leta pane.

Napsal: 20 čer 2007, 14:18
od Pawell
Je pár zásad, kterými by se mělo řídit. Zdánlivě jsou některé z nich v rozporu, tzn. opět je třeba dělat kompromis. Zásady:
1. motor by měl po co nejkratší dobu běžet pod provozní teplotou
2. nesmí být (plně) zatěžován - nemá-li provozní teplotu
z toho vyplývá
Motor se spíše/rychleji zahřeje, je-li zatížen. Takže - po nastartování co nejdříve vyjet, sice zbytečně plně nezatěžovat, ale mírně zvýšené otáčky v mírném zatížení - a to je ten kompromis. Samozřejmě - máme-li s autem soucit, vydržíme chvíli bez topení - to stejně moc netopí a dosud neohřátý motor dále ledujeme - ohřátí motoru trvá déle, více trpí - a vlastně my se také delší dobu uvnitř neohřejeme. Omrzají-li okna uvnitř dechovými parami - požádáme partnerku, aby chvilku držela ústa, případně přes chlad - pootevřeme na chvilku okénko. Větrákem climatronicu můžeme okna ovívat, avšak bez ohřívání foukaného vzduchu.

Napsal: 23 pro 2008, 14:29
od Breeoom
vlada5506 píše:nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.
klimatronik sice trochu topi(stary octy maji tri zhavice novy maji el topeni), jenze to je zas v rozporu s tim, ze to natolik zatizi alternator, ze uz ti nezbyva vykon v limitu pro studeny motor (rofl) takze zas nikam nejedes :D

Napsal: 24 pro 2008, 16:09
od Proctor
S manuálem je dobrý že si můžeš zařadit jak potřebuješ, ale já s automatem musím jít přes 2000ot., aby přeřadil.