Stránka 1 z 1
překopání brzd na OI 66 KW - co vše je potřeba?
Napsal: 13 srp 2010, 11:21
od speedy800
Zdravím, chtěl bych předělat brzdy na větší průměr kotoučů např z modelu 1,8 T a zajímá mě, co všechno mimo kotoučů a brzdičů budu muset vyměnit a na kolik mě celá úprava vyjde. Mám OI 66 Kw + čip od Cimbu na 84,5 Kw a ty brzdy jsou fakt slabší a už mě neba měnit zvlněné kotouče.
Napsal: 13 srp 2010, 11:33
od Markus01
Dělal jsem to minulý týden. Potřebuješ: těhlice, třmeny, kotouče. Na kolik to vyjde ti neřeknu. Já to měnil s bratrem. On má nějaký podivný auto protože ty brzdy na něm byly a to je to 81kw verze. Záleží ja to seženeš a taky jestli budeš chtít 288mm nebo rovnou 312mm kotouč. Mrkni do sekce bazar k Laďasovi ať máš představu.
Napsal: 13 srp 2010, 11:50
od Jamal.1
kup so bremba max desticky textar a nemusis nic menit nic se nebude vlnit a bude brzdit jak pizda.....odskouseno na 110kw puvodne 66kw
Napsal: 13 srp 2010, 12:09
od subz3ro_tdi
Jamal.1: Tak konkretne tuto kombinaciu som mal na FS-III brzdach a bolo to fajn na bezne jazdenie po meste a okreskach....... na dialnicne brzdenie z vyssich rychlosti, alebo nejaky sprint z/do kopca je to nedostacujuce...
Zmenou typu kotucov a oblozenia pri tych istych brzdach mozes zrychlit nastup a mozno trochu predlzit ucinok, ale ziadny zazrak to nie je

Vsetko je vec vkusu - niekomu stacia aj seriove brzdy...
Takze speedy800 len do toho

Napsal: 13 srp 2010, 12:32
od speedy800
Nebude pak problém, že na předku budou větší kotouče a na zadku zůstanou bubnovky? Nebude se auto třeba nějak blbě chovat při brzdění?
Napsal: 13 srp 2010, 12:48
od Jamal.1
subz3ro_tdi : jo jo to mas recht na dalnice a sprint to neni a je to o hubu obcas diky starsim panum

,ale zalezi na vkusu jak rikas a taky na financich hlavne u me.....ale hlavne zalezi jak moc bude ladit dale...jestli mu vyhovuje takhle konfigurace tak je to jen podle meho osobniho nazoru zbytecne
Napsal: 13 srp 2010, 12:58
od Ladas
případně mám i kotoučovku 239mm/256mm
Napsal: 13 srp 2010, 13:58
od Markus01
239 je ze 4x4 ne?
Napsal: 13 srp 2010, 14:06
od Ladas
sory 232
Napsal: 07 zář 2010, 13:41
od hans.piche
zakladem je vymena zadni bubnovky za kotoucovku prace pro uplny nemehla na hodku pro profiky 20min .lip to vypada ,brzdi rucka ,lip to brzdi ,a netecou valecky , nedavno sem delal 2 OI 66 ALH A JEDNU FI tdi AGU co mela este bubny pac to byl nakej rok 2000 vsechny z vraku za 3tis se vsim a jedna za 4 z uplne z novyho tura co mel najeto 600km
Napsal: 07 zář 2010, 15:00
od lukas1
Jestli dáš 312mm kotouče, tak na auto minimálně 16" kola, 15" tam už nenarveš.
Napsal: 07 zář 2010, 18:56
od nogis
Nic proti zvětšování brzd, ale musím se zastat Jamal.1. Na 84,5kW opravdu stačí lepší materiály. Nebo mi chcete tvrdit, že všechny 81kW verze (a potažmo i jiné koncernové modely s 85kW motory) vyjížděly z fabriky s poddimenzovanými brzdami? Nedám dopustit na moje bývalé GIV AHF. Brzdilo nesrovnatelně líp než kdejaký 288.

Napsal: 07 zář 2010, 20:45
od puci
Mal som tiež pôvodne na mojej O1 vpredu malé kotúče a vzadu bubny a teraz viď popis a je to neporovnatelné. Raz som sa na starých brzdách so sériovým výkonom nahánal s Formanom a pri brzdení dolu kopcom som sa po druhom skočení na brzdy začal modliť a rval som tam dvojku cez zuby, len aby som mu nezaparkoval v zadku. A tak Forman naháňačku vyhral.
Ale čo mi je teraz čudné je, že teraz pozorujem, že pri prudkom brzdení a naklonení auta mi ide mierne do šmyku zadné odľahčené koleso.Vzadu sú teraz brzdiče s priemerom piestika 41 mm. Neviem, či to je inými (ostrejšími) doskami na zadku??? Zatiaľ mi to žiadnu kritickú situáciu nespôsobilo, čo som rád. ale v tomto prípade by už malo prehovoriť ABS.
Takže upgrade brzd odporúčam ešte pred zvýšovaním výkonu.
Napsal: 07 zář 2010, 20:56
od Slavkov
No je to přesně, jak psal subz3ro a další...
... prostě fyziku neokecáš:
kinetická (pohybová) energie roste s druhou mocninou rychlosti
Samozřejmě tuto energii pak při brzdění musí brzdy pohltit, tudíž je zřejmé, že při blbnutí brzda/plyn do kila je to ještě dostatečné (pouze lepší materiál), nicméně, když to pak chceš "zahamovat" ze dvou kli, tak už je to slabota

Zejména opakovaně apod.
IMHO ty kotouče vzadu jsou základ...