honování

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Forest píše: S nikasilem se setkate napriklad na 2,5 R5 PD, Lada z Turnova by mohl vypravet sve.
Jj a tou super vyřešenou vodní pumpou ten motor dodělali (LOL)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

nogis píše:
Forest píše: S nikasilem se setkate napriklad na 2,5 R5 PD, Lada z Turnova by mohl vypravet sve.
Jj a tou super vyřešenou vodní pumpou ten motor dodělali (LOL)
myslíš jak je tam krásně schovaná a jak jde super ven a ten přístup celkově??? (rofl)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jj a taky to, když čistě náhodou začne téct. :bang:
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Kakamil 4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 13 zář 2010, 21:30
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Kakamil 4x4 »

Vodní pumpa v R5 je bezva, tohle řešení se jim fakt "povidlo" (LOL)
Jinak s dodatečným nanesením nikasilu na válce opatrně; často nevydrží. Důvodem je nejčastěji špatné vysocesirnaté palivo, kde síra naleptává povrch válců a reaguje s ním. Šupinky nikasilu se pak odlupují a motor ztratí kompresi a začne žrát olej po kýblech. Ale to tu už někdo zmínil.
Co si vzpomínám, stará dobrá hranatá Audi V8 (motory 3.6 nebo 4.2) jej měla taky a okolo 200tisíc už bylo málo zdravých motorů :(
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead :(, now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD :)
Honda NT 650V Deauville
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Já jsem naopak četl, že nikasilová vrstva je celkm nezničitelná do té doby, dokud motor nejede chvilku bez mazání. Stačí prý jenom moment a pak následuje to co popisuješ ty, tzn. nikasilová vrstva už je načatá a během motoru se strhává dolů. Pak už zbývá jenom nový nikasilový potah. To že ji narušuje i palivo slyším poprvé.


Mimochodem BMW tuto vrstvu ve svých osmiválcových motorech používalo hlavně proto, protože nemá vložky válců (válce jsou přímo v bloku) a u těchto motorů (M60, M62 tušim) používalo hliníkové bloky kvůli váze. On ten čtyřlitr je váhově snad ještě o něco lehčí než starší šestiválcový třílitr M30, který měl litinový blok.

Možná se v prá věcech pletu, ale myslim, že to je tak jak píšu
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

ale 6ti valce nemají nikasil nevim jak nové od bmw
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

dist01 píše:ale 6ti valce nemají nikasil nevim jak nové od bmw
No dyť já ani nic takového nepíšu ;) Nikasil opravdu nepoužívali. Myslím že jej ani nemá ten motor M54 co máš ty ve trojce, to je taky ještě litina mám ten dojem
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

blok mam hlinikovej a jsou tam ultra tenky vložky
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

To je už hliník? Jsem myslel, že M50, M52 a M54 je litina. Tak to se omlouvám za mystifikaci
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

iba M50 je liatina uz m52 je hlinik.
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jo takto! Tak dík za vysvětlení ;)
Trekion
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 11 říj 2012, 11:03

Brusná pasta

Příspěvek od Trekion »

Vím je je to starší téma, ale potřebuji poradit. Chci si koupit tento přípravek na honování válců http://www.salex-naradi.cz/nastroj-pro- ... -1651.html nebo tuto sadu http://www.salex-naradi.cz/sada-pro-hon ... -1653.html a nevím jestli si mám koupit i tu brusnou pastu http://www.salex-naradi.cz/brusna-pasta-p-3059.html k tomu nebo na to stačí brzdovka?
Dík za odpověď.[/url]
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Chci si koupit tento přípravek na honování válců
Tyhle přípravky se honovací hlavě podobají pouze vzdáleně, výsledek je v podstatě stejný, jako smirkové plátno na dřevěném špalku (pokud je dobře zhotoven).
Honování jako takové je operace, která následuje po vyvrtávání a provádí se pro zmenšení drsnosti povrchu. Rozměr se při tom mění nepatrně, přídavek na honování je několik setin mm. Honovací hlava vypadá takto:
Obrázek
Honovací kameny jsou přesně vedeny v drážkách honovací hlavy a rozměr se nastavuje přestavením dvou kuželů uvnitř hlavy prostřednictvím táhla. Takto je zaručena přesná kruhovost honovaného válce.
Je potřeba si uvědomit, že zmíněné "honovací" přípravky slouží jako záchraný prostředek na "opravu" poškozeného válce, aby se nemusela dělat nákladná oprava. Přidřený válec s rýhami se zahladí bez ohledu na ovalitu, soudkovitost a jeho rozměr se každopádně zvětší nad výrobní toleranci a občas nějaká rýha zůstane. Pokud se to přežene, tak píst musí zákonitě více nebo néně klepat. O odborné opravě se hovořit nedá a auta s takto opravenými motory většinou končí v autobazaru. Ja jsem tu četl, že došlo k zvětšení průměru válce o 0,12 mm, tak k tomu chci doplnit, že třeba Fiat 850 měl první výbrus +0,2 mm. Je fakt ten, že žádný motor na první nevyšel, jak byl vyběhaný a dělal se rovnou druhý výbrus + 0,4 mm, který vyšel jenom o fous.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vůle v zámku pístního kroužku se zvětšila o 0,12mm, ne průměr válce, to by byl asi už problém ;)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To jo, soráge špatně jsem to přečetl, průměr tím pádem nabyl o 4/100 mm. To je OK.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“