filtrování a čepování - jak na to

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

a ako odvodnujes pouzity olej?
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

filtrační látka

Příspěvek od Zdenda »

zdar,

už to tady někdo zmiňoval ale teď to ňák nemůžu najít, v OBI nebo Hornbachu nebo Baumaxu nebo kde se snad má prodávat nějaká látka na filtrování rostlinnejch volejů, nevíte někdo přesně kde, abych ty vobchoďáky nemusel prolejzat všechny ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(hm)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:18, celkem upraveno 2 x.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

voda je na dne,lebo olej je lahsi,ale aj tak tam nejake to mnozstvo je,

taky pripravok sa mi pod ruku nedostal zatial. prevarit,to by nebol zly napad,len ci by sa to zbytocne nepredrazilo,hmm aby sa olej nespalil
jedine,tak ze do velkeho hrnca sa naleje voda a atm sa vlozi hrnec s olejom a vodou,aby ten olej sa nespalil:D heh to su experimenty
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Abych se vratil zpet k tematu filtrace a cerpani oleje, dnes jsem videl u kontejneru s odpadky odhozenou starou lednicku a napadlo me pouzit kompresor ktery zene chladici soustavou tekutinu podobnou jako je RO :)
Az to testnu, dam samozrejme vedet :)
E91 N52B30 :)
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

tak uz ti to fici?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(wallbash)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Musim se priznat ze jsem na to jeste nemel cas. Na prelejvani je to pomale.
Ja to chci na cerpani pres jemny filtr jako finalni proces filtrovani.Ted je mym hlavnim problemem sehnat nejake slusne auto. Dily na stavbu filtrace pres kompresor uz mam, tak snad si tedkom na to najdu cas a taky doufam ze to bude fungovat.
E91 N52B30 :)
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

tak ked budes mat hotovu filtraciu by si mohol poslat navodik a fotky?
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Tak jak jsem byl upozornen Juliem Tabim a naprosto s nim ted souhlasim ze KOMPRESOREM Z LEDNICKY CERPAT JAKOUKOLIV KAPALINU NELZE !!
Byla to jen moje spatna uvaha a test mi to jen potvrdil.
Kompresor olej nasal ale pak uz ho nebyl schopen vytlacit pres vystup a zastavil se. Po dlouhem samovolnem vyliti oleje zpet pres vstup (sani) kompresor opet funguje.
E91 N52B30 :)
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Přemýšlím jestli by v praxi fungovalo tlačit olej ze sudu kompresorem. Zkoušel někdo skrz jeden otvor prostrčit trubku až ke dnu a zavařit do víčka aby těsnilo. a do druýho zadělat trubku pro tlak z kompresoru. Teoreticky tlak uvnitř vytlačí trubkou olej ven. Jen jsem to nezkoušel a nevím jakej průměr aby sud nebouchl nebo to nešlo. Mám zkoušky na ADR věci a podle knížky se pokusím rozluštit kód UN. Měl by tam být taky tlak. Jen se ptám abych neudělal nějakou kravinu.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Jestli ti sud bouchne nebo ne, vůbec nezáleží na průměru tech trubek, ale na tlaku kterej tam narveš.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

To jo, to je jasný. Já to blbě napsal. Myslel jsem to tak, že olej o určité hustotě poleze líp větším otvorem než menším. Zítra kouknu do tý knížky a rozluštím UN kód. Co si o tom myslíš?
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Myslím si o tom tohle: fugovat to určitě bude, tak 1-2 barry tam můžeš natlakovat v asi pohodě (je to tlak cca 10-20m vodního sloupce), ale tlakovat běžným kompresorem 200l sud, zvlášť když bude už poloprázdný, bude trvat dost dlouho a podle mě tě nebude bavit u toho stát.
Rozumná cesta podle mě je čerpadlo na olej s tankovací pistolí. Sací hadici dáš do čeho chceš (sud, barel, kýbl...), zapojíš do zásuvky a už tankuješ. Já to mám a jsem nadmíru spokojen. Stálo to 89,- euro. Myslím že podobný zařízení nabízí i europecon, ale za víc.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“