Berlingo - Kliková hřídel
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Berlingo - Kliková hřídel
ahoj prosím o radu
mam citroen berlingo 2.0 HDI, rok výroby 2004
a při výměně rozvodu mě zarazilo ozubené kolo na klikové hřídeli, je tam 3 mm mezera vypadá to jako by nesedelo. Byl jsem se ale zeptat v citroenu a tam mi řekli, že je to normální, že se tím nastavuje předstich čerpadla
mam citroen berlingo 2.0 HDI, rok výroby 2004
a při výměně rozvodu mě zarazilo ozubené kolo na klikové hřídeli, je tam 3 mm mezera vypadá to jako by nesedelo. Byl jsem se ale zeptat v citroenu a tam mi řekli, že je to normální, že se tím nastavuje předstich čerpadla
2.0 HDI /první typ/ rok 2002 v P 406 tuhle krávovinu nemělo...Renault u benzínu nemá klínky vůbec,kolečko se volně otáčí,tady je vůle u klínku..na co ty volové ještě nepřijdou..Nevím proč si majitelé VW stěžují, když mají vymrdané kolečka rozvodů a kliky...?Vždyť je to nový zlepšovák France...
nepropadat panice...
ale tady aspon fungujejericho-3 píše:2.0 HDI /první typ/ rok 2002 v P 406 tuhle krávovinu nemělo...Renault u benzínu nemá klínky vůbec,kolečko se volně otáčí,tady je vůle u klínku..na co ty volové ještě nepřijdou..Nevím proč si majitelé VW stěžují, když mají vymrdané kolečka rozvodů a kliky...?Vždyť je to nový zlepšovák France...
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Ahojte, ozivimtemu. Mam rovnaky problem s medzerou na remenici kluky a perkom ako je hore na obrazku.
Tu som nasiel postup kde sa vlavo do medzeri vklada pripravok, co vy na to?:
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5415967816
No nechapem postup.
1.)Mam do tej medzeri vlozit pripravok, napnut rozvodovy remen cez kladku, vytiahnut pripravok z medzeri, zatiahnut remenicu na kluke???
2.)Ci sa vykaslat na pripravok a nechat remenicu volnu, napnut remen a zatiahnut remenicu na kluke???
3.)Posledna otazocka. Zatahovat remenicu na kluke so zaistenim vacky, alebo bez zaistenia vacky?
Lebo na rotacke ked zatahujem remenicu na kuzeli vacky tak mam rozvodovy remen napnuty a odstranene aretacne pripravky aby sa mi pri dotahovani neposunul, lebo takto je cely system rozvodu pruzny.
Tu som nasiel postup kde sa vlavo do medzeri vklada pripravok, co vy na to?:
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5415967816
No nechapem postup.
1.)Mam do tej medzeri vlozit pripravok, napnut rozvodovy remen cez kladku, vytiahnut pripravok z medzeri, zatiahnut remenicu na kluke???
2.)Ci sa vykaslat na pripravok a nechat remenicu volnu, napnut remen a zatiahnut remenicu na kluke???
3.)Posledna otazocka. Zatahovat remenicu na kluke so zaistenim vacky, alebo bez zaistenia vacky?
Lebo na rotacke ked zatahujem remenicu na kuzeli vacky tak mam rozvodovy remen napnuty a odstranene aretacne pripravky aby sa mi pri dotahovani neposunul, lebo takto je cely system rozvodu pruzny.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Dělám následující postup:
- Klika zajištěná kolíkem / vrtákem
- Vačka zajištěná šroubem
- Nahodím řemen a napnu napínací kladku
- Nasadím spodní kryt řemenu a velkou řemenici
- Nový šroub a utáhnu aby byl spoj sevřený
- Odstraním aretace a protočím motor
- Zkontroluju, že sedí synchronizace vačka x klika, pokud ano tak,
- Ztáhnu finálně centrání šroub, tedy nejdříve dokončím utahovací moment
a pak ještě stupně.
Jelikož je tam velký utahovací moment, jedná se o třecí spoj kde ho drží síla stažení centrálního šroubu.
- Klika zajištěná kolíkem / vrtákem
- Vačka zajištěná šroubem
- Nahodím řemen a napnu napínací kladku
- Nasadím spodní kryt řemenu a velkou řemenici
- Nový šroub a utáhnu aby byl spoj sevřený
- Odstraním aretace a protočím motor
- Zkontroluju, že sedí synchronizace vačka x klika, pokud ano tak,
- Ztáhnu finálně centrání šroub, tedy nejdříve dokončím utahovací moment
a pak ještě stupně.
Jelikož je tam velký utahovací moment, jedná se o třecí spoj kde ho drží síla stažení centrálního šroubu.
Tady jde o to, že podle obrázku by se kolečko při utažení patrně pootočílo a dojelo na doraz klínku. Nemá být náhodou u kolečka mezera na druhé straně, za klínkem? Protože klika je zablokovaná, a ten velký moment tlačí na rozvodové kolečko..Samozřejmě je možné, že se to kousne a kolečko zůstane stát...
nepropadat panice...
Přesná drážka je jenom v řemenici pomocných pohonů, řemenice rozvodová ji nemá - teda má ale s mezerou, jinak by nešla přesně nastavit synchronizace klika / vačka, tady už není kolo vačky s nábojem a 3mi šrouby, to měly starší HDi.jericho-3 píše:Tady jde o to, že podle obrázku by se kolečko při utažení patrně pootočílo a dojelo na doraz klínku. Nemá být náhodou u kolečka mezera na druhé straně, za klínkem? Protože klika je zablokovaná, a ten velký moment tlačí na rozvodové kolečko..Samozřejmě je možné, že se to kousne a kolečko zůstane stát...
Jak jsem psal, drží to sílou stažení centrálního šroubu, něco jako má Ford...
Tak to jsem nikdy nezkoumal, co vím třeba v KTS je akorát v měřených hodnotách synchronizace - ok.toefuk píše:
Takto to mam po napnuti remena. Idem nahodit a podotahovat. Ktory kanal je synch vacky?
Utáhni to, odaretuj, projeď motorem 2x dokola, zkus zaaretovat a pokud půjde vše hladce, utáhni centrální šroub finálně.
Ano. Ked si pozries link co som vyssie pridal tak tam sa o tom pise. Medzera na klinku zavysi od kodu motora.ROMEK píše:Ja som mal podobnu blbost u P407 2.0HDI a daval som to presne na stred. Tusim aj v DP sa daval nejaky pripravok aby bol klinek presne v strede
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF