Berlingo - Kliková hřídel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fik_ul
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 28 zář 2010, 19:21

Berlingo - Kliková hřídel

Příspěvek od fik_ul »

ahoj prosím o radu
mam citroen berlingo 2.0 HDI, rok výroby 2004
a při výměně rozvodu mě zarazilo ozubené kolo na klikové hřídeli, je tam 3 mm mezera vypadá to jako by nesedelo. Byl jsem se ale zeptat v citroenu a tam mi řekli, že je to normální, že se tím nastavuje předstich čerpadla Obrázek
mirdasR32
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 08 črc 2008, 18:45
Bydliště: Písek

Příspěvek od mirdasR32 »

Máš to úplně v pořádku. Tady u toho systému je vačková hřídel(aretace tyčkou) napevno a časování rozvodů se seřídí pomocí vetší drážky v ozubeném kolečku. Proto taky, když máš zaaretovanou kliku tyčkou do setrváku a vačku kolíkem, nakonec stáhneš velkej šroub na klice a máš nastaveno.
mirdasR32
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 08 črc 2008, 18:45
Bydliště: Písek

Příspěvek od mirdasR32 »

Jo a předvstřik si řídící jednotka motoru určuje sama podle svých potřeb. Nastavení rozvodů má pouze vliv na synchronizaci snímačů vačky a kliky. VT čerpadlo u tohohle motoru se při rozvodech aretovat nemusí.
fik_ul
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 28 zář 2010, 19:21

Příspěvek od fik_ul »

a na jaky straně by měla být na mezera, v Citroenu mi řekli, že to mam na tom obrázku obráceně
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

2.0 HDI /první typ/ rok 2002 v P 406 tuhle krávovinu nemělo...Renault u benzínu nemá klínky vůbec,kolečko se volně otáčí,tady je vůle u klínku..na co ty volové ještě nepřijdou..Nevím proč si majitelé VW stěžují, když mají vymrdané kolečka rozvodů a kliky...?Vždyť je to nový zlepšovák France... :D
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

jericho-3 píše:2.0 HDI /první typ/ rok 2002 v P 406 tuhle krávovinu nemělo...Renault u benzínu nemá klínky vůbec,kolečko se volně otáčí,tady je vůle u klínku..na co ty volové ještě nepřijdou..Nevím proč si majitelé VW stěžují, když mají vymrdané kolečka rozvodů a kliky...?Vždyť je to nový zlepšovák France... :D
ale tady aspon funguje
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Ahojte, ozivimtemu. Mam rovnaky problem s medzerou na remenici kluky a perkom ako je hore na obrazku.
Tu som nasiel postup kde sa vlavo do medzeri vklada pripravok, co vy na to?:
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5415967816

No nechapem postup.
1.)Mam do tej medzeri vlozit pripravok, napnut rozvodovy remen cez kladku, vytiahnut pripravok z medzeri, zatiahnut remenicu na kluke???
2.)Ci sa vykaslat na pripravok a nechat remenicu volnu, napnut remen a zatiahnut remenicu na kluke???
3.)Posledna otazocka. Zatahovat remenicu na kluke so zaistenim vacky, alebo bez zaistenia vacky?

Lebo na rotacke ked zatahujem remenicu na kuzeli vacky tak mam rozvodovy remen napnuty a odstranene aretacne pripravky aby sa mi pri dotahovani neposunul, lebo takto je cely system rozvodu pruzny.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dělám následující postup:

- Klika zajištěná kolíkem / vrtákem
- Vačka zajištěná šroubem
- Nahodím řemen a napnu napínací kladku
- Nasadím spodní kryt řemenu a velkou řemenici
- Nový šroub a utáhnu aby byl spoj sevřený
- Odstraním aretace a protočím motor
- Zkontroluju, že sedí synchronizace vačka x klika, pokud ano tak,
- Ztáhnu finálně centrání šroub, tedy nejdříve dokončím utahovací moment
a pak ještě stupně.

Jelikož je tam velký utahovací moment, jedná se o třecí spoj kde ho drží síla stažení centrálního šroubu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady jde o to, že podle obrázku by se kolečko při utažení patrně pootočílo a dojelo na doraz klínku. Nemá být náhodou u kolečka mezera na druhé straně, za klínkem? Protože klika je zablokovaná, a ten velký moment tlačí na rozvodové kolečko..Samozřejmě je možné, že se to kousne a kolečko zůstane stát... :o
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Obrázek
Takto to mam po napnuti remena. Idem nahodit a podotahovat. Ktory kanal je synch vacky?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jericho-3 píše:Tady jde o to, že podle obrázku by se kolečko při utažení patrně pootočílo a dojelo na doraz klínku. Nemá být náhodou u kolečka mezera na druhé straně, za klínkem? Protože klika je zablokovaná, a ten velký moment tlačí na rozvodové kolečko..Samozřejmě je možné, že se to kousne a kolečko zůstane stát... :o
Přesná drážka je jenom v řemenici pomocných pohonů, řemenice rozvodová ji nemá - teda má ale s mezerou, jinak by nešla přesně nastavit synchronizace klika / vačka, tady už není kolo vačky s nábojem a 3mi šrouby, to měly starší HDi.
Jak jsem psal, drží to sílou stažení centrálního šroubu, něco jako má Ford...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

toefuk píše:Obrázek
Takto to mam po napnuti remena. Idem nahodit a podotahovat. Ktory kanal je synch vacky?
Tak to jsem nikdy nezkoumal, co vím třeba v KTS je akorát v měřených hodnotách synchronizace - ok.
Utáhni to, odaretuj, projeď motorem 2x dokola, zkus zaaretovat a pokud půjde vše hladce, utáhni centrální šroub finálně.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Robil som aj cerpadlo. Motor vrci. Zatiahol som na fest. Idem sa previezt. Synchro uhol som v delphi ds150 nenasiel v stupnoch. Dakujem za pomoc.Obrázek
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Ja som mal podobnu blbost u P407 2.0HDI a daval som to presne na stred. Tusim aj v DP sa daval nejaky pripravok aby bol klinek presne v strede
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

ROMEK píše:Ja som mal podobnu blbost u P407 2.0HDI a daval som to presne na stred. Tusim aj v DP sa daval nejaky pripravok aby bol klinek presne v strede
Ano. Ked si pozries link co som vyssie pridal tak tam sa o tom pise. Medzera na klinku zavysi od kodu motora.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Odpovědět

Zpět na „Citroën“