STP diesel cleaner

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

STP diesel cleaner

Příspěvek od Csala »

Po odjazdeni 500 km s STP diesel cleanerom v nadrzi pozorujem pravidelnejsi, hladsi volnobeh so znacne znizenymi vibraciami. Na studenych startoch zatial nebadam rozdiel. Start je cca na 4 kompresne zdvihy. DU DU DU DU VRRRRRR :D
http://avtodeli.enakupi.com/large_image ... ctid=16477
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Pak jsi měl zanesený nebo trošku zapečený vstřikovače. Já jsem před pár dny odpojil trubky, vyšrouboval vstřikovače a podložkama nastavil na tlak 180 barů, hlavně všechny 4 pokud možno stejně. Na volnověh teď motor běží taky pěkně rovnoměrně, předtim měl jeden vstřikovač o 15 barů míň než ostatní a bylo to na vibracích skutečně znát - ten rozdíl vidim a slyšim teprve teď. Vstřiky ( teda trysky ) jsem neměnil, maj najeto na RO 75.000 km a rozprašujou pořád dobře :)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:12, celkem upraveno 1 x.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Kuba píše:Pak jsi měl zanesený nebo trošku zapečený vstřikovače. Já jsem před pár dny odpojil trubky, vyšrouboval vstřikovače a podložkama nastavil na tlak 180 barů, hlavně všechny 4 pokud možno stejně. Na volnověh teď motor běží taky pěkně rovnoměrně, předtim měl jeden vstřikovač o 15 barů míň než ostatní a bylo to na vibracích skutečně znát - ten rozdíl vidim a slyšim teprve teď. Vstřiky ( teda trysky ) jsem neměnil, maj najeto na RO 75.000 km a rozprašujou pořád dobře :)
No vstrekovace asi zanesene boli a mozno este aj su. Ked som vybral zhaviace sviecky, boli fakt hnusne zakarbonovane. Jazdil som na zmes RO+Nafta aj pri zapornych vonkajsich teplotach a to bez predohrevu. Odvtedy pozorujem zhorsene studene starty a hlavne zhorseny volnobeh. Volnobezne otacky postupne klesli natolko, ze som musel pridat na doraze plynoveho lanka na cerpadle. Teraz jazdim iba na naftu uz cca 10 tis. km, ale do povodneho stavu sa to nevratilo. Predtym to startovalo na jeden, dva kompresne zdvihy. Asi mi nezostava nic ine, len vstrekovace vybrat a mechanicky vycistit. Ak by som ich vedel niekde aj nastavit, to by bolo super. :)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Tony
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 21 kvě 2006, 21:26

Příspěvek od Tony »

Použil jsem na vyčištění motoru pěnu POWER BOOST (www.ecotek.cz) a můžu potvrdit,že motoru to docela pomohlo.Najeto cca 220 000km H-100 2,5D ,startování i v -20st. úplně v pohodě na drc,auto jde parádně za plynem,rovnoměrný chod motoru a trošku menší spotřeba.Při aplikaci se z auta kouřilo jak kdyby startovalo několik nákladáků dohromady ,ale později to už pěkně sláblo.I to značí co všechno se muselo z motoru dostat ven. Někoho může odradit ta cena ,ale když si to chcete po servise tak zaplatíte min.2krát tolik.Tak přípravek můžu doporučit,vyzkoušeno po doporučení i několika známými a taky s podobnými výsledky. :roll:
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Re: .

Příspěvek od Kuba »

radluk píše:Kuba:
to sis seridil doma sam?. Asi je nekam hodim taky nekdy na serizeni, kdyz tedka nejezdim, ale pry je to docela pracne serizovat, to mas standartne od vyroby na takovem tlaku, nebo jsi pridaval o neco vic?
No pokud máš doma zkoušečku vstřikovačů

Obrázek

tak si to nastavíš sám. U BOSCHE nebo u čerpadláře si seženeš podložky, kterejma podkládáš při rozebranym vstřikovači pružinu. Samozřejmě to chce mít dobrý nářadí, dobrej svěrák, dotahovat s citem, do hlavy válců nejlépe s momenťákem. Dvoupružinový vstřikovače se nastavujou trošku hůře, ale jde to.

