filtrování a čepování - jak na to

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Já ho viděl na letáku z makra i s počítadlem ale bylo rychle pryč. Kde jsi ho koupil? Jak se udělá aby jsem měl taky ten nápis dole pod čárou?
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Koupil jsem to v obchodním řetězci PRAKTIKER. To je něco jako Obi nebo Baumax. To psaní pod čarou je nadefinovaný podpis, který můžeš změnit v nastavení.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Re: ,

Příspěvek od bobik43 »

radluk píše:jsou to klasicke dvojfiltry co se davaji na Zetory, coz by slo v druzstve z nejakeho vyrazeneho v "koprivnici" sehnat zadara nebo za par supek, jinak cepadlo, asi zubove, napadlo nekoho pouzit zubove z mazaci soustavy auta?? sice nebude met takovy vykon, ale prece nikam nespecha clovek, ze to bude met vykon treba litr / minuta prece neva ne?, aspon se zlepsi filtrace podle me :? , a nebo na Zetorechm aspon co vim u 70 xx bylo na predku cerpadlo ozubene u motoru, venku, u vodni pumpy na hydraulicke rizeni, to by melo dostatecny prutok ( mozna az moc velky ) (rofl)


- myslim ze sehnat ze skodovky zubove olejove cerpadlo "no problem". ma to hridel na pohon a nejake vyvody, stacilo by jen upravit a pofachalo by to (hm)

Myslim, ze by melo jit v pohode. Ja na to mam nachystany olej. cerpadlo z nejakyho BMW. Narozdil od vetsiny ostatnich je cele v samostatnem obalu s trubkou a sacim kosem. Takze staci jen vyresit nejaky motor pro pohon a melo by to v pohode slapat. Cerpadlo z hydrauliky by urcite taky fungovalo. Mel jsem nekde jedno doma, ale nemuzu ho ted najit. Kdyz najdu, vyzkousim a napisi..
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

tak jsem dneska zašel do šroťáku co by se mi tak asi hodilo a našel jsem tam na 1/4 kastle ze škodovky LPG ventil a zplynovač. Zplynovač jsem nebral i když je to dost dobrej výměník na teplo, pač mám doma dva a ještě jsem se nedostal k tomu abych ho instaloval a odzkoušel. Jinak ještě jsem našel servo pumpu asi z nějakýho Opla a dieslovou hlavu na Forda 1,8 no vyšlo mně to na 200 kč :-)) Ohledně toho serva já mám čerpací a filtrační jednotku z hydro motoru na 24 V z el. vysokozdvižn. vozíků ale ta servo pumpa by se dala taky dobře užít. Jinak pokud by byl někdo až takovej koumes a chtěl by mít čepovací mašinu přímo s počítadlem litrů tak by se to dalo sestrojit celkem jednoduše. Sehnat starý vyřazený počítadlo vody a vrazit ho do okruhu. Pak jen prubnout jestli se počítá stejný množstvý litrů v závislosti na hustotě média a nebo zda se to bude muset nějak přepočítávat. Samo že u každý várky by se musel udělat kontrolní vzorek třeba do 5 l kanystru a pak to nějak znásobit aby se vědělo přesný množství načepovanýho paliva. Jinak motor by byl dobrej nějakej na 12 V a používat přímo baterku z auta přes kabely a nebo přes zásuvku v autě pokud by snesla takový zatížení, no a nebo tam napasovat nějakej obyč motor třeba z pračky na 220V. Co se týče zapínání Buď bych tam dal kohout na hadici do kterýho bych si nějak zabudoval spínač a nebo z nějakýho zahradního kropiče by se dala udělat luxusní čepovací pistole taky se zabudovaným spínačem, kdy zmáčknu průtok a zároveň spojím el. obvod. Pokud by to bylo na 220V tak to udělat nějak profi aby nás to nezabilo že :-)) no a luxusní čerpací stanice za pár korun by byla doma a nebo koupit nějakou za tisíce peněz pokud jsme zviklý na přepych ale to si myslím, že to už rovnou můžu jezdit tankovat k pumpě :-))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

jinak jsem rozebíral motor z Peugeota 309 1,9 D a tam je olejový čerpadlo taky jako samostatnej kus ponořený v ol. vaně a poháněný řetízkem od klikovky, takže když jsem ho vyndal tak je to malá krabičkla se dvěma vývody a ozubeným kolem :-)) samo že ty vývody by se museli nějak upravit když na jednom je sací koš a druhý je upravený aby pasovalo do bloku motoru do ol. filtru.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Toto je můj způsob filtrování.Filtr je plastovej a kartuš má zrnitost 25mcr.Olej nepředehřívám,proteče sám.Na tuhle jednu kartuš jsem přefiltroval asi 500 l a pořád je funkční.Tímhle způsobem filtruju tak 40-80l měsíčně. Obrázek[/img]
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

