rozvody 81kw ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

Marecku, a myslis ze standardna vodna pumpa to vydrzi 150000km? Lebo ak nie, tak je asi zbytocne davat ostatne veci na tak dlhy interval. Ci?
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Proč by nevydržela??? Motory 1,8/20V mají výměnný interval rozvodů 180.000 km a točí se vyššími otáčkami než TDi a vodní čerpadlo to taky spolehlivě vydrží. Jinak by asi ten interval výrobce nenastavil.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

tak ja sa zajtra zastavim v Skodovke a uvidim kolko ma budu stat diely na ten 150tisicovy interval. Ak by som uz nepisal, tak ma tam jeblo.... :)
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Dushky888 píše:tak ja sa zajtra zastavim v Skodovke a uvidim kolko ma budu stat diely na ten 150tisicovy interval. Ak by som uz nepisal, tak ma tam jeblo.... :)

ve skodovce 7.500,- vcetne pumpy. Ja blbec jsem nevedel o internetovych strankach a tak jsem skodovce nechal nazrat 3.000,- behem jedne sekundy. (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Řemen DAYCO s koncovkou H je pro 90.000 km (náhrada orig. řemenu 119D). DAYCO s koncovkou HT je pro 120.000 a 150.000 km (náhrada orig. řemenu 119M). Určitě i jiné značky řemenů mají takové možnosti. Takže není nutné kupovat pouze díly podle orig. značení.



Jedna z milionu stránek na NETu: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... tavia.html
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Marek77 píše:Řemen DAYCO s koncovkou H je pro 90.000 km (náhrada orig. řemenu 119D). DAYCO s koncovkou HT je pro 120.000 a 150.000 km (náhrada orig. řemenu 119M). Určitě i jiné značky řemenů mají takové možnosti. Takže není nutné kupovat pouze díly podle orig. značení.
Máro,

neznamena to HT ze je to remen s teflonem?
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

mam v Skodovke zolika, tak uvidim co vykuzli... Mozno nejakeho kralika alebo kyticu papierovych ruzi.... Ale 7.500 kacek nie je velky rozdiel, mna vychadza ContiTech set (na 90.000km) a vodna pumpa HEPU po zlave na 250€
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

josef10 píše:
Marek77 píše:Řemen DAYCO s koncovkou H je pro 90.000 km (náhrada orig. řemenu 119D). DAYCO s koncovkou HT je pro 120.000 a 150.000 km (náhrada orig. řemenu 119M). Určitě i jiné značky řemenů mají takové možnosti. Takže není nutné kupovat pouze díly podle orig. značení.
Máro,

neznamena to HT ze je to remen s teflonem?
Ano, jedna vrstva teflonu navíc (má bílý vnitřní povrch), takže je zesílený a tudíž na větší proběh kilometrů :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Viktor X
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 07 lis 2007, 10:29

Příspěvek od Viktor X »

Myslím, že ASV a AHF mají stejné sady, ale ofiko by se měla na AHF použít sada na 90.000 km. Mohly by se s lepší kladkou a zesíleným řemenem měnit rozvody až po 120.000 km, nebo je tam nějaký zásadní rozdíl, který to vylučuje? (Vím, že se ty motory liší, např. jinými písty a pod.)
---------------------------------------------------
Octavia Combi 1.9 TDi 81kW AHF MR00 180tis.
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

038 198 119E ....mozem pouzit tuti sadu s cistym svedomim? Akurat naviem aky je tam remen, ci na 60 alebo 90 tisic km, vraj to zistim az po rozbaleni...
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

zeptam se existuje takovyho neco i pro afn u G3
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

syncon píše:zeptam se existuje takovyho neco i pro afn u G3
Ne. Motory A3 mají interval 90.000 km. Tam není problém - bez vodní pumpy a jen dvě kladky. Sada se dá sehnat za dvojku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

Marek77 píše:Kupovat tyto díly ve Škodovce je nerozum. Cena bude trojnásobná ve srovnání s běžnou prodejní sítí.

Já používám řemeny BOSCH, Contitech nebo DAYCO, kladky INA, SNR a podobně. Hlavně při výměně rozvodů nezapomeň vyměnit vodní čerpadlo.


Originál čísla:
Zdvihátko: 050 109 309 J
Řemen: 038 109 119 M
Kladka napínací: 038 109 243 N
Kladka vodicí malá (dole): 038 109 244 E
Kladka vodicí malá (nahoře): 036 109 244 K
Kladka vodicí velká: 038 109 244 M
Vodní čerpadlo: 038 121 011 A


Výměnný interval 150.000 km.
V sade rozvodov od Skodovky 038 198 119E sedia vsetky cisla, akurat na vodiacich kladkach malych su ine pismenka. Jedno je Q a druhe som zabudol, ale lisi sa od citovaneho zoznamu. Je to problem?
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Dushky888 píše:038 198 119E ....mozem pouzit tuti sadu s cistym svedomim? Akurat naviem aky je tam remen, ci na 60 alebo 90 tisic km, vraj to zistim az po rozbaleni...
Je to sada na 150000km , jinou ted snad ani nemají, itak doporucuji po 120000km vymenit, když už si ji koupil origo, tak kup i pumpu origo, maj X kovej díl, daj ti novou a pak jim doneses v tej krabici od nový tu starou. Jinak kdo ma AGR,AHF muže tuto sadu použit a menit i po 150000km. Zkraje bylo, 60tis pak 90tis pak zas lepsí řemen na 120tis ted na 150tis ale vysla serrvisni informace pro Skodovku že doporucujou po 120 kontrolu prip vymenu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je okolo toho zbytečná panika....vyhazují se kladky,kterým vůbec nic není...rozvoďák je měkčí než ten nový/což je normální/ a prevence je kolikrát spíš panika...kolikrát jste měli potkaný motor ,kdy se přetáhlo o to 10000 km.?U PD s řemenem z kombajnu je 150000 v pohodě/samozřejmě při montáži řemenu profesionálním způsobem s dodržením momentů.../.Je jasné,že jistota je jistota ,ale abych vyhazoval kladku,která je stejná jako nová,je hřích...U mého motoru by se dožila důchodu....Pamatujete někdo motor z továrny ,který se potkal ..kolik měl najeto?Tipuji tak 200000 km..A u ztočených tacho ,kdoví....Takže to chce klídek..Od doby kdy jsou dopínací automatické kladky je zbytečný humbuk...Kolikrát si cucne oleje z turba a všichni to hned svedou na řemen, nebo kladku a přitom motor točil 8000 ot/min... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“