Ne, seriovej tlak mám mít : 159 +-4 barů. Ale na rostlináč je 180 barů okay. Líp to táhne dole a líp to chytá, když zapomenu propláchnout nebo dlouho nechám nepŕopláchnutý stát. Jen předvstřik se musí posunou na trošku "dřív" ( u mě: z O,9O mm na 1,05 - 1,10 mm ). Dúvody tu teď vysvětlovat nebudu, ale je to tak. ;)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Tony píše:Použil jsem na vyčištění motoru pěnu POWER BOOST (www.ecotek.cz) a můžu potvrdit,že motoru to docela pomohlo.Najeto cca 220 000km H-100 2,5D ,startování i v -20st. úplně v pohodě na drc,auto jde parádně za plynem,rovnoměrný chod motoru a trošku menší spotřeba.Při aplikaci se z auta kouřilo jak kdyby startovalo několik nákladáků dohromady ,ale později to už pěkně sláblo.I to značí co všechno se muselo z motoru dostat ven. Někoho může odradit ta cena ,ale když si to chcete po servise tak zaplatíte min.2krát tolik.Tak přípravek můžu doporučit,vyzkoušeno po doporučení i několika známými a taky s podobnými výsledky. :roll:
Tak ta pena http://www.ecotek.cz/ mi velmi pripomina cistenie spalovacieho priestoru motora cistou vodou. http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=256978

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
http://fiattipo.net/modules.php?name=Fo ... arbonizace
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Re: .

Příspěvek od mazda626 »

Kuba píše:
radluk píše:Kuba:
to sis seridil doma sam?. Asi je nekam hodim taky nekdy na serizeni, kdyz tedka nejezdim, ale pry je to docela pracne serizovat, to mas standartne od vyroby na takovem tlaku, nebo jsi pridaval o neco vic?
No pokud máš doma zkoušečku vstřikovačů

Obrázek

tak si to nastavíš sám. U BOSCHE nebo u čerpadláře si seženeš podložky, kterejma podkládáš při rozebranym vstřikovači pružinu. Samozřejmě to chce mít dobrý nářadí, dobrej svěrák, dotahovat s citem, do hlavy válců nejlépe s momenťákem. Dvoupružinový vstřikovače se nastavujou trošku hůře, ale jde to.

Ne, seriovej tlak mám mít : 159 +-4 barů. Ale na rostlináč je 180 barů okay. Líp to táhne dole a líp to chytá, když zapomenu propláchnout nebo dlouho nechám nepŕopláchnutý stát. Jen předvstřik se musí posunou na trošku "dřív" ( u mě: z O,9O mm na 1,05 - 1,10 mm ). Dúvody tu teď vysvětlovat nebudu, ale je to tak. ;)

Prosimtě kolik tady ta zkoušečka stojí?alespon přibližne.A da se nejak doma v dilně nastavit a Bosh vstřikovací čerpadlo třeba tlak vstřiku nebo se to nastavuje pouze v těch tryskách?
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No nevim co myslíš "tlak vstřiku". Čerpadlo VE ( rotační ) tlačí minimálně 200 barů na vonoběh, ale při 2000 otáčkách už 500 barů a při 4000 otáčkách už ca. 1100 barů. U obyč. komůrkáčů je to nanejvýš tuišim 400 nebo 500 barů. To se nenastavuje a je daný čerpadlem. Nastavuje se jen "otevírací tlak trysek na vstřikovači". Právě na těch např. 180 barů. To se doma nastavit dál ale je třeba mít - jak už jsem psal - tu zkoušečku. Kdysi stávala ta ruční ( na obrázku vpravo ) kolem 2.500,-- Kč, teď to bude dražší. Vyrábí to MOTORPAL, ale v inzerátech jsem už viděl i levnější použité.

Na samotnym čerpadle seřizuješ jen volnoběh, přeběhový otáčky a maximální dávkování paliva a samozřejmě základní nastavení vůči klikovému ( nebo klikové ? ) hřídeli. Což je potřeba zkorigovat, pokud zvedneš tlak nad doporučení výrobce.

Na stolici BOSCHE v servisech se čerpadlo seřizuje jen, pokud bylo celý rozebraný a mělili se relevantní díly ( např. pružiny některejch komponentů ).
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

Máte tady ještě někdo zkušenosti s tou pěnou z ecoteku? Taky bych to zkusil,ale cena je teda šílená a já moc takovejmdle věcem nehovim.. ;)
Renault Scenic 1.9dti
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od mazda626 »

Kuba píše:No nevim co myslíš "tlak vstřiku". Čerpadlo VE ( rotační ) tlačí minimálně 200 barů na vonoběh, ale při 2000 otáčkách už 500 barů a při 4000 otáčkách už ca. 1100 barů. U obyč. komůrkáčů je to nanejvýš tuišim 400 nebo 500 barů. To se nenastavuje a je daný čerpadlem. Nastavuje se jen "otevírací tlak trysek na vstřikovači". Právě na těch např. 180 barů. To se doma nastavit dál ale je třeba mít - jak už jsem psal - tu zkoušečku. Kdysi stávala ta ruční ( na obrázku vpravo ) kolem 2.500,-- Kč, teď to bude dražší. Vyrábí to MOTORPAL, ale v inzerátech jsem už viděl i levnější použité.

