Stránka 1 z 3
3.0 tdi 171kW Kouří po delším stání na volnoběh
Napsal: 30 pro 2010, 04:44
od Hejtman
Projel jsem celý forum a nikde jsem nenašel u nikoho podobný problém, budu moc rád, když mi někdo poradíte...
Mám Q7 s tímto motorem, najeto 100tis. Auto jede dobře, spotřeba je standart, žádný divný zvuky motoru za studena ani za tepla, naftu kupuju kvalitní, servis a olej - kvalitní, startuje ok.
Problém: po delším stání na volnoběh (stačí 1 min) se po jakémkoli rozjetí (rychle, pomalu, je to fuk) cca 100-200m hodně kouří. Je to šedivý kouř. Pak to zmizí a už to nedělá. Čím déle to stojí na volnoběh tím je kouře více. Je jedno, jestli je auto ohřátý nebo studený. Dělá to klidně po 300km souvislé jízdy.
Jo a ještě to na můj vkus to i dost smrdí. Jako stará Avie. Ne tak strašně jako Avie samozřejmě, ale prostě to dost smrdí.
Mám stejný motor v A6, najeto 200tis km, a vůbec to nekouří ani tak nesmrdí...
Zkusil jsem aditivum, v-power nafty...apod., všechny filtry pravidelná výměna, olej kvalitní a ani neuniká, na další radu jsem auto "protáhl" při cestě přes Německo (200km pořád kolem 200km/h). VAG prý také nehlásí žádnou chybu. Nic nepomáhá.
Poradíte někdo prosím?

[/i]
Napsal: 30 pro 2010, 07:47
od geo
a co dělá volnobeh nekolisá.Dělal jsem něco podobneho a dělali to vstriky.doporucuji ti kontrolu pri projevu te zavady.
Napsal: 30 pro 2010, 08:31
od TDIfun
Neni to treba olej z turba co se tlaci na ven, filtr castic to ma?
Napsal: 30 pro 2010, 11:03
od Hejtman
ad TDIfun:
samozřejmě nevím... ale od poslední výměny oleje cca 10tis km a olej neubývá... tak nevím...
DPF filtr (nebo jak se to jmenuje to nemá, alespon myslím). r.v. to je 2006
ad Geo:
na volnoběh to nekolísá
ok, při příštím servisu nechám zkontrolovat vstřiky, jestli se to teda dá. já nevím, jsem laik...
Každopádně díky za odpovědi.
Kdybyste ještě někdo tušil co s tím, dejte vědět prosím...
díky
Napsal: 30 pro 2010, 11:24
od Wector's
K.O. trysky
Napsal: 30 pro 2010, 11:39
od Hejtman
K.O. trysky
ok, to je fajn...
podle tebe prosím:
- má smysl se v tom šťourat nebo rovnou řešit nové?
- můžu s tím jezdit a řešit až se to "posere" nebo radši nový trysky rovnou? resp. co můžu zkurvit když s tím budu jezdit?
ono to fakt zakouří jenom po tom stání a na chvíli... jinak je vše ok...
předem díky za odpovědi...
Napsal: 30 pro 2010, 11:56
od Wector's
Nejlepší je diagnostika,naměřené hodnoty myslím od kanálu 72 do 77 a budeš tam mít tři hodnoty první musí být do 30 druhá do 15 a třetí do 60 ale ta se většinou vždycky vleze,zkus to a pak napiš jaké tam máš hodnoty,jestli ti to kouří šedě a smrdí to tak to budou trysky,jezdit s tím můžeš ale časem se ti může propálit nějaky píst protože budou ukapávat,jestli to chceš řešit tak by si musel určitě vyměnit všechny trysky a byl by klid,na 3.0 Tdi odejdou někdy už v 60 000Km...
Napsal: 30 pro 2010, 11:59
od geo
jestli to delaji vstriky tak to reš nebo budeš schanet motor.už jsem viděl tři motory s propalenymi pisty a hlavy to sami total ko.
Napsal: 30 pro 2010, 12:00
od Hejtman
ok, díky moc za radu.
poradím se v servisu. jsem jenom laik, takže předám info, předpokládám, že si s tím budou vědět rady...
díky...

Napsal: 30 pro 2010, 13:33
od BoB12
KO trysky, už jsem se s tím taky setkal.
Napsal: 30 pro 2010, 13:42
od urgi
co tie hodnoty v poliach 72-77 ukazuju ( su tiez rovnake pre 2,7TDI?)
lebo v kanali 01 motor skupina 13 ( u 4valcu) ukazuje volnobeznu davku na kazdy vstrek a toleranci by mala byt +-2 mg/str
a myslim ze u 6 valcu je to 13 (pre prve 3) 14 (pre dalsie 3)
treba pozriet aj tu davku kolko dava na volnobeh malo byt to byt v ideale okolo 0.00mg/str
ja mam +-0.49mg/str
Napsal: 31 pro 2010, 14:59
od urgi
Wector's píše:Nejlepší je diagnostika,naměřené hodnoty myslím od kanálu 72 do 77 a budeš tam mít tři hodnoty první musí být do 30 druhá do 15 a třetí do 60 ale ta se většinou vždycky vleze,zkus to a pak napiš jaké tam máš hodnoty,jestli ti to kouří šedě a smrdí to tak to budou trysky,jezdit s tím můžeš ale časem se ti může propálit nějaky píst protože budou ukapávat,jestli to chceš řešit tak by si musel určitě vyměnit všechny trysky a byl by klid,na 3.0 Tdi odejdou někdy už v 60 000Km...
ja som to meral na 2,7TDI a tu su vysledky (co to vlastne zobrazuje vyzera to ako dlzka impulzu vstreku)
72 6.0 ms 14.0 ms 18.0 ms
73 14 18 6
74 6 12 10
75 10 10 16
76 12 22 16
77 4 12 18
RR
Napsal: 31 pro 2010, 15:27
od RR
Vstřikiy...Umíme za best price sadu...
Napsal: 04 led 2011, 18:43
od Hejtman
Tak už je to v servisu, prý to bude opravdu asi vstřikama. Musí je prý všechny vyndat a "změřit". V servisu tvrdí, že když budě nějaký vstřik špatný, tak ho prý vymění rovnou za nový... který to bude prý budou vědět po tom měření... Takže každopádně díky za rady. Chtěl bych se Vás ještě zeptat:
Je v pohodě, když se vymění jenom konkrétní špatný vstřik a nebo je lepší vždy vyměnit celou sadu?
Předem díky za help...
Napsal: 04 led 2011, 20:13
od calibrator
kamošovi odišli na 3,0 tdi pri 90 000 km.. pokial auto neplanuješ predat-rčite vymen všetky..
každy ten vstrek ma nabehane rovnako. možno je v prdeli jeden.. možno dva.. možno viac.. robit opravu vždy ked jeden odide nema zmysel.. pretože odidu určite všetky časom.. cena za 6 vstrekov bude ale asi celkom palka..
vime že na 2,0tdi sa u nas cena vstrekov (4ks) pohybuje okolo 1 800 -2 000 eur/4ks