Stránka 1 z 4
Pribrzdovanie kolesa pri pohynani
Napsal: 15 srp 2010, 20:43
od lubos535
Potreboval by som radu mam octaviu combi 2000 81KW AHF Len pri pohynani a vytoceni volantu do lavej strany zacne mi ABS pribrzdovat prave koleso a citim ze peckuje brzdovy pedal niekedy je to az take ze sa neda pohnut.Ked odpojim niekory snimac otocok vsetko OK akurat mi ABS ide do chyby a nefunguje.Skusal som snimace inu ABS riadiacu a bez zmeny ten isty problem WAG bez chyb.
Dakujem za rady
Re: Pribrzdovanie kolesa pri pohynani
Napsal: 15 srp 2010, 21:08
od slovacek.milos
lubos535 píše:Potreboval by som radu mam octaviu combi 2000 81KW AHF Len pri pohynani a vytoceni volantu do lavej strany zacne mi ABS pribrzdovat prave koleso a citim ze peckuje brzdovy pedal niekedy je to az take ze sa neda pohnut.Ked odpojim niekory snimac otocok vsetko OK akurat mi ABS ide do chyby a nefunguje.Skusal som snimace inu ABS riadiacu a bez zmeny ten isty problem WAG bez chyb.
Dakujem za rady
to se trochu musíš naučit povídat peckuje pedál asi se propadá, něktorý snímač odpojíš a všetko \ok

tak to tak nech, abs ide do chyby jaké

nefunguje,
vypiš řídící jednotka ABS závady, pak lok měřených závad všechny kola a brydi kolik ti ukazují kilomerů zda sejně nebo blbosti

miloš
Napsal: 15 srp 2010, 21:27
od Peete
ze mu ide ABS do chyby kdyz odpoji snimac, tak je jasny do jake chyby...
nemenils lozisko??? jestli neni zdeformovanej krouzek...
Napsal: 16 srp 2010, 06:13
od slovacek.milos
Peete píše:ze mu ide ABS do chyby kdyz odpoji snimac, tak je jasny do jake chyby...
nemenils lozisko??? jestli neni zdeformovanej krouzek...
měl jsem zde 407 podle KTS oba snímače vzadu KO spálená cívka podle ohmetru neprůchodné čidlo, L+P měřil jsem pod sedačkou nad čerpadlem co je v nádrži,
měřil jsem přední čidla měly stejný odpor a při točení kolem se odpor měnil
já jen tak co umí povídat multimetr miloš
Re: Pribrzdovanie kolesa pri pohynani
Napsal: 16 srp 2010, 20:04
od sky59
lubos535 píše:Potreboval by som radu mam octaviu combi 2000 81KW AHF Len pri pohynani a vytoceni volantu do lavej strany zacne mi ABS pribrzdovat prave koleso a citim ze peckuje brzdovy pedal niekedy je to az take ze sa neda pohnut.Ked odpojim niekory snimac otocok vsetko OK akurat mi ABS ide do chyby a nefunguje.Skusal som snimace inu ABS riadiacu a bez zmeny ten isty problem WAG bez chyb.
Dakujem za rady
ABS asi vie iba odbrzdovat.... nie je to ASR co ti pribrzduje? to by znamenalo ze auto si mysli ze koleso presmykuje, nebude nalomeny kabel zo snimaca a potom "vyskrkava" vysoke frekvencie ako keby koleso smykalo?
zaroven si myslim, ze toi bude asi naozaj ASR pretoze z bezpecnostnych dovodov moze pribrzdovat len pri malej rychlosti auta, ked prechadzas cez sneh, lad...
si predstav co by to urobilo pri 130 na dialnici keby si to tak pribrzdilo.....
skus ho vypnut, musis mat na to tlacidlo na pristrojovke
Napsal: 16 srp 2010, 20:16
od Huml
ASR nic přibrzdit neumí, s ABS má společný jen to, že to porovnává rozdíl otáčení P a Z kol a jednotce motoru posílá hlášku, aby ubrala na výkonu, přibrzdit kolo umí jen EDS, ESP nebo řidič, jak už tu psali jiní, je potřeba porovnat rychlosti na jednotlivých kolech ve VAGu a seš doma

Napsal: 17 srp 2010, 07:24
od TomášS
mám úplně stejný problém. ESP mi při trochu rychlejším průjezdu levou zatáčkou začne přibržďovat PP kolo. Diagnostika bez závad, úhel natočení volantu odpovídá, snímače ABS při jízdě rovně ukazují stejné otáčky