Na samotnym čerpadle seřizuješ jen volnoběh, přeběhový otáčky a maximální dávkování paliva a samozřejmě základní nastavení vůči klikovému ( nebo klikové ? ) hřídeli. Což je potřeba zkorigovat, pokud zvedneš tlak nad doporučení výrobce.

Na stolici BOSCHE v servisech se čerpadlo seřizuje jen, pokud bylo celý rozebraný a mělili se relevantní díly ( např. pružiny některejch komponentů ).
takže ten tlak vstřiku vlastně regulujeme tema podložkama v tryskách-a kolik tak jedna podlozka zvedne tlak?a nema pak problem tu trysku čerpadlo otevřít když pružina klade větší odpor?No asi ne nemam stim zas až takove zkušenosti.Ja mam cerpadlo Bosch a prosímte jak že se reguluje to množství vstřiku?pořad nemužu docílit optimalního vykonu...tam je asi tuším nejaky šroub na tom čerpadle ...dík
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

:? :o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:12, celkem upraveno 1 x.
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od mazda626 »

ne to ja nechci zvedat davku paliva jen me to zajima abych mel přehled kde co je.
urcite to vyjde levneji to nekam zavest zmerit ale to je vec ktera se neztrati a navic to zase tak drahe neni..
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

RADLUK napsal :

"akorat me neni jasne, proc kdyz zvednes tlak, musis udelat zasah do serizeni cerpadla ohledne mnozstvi paliva a podobne "

Proč je třeba zvýšit množství paliva na čerpadle když zvednu významně tlak na vstřikovačích ?

:) Mechanické čerpadlo dávkuje objemově. Zdálo by se teda na první pohled, že objem vytlačený "pistkem" v čerpadle odpovídá objemu nafty vstříknutym do válce. Neni tomu tak. Jjelikož máme tady co dočinění s tlaky nekoĺik stovek barů, pak hraje důležitou roli taky elasticita a délka vstřikovacích trubek nebo i kompresibilita paliva. Při tak vysokejch tlacích dochází k rázům v potrubí, trubky se roztahujou a zas smršťujou. Zvýšíme-li vypodložením pružiny ve vstřikovači její přítlačnou sílu, pak dochází k otevření (nadzvednutí) vstřikovací trysky až při vyšším tlaku v trubkách, ty se také více dočasně"roztáhnou" a v důsledku toho je dopravenej objem paliva do válce menší než objem paliva, který vytlačí pístek v čerpadle ! Jedná se sice o minimální rozdíly, ale je ověřeno, že jsou při tak malejch dopravovanejch dávkách do válců podstatný ! Důkaz: Zvedni tlak na vstřikovačích o 10 barů a poznáš, jak ti o něco klesly volnoběžný otáčky !

Proč je třeba nastavit počátek dodávky paliva na čerpadle ( tzv. "předvstřik" ) na "dřív" oproti továrnímu nastavení, když zvednu významně tlak na vstřikovačích ?

:) Ze stejných důvodů jako jsem psal nahoře. Počátek dávkování paliva čerpadlem neni totožnej s okamžikem, kdy se skutečně palivo dostane ( = začíná rozprašovat ) ve válci ! Výrobce pochopitelně zohlednil právě roztažnost potrubí a tím způsobenou prodlevu, která vznikne, než se trubky "natlakujou" tak, že tlak nadzdvihne vstřikovací trysku proti pružině a začne se rozprašovat do válce. Zvýšíme-li však tlak pružiny jejím vypodložením a tím i otevírací tlak vstřikovačů, pak celý proces trvá déle a je třeba provést kompenzaci základním nastavením čerpadla na "dřív" . To má ale ostatně ještě jeden důvod: Rostlináč sám o sobě potřebuje více času na prohoření a tak je dobrý beztak nastavit "fóra" na dřív.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od mazda626 »

a prosímtě nemužeš mě podrobně napsat jak se to na bosch čerpadle ten objem dodavky paliva nastavuje?díkas :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“