rozvody 81kw ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je fakt, že na mém motoru AFN mám napínací kladku originál z roku 1998 z prvovýroby a má najeto 250.000 km. Vodicí jsem měnil při 170.000 km - chrastila. Já jsem totiž koupil Galaxy, které mělo najeto 167.000 km a nemělo dělané rozvody. Když jsem potom při 170.000 km zjistil, že mi chrastí vodicí kladka, tak jsem ji vyměnil a při tom jsem odhalil, že řemen je originál (bylo na něm datum výroby a nápis Motorcraft). Takže při 173.000 km jsem měnil řemen poprvé a dá se říci, že měl najeto víceméně dvakrát tolik než je výměnný interval. Měl toho chlapec už plné zuby (doslova), ale jel.

Takže bát se, že rozvody nevydrží to, co jim deklaruje výrobce, je zbytečné. Rozvody vydrží spolehlivě víc, než jim výrobce udává jako doporučený interval výměny. A je-li u nějaké sady výměnný interval 150.000 km, pak věřte, že jej spolehlivě vydrží s bohatou rezervou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

a X-kove diely nie su nahodou po repase? Alebo je to len diel na vymenu?
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to plnohodnotný díl, který vydrží totéž co nový.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

ok, tak volam zolikovi ze ju zoberiem, chce za nu 47€, co je good price :)
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Chalani,mám O1 ASV 81kw..V apríli 2016 som menil rozvody komplet sad ContiTech..Nabehané na nich je 60tis km cca viac nie..Otázka je či po 5 rokoch meniť,nemeniť??
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To bych neřešil.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

A kedy sa majú meniť? Je to ročník 2003..Som myslel že maju interval 90tis km alebo 5 rokov..Nechcem sa dožiť toho že mi to za jazdy niekde strelí.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo ale těch 5 roků je zbytečně přehnaných si myslím,jen bych odcvaknul horní dekl a pokud bude řemen čistý suchý ( aby neteklo gufero na klice,vačce nebo pumpa) nechal bych to tak... ;)
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Posledne som pozeral minulý rok a bolo to suché a vyzeral byť v poriadku.Pozrem ešte teraz a uvidím.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Rozvody po 10 letech. Na km musíš vědět,jakou tam máš sadu. ASV z výroby má 150tis km ale nějaký chytrák tam mohl dát 120cítkovou nebo i 90sátkovou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Neviem aká sa to je,neviem ani číslo dielu,len viem že contitech...A menili sa v 4 mesiac v roku 2016..
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Koupím, vyměním a neřeším...Je snad ještě něco jednoduššího u tohohle?
To je situace!
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Je to složitý,stojí to peníze.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ať kupuju co kupuju na vše nechávám 100000 nebo 5 let. Mám za sebou ( nebyli to koncerny) prasklý řemeny při 40000-2000 do předepsané výměny atd ( fordy,renaulty atd) takže to neřeším a 100 a 5 pro 85% běžných lidi je to tak akorát či spíše moc.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo píše:Rozvody po 10 letech. Na km musíš vědět,jakou tam máš sadu. ASV z výroby má 150tis km ale nějaký chytrák tam mohl dát 120cítkovou nebo i 90sátkovou.
Je vůbec známo, jaký je v nich rozdíl? Třeba více pláten, nebo lepší guma? Popřípadě odolnější kladky?
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“