To je dobrý a z čeho je ten filtr případně kde se to dá sehnat?
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Ten filtr se používá na vodu.Kartuše jsou 3 druhy hrubostí.50 mcr-ta je vymyvatelná,potom 25mcr a 5mcr-ty jsou pouze jednorázové.Nejvíc se mě osvědčila ta 25 mcr,při použití 50 mcr zůstával v kanystru s olejem na dně takovej černej povlak.S 25 mcr nic.Ten filtr stojí asi 550,- a ta 25mcr kartuš asi 150,- +dva hadičníky po 60,- =820,-a mám luxusní filtrační perpetum mobile. Jinak pokud by byl zájem tak to můžu nafotit,dát k tomu nějakej popis.Dělám ve velkoskladě s topením a mám tady víc takovejch věciček co by se dali použít.
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

No určitě nafoť, každá inspirace se hodí .. ;)
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Tady je pár fotek toho filtru a kartuše.ObrázekObrázek
Obrázek
Obrázek
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

stejnou vec mam taky akorat ze to honim pres cerpadlo aby to bylo rychleji 200l cca 15 min a ohrivam to na cca 30 stupnu pac ta kartuse je do 45 stupnu pak se krouti - vyzkouseno ta 50mcr je opravdu na nic hodne bordelu protece 25mcr idealni
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Kubator87 »

Me se to celkem libi, kde se to da sehnat a nechtelo by to mensi zrnitost tak 10mcr, kolik mcr ma naftovej filtr v aute???
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

normalne to sezenes ten filtr s vlozkou vsude kde prodavaji ci delaji vodovodni instalace 25mcr bohate staci
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

tak tady pro případnou inspiraci jak čepovat bez el. proudu a celkem rychle :-)) včera jsem se na to vrhnul a vysledek myslím, že ujde.Obrázek
Obrázek
Obrázek
když už jsem byl v tom tak jsem si udlěl ještě takovou malou centrálu na 12 V pro případ nutnosti dobití baterky, když není po ruce nabíječka nebo 220 V do nabíječky :-) ještě to nemám odzkoušený za jak dlouho to našlehá baterku pro start ale altík je 55 A tak snad by to mělo něco dát :-)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Výměna za čerpadlo je otázkou 1 minuty :-). je to na dvou šroubech a na řemenici to drží vlastní váhou. Na tom torzu motorovky jsem upravil regulaci plynu, že sama drží, takže si jí můžu naštelovat do určitých optimálních otáček
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
vyšlo mně to na 500 Kč za motorovku z německa, servo pumpu jsem našel na šroťáku a a ltík ten mi zbyl z jednoho auta co jsem rozebíral. No a zbytek je samovíroba :-) snad se to osvědčí. Zkoušel jsem čepovat vyjetej olej z kanistr a 10 l to zvládlo něco kolem 7 min
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

nevypada to spatne na tu rychlost vyroby. Ja mam olej v 200l sudech od motorovyho oleje. Udelal jsem si spesl spunt s dvema vyvody. Jednim tlacim vzduch dovnitr a druhym vede trubka na dno sudu. Vzduch tlacim kompresorem pres redukcni ventil. Olej ze sudu je vytlacovan pres trubku a dale jde pres normalni palivovy filtr. Tlakem vzduchu si steluji rychlost prutoku oleje pres filtr. Nijak to nehonim, nechci ho zbytecne deformovat. Poustim pres nej zhruba tolik kolik pres nej jde paliva v aute. 100l zmaknu tak za dve az tri hodiny. Pak uz to nalivam do druhe nadrze v aute primo, a olej v aute uz jde jen pres maly filtr, to jen pro sichr
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“