. Taky bych potřeboval poradit !!!
Napsal: 17 srp 2010, 09:47
od sky59
Huml píše:ASR nic přibrzdit neumí, s ABS má společný jen to, že to porovnává rozdíl otáčení P a Z kol a jednotce motoru posílá hlášku, aby ubrala na výkonu, přibrzdit kolo umí jen EDS, ESP nebo řidič, jak už tu psali jiní, je potřeba porovnat rychlosti na jednotlivých kolech ve VAGu a seš doma

pane Huml, to ze pribrzduje mam vyskusane mnohokrat v zime na snehu, neviem ze co to teda je ale na tlacitku mam napisane ASR, ked to vypnem nepohnem sa na snehu, pekne citit ako sa koleso ktore chce smykat pribrzdi == "elektronicka neoptimalna uzavierka diferencialu" ale zato funguje senzacne, na skode 100 alebo 1000 stacilo trosku pritiahnut rucnu brzdu ale bohuzial zbytocne pribrzdovalo obidve kolesa, ale vyslo to tam kde nove auta bez ASr nemali sancu, mam na mysli zimne lyzovacky
a este som si spomenul, ked som kupil auto v r.2003 a raz som na parkovisku s plnym rejdom trosku pridal skoro mi "oddrapilo" vonkajsie predne koleso co to pribrzdilo, rozdiel otacok laveho a praveho predneho kolesa stacil na to, aby si riadenie myslelo ze vonkajsie koleso smyka
Napsal: 17 srp 2010, 11:42
od Huml
ASR je protiprokluz, tzn. při protáčejích se kolech snižuje jednotka motoru krouťák, po dobu zásahu ASR bliká varovná kontrolka, EDS je elektronická uzávěrka diferenciálu a mají i auta bez ASR
Napsal: 17 srp 2010, 12:10
od majkl1
Taky není na škodu zkontrolovat tlak v pneu. ESP podhuštěné kolo může detekovat jako začínající smyk a začne kecat do řízení.

Napsal: 17 srp 2010, 14:32
od sky59
Huml píše:ASR je protiprokluz, tzn. při protáčejích se kolech snižuje jednotka motoru krouťák, po dobu zásahu ASR bliká varovná kontrolka, EDS je elektronická uzávěrka diferenciálu a mají i auta bez ASR
http://500sec.com/asr-anti-slip-reglierung/ nieco od mercedesu...
ja som si vsimol ze kontrolka blika prave v rytme pribrzdovania kolesa
nemusim prekladat: It responds by breaking the slipping wheel and reducing the engine torque. ??
znizenie momentu motora by samotne nestacilo, musi sa pribrzdovat smykajuce koleso == uzavierka diferencialu
Napsal: 17 srp 2010, 18:40
od majkl1
Nehádej se. Je rozdíl mezi ASR a ASR+EDS.
ASR je zkrátka pouhé snížení výkonu motoru řídící jednotkou motoru. S brzdama to nemá nic společnýho. Takže pokud máš jen ABS a ASR, tak ti při prokluzu při rozjezdu nic brzdit kola nebude.
Jiná věc je pokud je auto vybaveno ještě dalšími asistenty (ESP apod.)
Můžeš mít buď (týká se brzd):
samotné ABS nebo ABS+EDS nebo ABS+EDS+ESP apod.
Napsal: 17 srp 2010, 18:56
od dhfool
TomášS píše:mám úplně stejný problém. ESP mi při trochu rychlejším průjezdu levou zatáčkou začne přibržďovat PP kolo. Diagnostika bez závad, úhel natočení volantu odpovídá, snímače ABS při jízdě rovně ukazují stejné otáčky

. Taky bych potřeboval poradit !!!
ESP má i snímače směrového zrychlení, tam budeš mít chybu.
Napsal: 17 srp 2010, 20:07
od sky59
majkl1 píše:Nehádej se. Je rozdíl mezi ASR a ASR+EDS.
ASR je zkrátka pouhé snížení výkonu motoru řídící jednotkou motoru. S brzdama to nemá nic společnýho. Takže pokud máš jen ABS a ASR, tak ti při prokluzu při rozjezdu nic brzdit kola nebude.
Jiná věc je pokud je auto vybaveno ještě dalšími asistenty (ESP apod.)
Můžeš mít buď (týká se brzd):
samotné ABS nebo ABS+EDS nebo ABS+EDS+ESP apod.
ja sa nehadam, pisem iba hole fakty: mam O1 rv2003 a iba ABS+ASR a brzdi.....
aj mercedes pise hluposti? precitaj si clanok hore o ASR bez nicoho
PS: som prekvapeny vasimi reakciami, chcel som byt "akoze hlupy" nech pridete na to sami ale to asi nejde

ja to auto mam a viem co robi, ja na nom jazdim a nie vy
tu je komplet vsetko co tam je, nasiel som to v archive ked som kupil auto tak som si to prepisal, ja som to nelustil ked som to kupoval napisane bolo ASR+ABS nic ine a auto je dost stare na ESP a ine srandicky
EOA 1DO 3BS 3AF 1KP 6FB 1AJ 3FA
1N6 1NL H3E 4UE 4R4 3NW 3QT 4XO
4A3 8L3 JOL 7AA 8GL 6YO 9AK 8RM
7QO 8AA 8QK 8XO 4K3 B59 G15
3L3 9P1 Q4H 7XO 9WO 8WD 7AO 3GA
QG2 OGE LO6 7P4 FOA
Napsal: 17 srp 2010, 21:02
od Byrto
pane Humle(som myslel ze ste profik na urovni) no ale teraz ste ma sokovali stym co ste napisali: ze asr nebrdi - SAMOZREJME ZE ASR BRZDI a brzdi vdaka abs ale v pomalsich intervaloch KOLA A VYKON NEZVYSUJE!!! a nie ze znizuje vykon ako pisete...