honování

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

honování

Příspěvek od grim »

máte někdo zkušenosti s honováním válců pomocí přípravku (na vrtačku)? zajímá mě jak rychle jezdit nahoru a dolů, jaká má být rychlost otáčení, jakou zrnitost (a délku) kamenů použít, čím nejlíp mazat (petrolej, brzdovka, olej..)? chci to zkusit na bloku 1z. už teď díky za pomoc ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vezmu-li to podle strojní honovačky ve strojírenské fabrice, kde jsem před léty dělal, otáčky velmi malé, kameny velmi jemné a chlazení strojní emulzí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Lepší petrolkou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

ano, taky se mi nejvíc z toho co jsem četl líbil petrolej. co se týče kamenů, tak jsem našel 280, ale myslím, že to bylo pro benzínový motor, tak se radši párkrát "blbě" zeptám, než dělat chytrého a něco zbytečně pokazit.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Mišo VW honoval AFN, uvidíme co napíše :)
:tajny:
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

no nevím jak ručně zaručíš přesnost , honování bych dal určitě na mašinu
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jdde to tím pěkně, samozřejmě to není na to abys tím dělal výbrus, ale na začištění menších rýh ve válci je to super, opravoval jsem tím blok na X5 3,0d a šlo to dobře, normálně sem si to upnul do akuvrtačky na tu menší rychlost a pěkně jezdit nahoru dolů, je to dobrý i na sbroušení horní části válce kam už nejezdí kroužky a udělaá se tam ta hrana
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

nene, výbrus tím dělat určitě nechci. chci to začistit a "srovnat". jak jsi to napsal je přesně to, co chci. akorát bych si to asi nedovolil testovat zrovna na x3 :). jakou zrnitost kamenů jsi použil?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

koupili jsme to tak hotový, ten přípravek, já to na tý X5 netestoval, potřeboval jsem to opravit, jelikož se roztavil píst a pošmrdlal ten válec
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

a jo, x5. uz nevidím :). tady u tohoto bloku se nic tak zásadního nestalo. řešils nějak posuv nahoru a dolů nebos s tím jen tak šmrdlil? psal mi známý, že by tam měl být určitý úhel, jinak je problém.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jezdil jsem s tím nahoru dolu, snažil jsem se nějak stejnoměrně, ale stejně ja přesně to chceš řešit, když to děláš ručně
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já ten přípravek viděl na veteránské burze a považoval jsem to jako nouzové řešení někde na samotě stejně jako výbrusy šmirglem zasazenými ve válci z buku... :) Ale když se s tím dělají špičky techniky, musím to přehodnotit.. :D
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

do té doby jsem to taky neřešil, ale fakt je to dobrý, šmirglem to neuděláš a třeba, když se stane, že upadne ventil a rozseká píst, stane se, že se chytí trochu válec, tímto to dáš opravdu pryč nebo aspoň v ty rejpance zahladíš, tak, že to může dál bez problémů jezdit
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

:tajny:
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

jj, maj to i v univeru ale podstatně dráž http://www.univer.cz/detail.php?id=453
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“