Stránka 1 z 2

Octavia I-nestartuje

Napsal: 06 pro 2010, 21:13
od Badyk
Máme O1,r.v.2001,nová baterka,při otočení klíčem vše funguje-stěrače,světla ,kontrolky atd,akorát nestartuje.Už se to stalo v loni v zimě-ale druhý den to normálně chytlo,bylo to u autoelektrikáře,ale nic tam nenašel.Už se to stalo asi 2x a vždycky to bylo v zimě,jak je trochu vlhko.
V ostatních ročních obdobích to startuje v pohodě i ve vlhku :D .
Co s tím?myslíte že to je startér,nebo něco jiného?

A další závada,po výměně stahovačky okna u předních dveří spolujezdce opačně funguje centrál.tzn.když zamknu,tak ty pravé dveře se odemknou a naopak. Ale s tím startováním to nijak nesouvisí,tohle je problém u jiné O1 combi.

Napsal: 06 pro 2010, 21:24
od live69
jako že ti netočí startér nebo točí a nechytá?? problikne kontrolka hžavení :-)

Napsal: 06 pro 2010, 22:01
od Badyk
live69 píše:jako že ti netočí startér nebo točí a nechytá?? problikne kontrolka hžavení :-)
Nene,startér netočí,ani to neškytne,ale vše svítí a funguje normálně i žhavení. Tak jsem z toho jelen.

Napsal: 06 pro 2010, 22:17
od live69
no a když to netočí jde na startér do toho konektoru proud od spínačky?? Jako ten spínací + 12V???

Napsal: 06 pro 2010, 22:18
od marena tdi
vem zkousecku a zmer jestli ti jde stale napeti na starter 12V
zmer jestli pri startovani jde napeti na civku taky 12V
pokud v obou pripadech bude vse o.k vyndej starter.

Napsal: 07 pro 2010, 10:44
od speedy800
Ahoj, dělalo mi to taky a měl jsem problém s imobilizérem v klíčku. Startér normálně točil, ale motor nenaskočil. Po opravě imobilizéru bylo vše OK.

Napsal: 07 pro 2010, 10:52
od Badyk
speedy800 píše:Ahoj, dělalo mi to taky a měl jsem problém s imobilizérem v klíčku. Startér normálně točil, ale motor nenaskočil. Po opravě imobilizéru bylo vše OK.
jenže mě startér netočí.

Napsal: 07 pro 2010, 10:53
od Badyk
marena tdi píše:vem zkousecku a zmer jestli ti jde stale napeti na starter 12V
zmer jestli pri startovani jde napeti na civku taky 12V
pokud v obou pripadech bude vse o.k vyndej starter.
byl se tam na to podívat kolega,,tak s tim napětim to vypadá v pořádku,tak zítra zkusí vytáhnout startér.

Napsal: 07 pro 2010, 12:32
od jini
Uhlíky nebo vypálenej silovej kontakt

Napsal: 07 pro 2010, 12:46
od JohnnyBOSS
já mám problém zase s tím, že ikdyž mám novou baterku asi týden, když je -20, při startování mi skoro zhasnou budíky a točí to tak pomalu, že mám pocit, že to snad ani nechytne. startér je rok po repasu.

Je možný, že by mi tu baterku prodali nenabitou? :D

Napsal: 07 pro 2010, 13:03
od Rider.23
JohnnyBOSS píše:já mám problém zase s tím, že ikdyž mám novou baterku asi týden, když je -20, při startování mi skoro zhasnou budíky a točí to tak pomalu, že mám pocit, že to snad ani nechytne. startér je rok po repasu.

Je možný, že by mi tu baterku prodali nenabitou? :D
Standartně se ty baterky dodávaj nabité, ale pokud prodejci ležele třeba půl roku někde pod pultem, tak může být slabší... Proměř napětí, pokud je plně nabitá, bude mít přes 13V... Pokud je tam jen kousek nad 12, tak už bývaj problémy při startu (samozřejmě čím chladněji, tím více se to projeví- délka žhavení, větší odpor motoru kvůli ztuhlému oleji...), protože část napětí se cestou ke startéru ještě ztratí a celkově je pak elektrická soustava tak oslabena, že ti i zhasínaj budíky...

Napsal: 07 pro 2010, 13:07
od JohnnyBOSS
a nemůže na to mít vliv to, že mám jen 70Ah? Předtím jsem tam měl 100Ah, ale už byla špatná a když jsem jeden den nejel, musel jsem se hodně modlit, abych to v zimě natočil :D

Mám ji teda zkusit nabít? Jezdím denně 40km vkuse, pak zase 40km zpatky vkuse.

A je asi lepší startovat se spojkou, že? Abych tím chudákem startérem neroztáčel i ten ztuhlej olej v převodovce (noteeth)

Napsal: 07 pro 2010, 15:31
od OťasTDi
já má 74Ah a naprosto v pohodě.spojku mačkám.nabij si preventivně baterku dobíječkou,tím nic nezkazíš...

Napsal: 07 pro 2010, 15:35
od Rider.23
Souhlas, jak říká Oťas, Octavie mají vestandartu myslím 74Ah, ale to zas není takej rozdíl a nová musí točit jak o život... Určitě to zkus nabít, případně proměřit úbytek napětí, při samotném startu...
Co se týče startování se spojkou, já to nedělám, ano sice startér musí přetláčet olej v přvodovce, ale nadruhou stranu, prý se při startu s vyšláplou spjkou ničí axiální ložisko v převodovce, nebo tak něco :roll: ... Ono je to těžký, každý říká něco jíného a každý má svým způsobem pravdu, ale jak si vybrat to nejlepší... :?

Napsal: 07 pro 2010, 18:20
od JohnnyBOSS
tak ok, diky moc:) Já v autě nenechávám nic zapnutýho, když neni nastartovaný, takže snad by měla ta sedumdesátka byla vpohodě:) zkusim to nabit a podam report (noteeth)