Stránka 1 z 1

VOLVO V70 II, 96 kW, 2003, 198000 km

Napsal: 25 čer 2010, 10:14
od Toirtap
Ahoj. Již měsíce trvá problém s výkonem naší V70 II (96 kW, 2003). Je tak na 80ti% výkonu a to se spotřebou namísto 7l 10l/100 km. Už bádali mnozí "experti" a to i autorizák, ale NIC. Nevědí. Poslední zjištění: Tlak od turba OK, ovšem vzduchu si motor bere o cca 1/3 méně. Váha OK. Vzducháč OK. Proč se ovšem tak děje nevědí i skuteční a prověření odborníci na dieselové motory. Poslední servis bádá dál ze záznamů z diagnostiky. Ale je to děs. Už 3 měsíc neezdíme :(
Další průvodní úkazy: při popojíždění v koloně na volnoběh je aktuální spotřeba v kolísání od 3l do 5l na 100 km, při brždění motorem trvá cca 30 s než se líně spotřeba dostane na nulu. Při akceleraci se auto mírně chvěje, ale to asi že ze sebe motor cucá co může. Stejně tak při akceleraci NĚKDY spotřeba vylítne na moment dle ukazatele na 99L /100 km.
Vše se začalo dít od doby, kdy odešel jeden z CR vstřiků (začal klepat). Vyměnil se a započaly trable s výkonem. Nechápu souvislost. Že by se sešlo více věcí najednou.... Nový vstřik je OK, ten co tam má být - dle servisu.
Díky moc za postřehy.

Napsal: 25 čer 2010, 22:03
od jericho-3
A co ti ostatní..?Jeden to nezachrání....

Napsal: 26 čer 2010, 15:27
od John
když máš jeden vstřik nový a ostatní použitý, tak se jednotka snaží dorovnat vstřikovací množství paliva. Když je rozdíl velký, může to zvednot spotřebu.

Napsal: 26 čer 2010, 23:42
od Kodl54
neco podobneho jsme delali na lagune 1.9dci menil se jeden vstrik a podobne problemy podotykam podobne vymenili se zbyle 3 za nove a auto litalo jak fik..

Napsal: 27 čer 2010, 07:52
od Toirtap
No poptavdě tam už jsou nové vstřiky dva. Ten druhý jsem koupil na základě tvrzení ve volvo servisu a dle jejich diagnostiky. Hodnota jak oni říjakí "prochcávání" vstřiku bzla cca 35 něčeho. Tak jsem koupil nový, jel jsem k nim a hodnota byla 36 :) Pak mi jeden maníkřekl, že u tohoto motoru to je nepřesná hodnota a tedy není možno se jí řídit. Takže pravdou je, že zbývající tři vstřiky již něco pamatují a tedy teoreticky může být problém v tomto. Jenže kupte si na zkoušku 3 vstřiky .... Zas mi i říkali, že by to nemělo vadit, tak fakt nevíme. Budu muset zkusit jiný Volvo servis, i když se bojím té řachy jen za posouzení. :(

Napsal: 27 čer 2010, 08:08
od origoš
Zkoukni na diagnostice jaké jsou hodnoty korekce na jednotlivých vstřicích.

Napsal: 28 čer 2010, 09:49
od Toirtap
Poslední výpis z diagnostky je přiložený. 4tý vstřik je nový, ukazuje 0. I pátý je nový a hodnota je viz obrázek. Před výmenou byla hdnota +- 2 stejná. Prý je to normální. Ale pro mě jako laika nepochopitelně normální, tak proč jsem ho měnil? Co je to za skutečnou hodnotu? O čem vypovídá? To mi ani ve Volvu neřekli...Obrázek