Stránka 1 z 1
čerpadlo Lucas
Napsal: 14 kvě 2010, 12:38
od radekli88
Zdravím. Může mít opotřebované vstřikovací čerpadlo souvislost se špatnýma startama studeného motoru, nepravidelnou nebo špatnou dodávku nafty do válců? Když je to studené, má to asi 850 otáček na volboběh, motor špatně spaluje, po zahřátí se otáčky zvednou na 1000 až 1200, motor jede normálně, ale jede někdy normálně i za studena, nevím proč. Čerpadlo bylo už jednou na repasy kdysy dávno, může být už vevnitř opotřebené a při malých otáčkách netěsnit na elementech vevnitř? Mám jiné, vypadá v lepším stavu, ale nevím jak nastavit hodnotu předvstřiku, nedělal to někdo z vás doma?
Napsal: 14 kvě 2010, 16:20
od PETRJELINEK
co je to za car.

Napsal: 14 kvě 2010, 18:20
od radekli88
Je to R21 1,9D 47 kW, r.v. 1990, typ motoru F8Q
Napsal: 15 kvě 2010, 02:41
od bombastiq
radekli88 píše:Je to R21 1,9D 47 kW, r.v. 1990, typ motoru F8Q
nemá tenhle zázrak náhodou automatickej "sitič " (předsuvník vstřiku ) ???
Napsal: 15 kvě 2010, 11:23
od radekli88
Jo má, ale on nefunguje, protože ten termočlánek je nějaký zaseklý, ale zkoušel jsem to startovat aji s tím a startuje to je plus mínus stejně, dneska jsem to jel projet a když jsem jel z kopce a brzdil motorem, tak za mnou byla kouřová clona, prostě podle mě to nějak špatně spaluje při malých otáčkách, nevím, jestli to dává málo nafty nebo co...., asi někde vázne dodávka paliva z čerpadla do trysek, já si myslím, že to čerpadlo to už má za sebou, že je vydřene. Mám doma jiné, ale nevím, jak nastavit potom doma hodnotu předvstřiku, aby to jelo dobře
Napsal: 15 kvě 2010, 13:54
od jericho-3
Jedna pomoc nahrubo je-obkresli fixem rantl čerpadla u upevňovacího šroubu a nové čerpadlo dej stejně a potom jemně doladit..Jinak dej pozor ,u rozv .kola čerpadla jsou zářezy na 2 klínky a značky B a R /Bosch a ROTO/,tak to nepřendej.../jestli máš tohle provedení/...
Napsal: 15 kvě 2010, 15:51
od radekli88
Tak by to taky šlo, to bych se mohl i přibližně trefit a s tím dolazením potom jak, nastartovat a točit pomaličku s čerpadlem, až budou nejvyšší otáčky a pak doladit volnoběh na šroubku?
Napsal: 15 kvě 2010, 19:48
od jericho-3
Ne to není karburátor...Hrubé naladění je podle zvuku..Když bude malý předvstřik,motor bude kašlat,kouřit bíle a někdy i bude chcípat..Opačně přestane kouřit a když to přeženeš bude mlátit...to poznáš ,až si začne příst a půjde pravidelně..Lepší trošku větší,než menší...A čerpadlo se naklápí proti směru,když se přidává a naopak..Jinak až to chytne,nech ho chvilku spářit....musí si zvyknout na ostatní komponenty..je tam nový...

Napsal: 15 kvě 2010, 20:32
od radekli88
Jo to vím, že se přidává proti směru, je to stejné, jak u škodovky na rozdělovači třeba. No ještě nevím, kdy se na to vrhnu, protože dneska jsem jenom tak před starter nažhavil dvakrát a motor chytl dobře, sem tam přeskočil přes kompres a skoro vůbec nekouřil, tak nevím, jestli ty žhavičky co tam mám málo žhaví nebo jsou už staré nebo co, ale jsou určitě dobré. Vyzkouším tak startovat ještě přes týden, jak budu jezdit, možná to bude lepší, pak se uvidí, jestli se vrhnu na to čerpadlo, ale asi je už fakt vydřene nebo podávací čerpadlo že by bylo už špatné a při malých otáčkách by nedávalo dost nafty?
Napsal: 16 kvě 2010, 15:12
od jericho-3
Možné je všechno,ale pokud to chytne tak asi ne..Zkus mu trošku přidat předvstřik a mít otáčky motoru tak 900...
Napsal: 17 kvě 2010, 13:50
od radekli88
Dneska ráno a odpoledne jsem před startem žhavil dvakrát a motor chytl dobře, ale pořád sem tam vynechával, ale ty žhavičky nové to asi bude chtít každopádně. Přidat na předvstřiku kolik? Ale spíš by mě zajímalo, proč když jedu z kopce a brzdím motorem, tak to za mnou někdy kouří jak stará Tatra
Napsal: 18 kvě 2010, 21:55
od jericho-3
Tak 1-2 milimetry..Označ si původní polohu a když to nebude ono,vždy to můžeš vrátit..A co se týče kouře,je důležitá barva..modrá,černá,bílá...?