MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Sinister
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 30 lis 2014, 18:17
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sinister »

nejde tu o riešenie, skôr som chcel pochopiť presný súvis s MAF off a nutnosťou EGR off...lebo ako som písal pri plnom plyne je EGR aj tak v podstate uzavretý a ked zasa nedá človek tu "podlahu" tak samozrejme aj dávka paliva je omnoho menšia takže nevidím dôvod na nejaké cukanie a trhanie motora "pokiaľ je v normálnej kondícií" samozrejme... Ja osobne som EGR off softovo vypínal na každom aute čo mi prišlo pod ruku už viac menej automaticky takže som sa vlastne nedostal ku praktickému testu s kombináciou MAF off EGR on tak som bol zvedavý :)
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

To mě zajímá ... :)
Zajímaly by tě přesný souvislosti MAF a EGR off, kterej jsi sw vypínal (jak/u kterých jednotek, když bez nějakýho flashování jde i u starších jednotek max.přivřít v adaptacích s loginem...), přitom píšeš, že s plným plynem je "v podstate uzavretý" a že motoru v kondici by to nemělo škodit, což je minimálně odvážný tvrzení ...
Asi takhle - jestli "v podstatě", částečně nebo úplně zavřenej, záleží jak na otáčkách motoru (úplně zavřenej je obvykle v ot.nad maximem krouťáku a čím menší požadavek plyn.pedálu, tím vyšší ot.,kdy je zavřenej...) a s bohatší směsí se líp "popere" studenej motor, takže při teplým motoru není plnej průtok na váze (kterej se mj.jednotka snaží regulovat i tím egrem...) nejlepší ani pro motor v kondici ... proto EGR off, ač to může mít i svý nevýhody (závislý od používání, čím kratší trasy a lehčí noha na plynu, tím zjevnější...)
Čím jsi ho vypínal a u jakých motorů/jednotek?
pašíkombi AFN B597
Glasto
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 07 říj 2014, 14:46

Příspěvek od Glasto »

Áno mám záslepky egrka . Skúšal som diody bav21 1n4007 .
S diodou 1n4007 to ide lepšie, začína to ťahať pekne od 1500ot ale ako bolo písané žiadna raketa . U mňa to ide tak isto ako so zapojenou váhou.
S diodou to ma 1275 mg na volnobehu a drží sa to do 3000ot potom začne pomaličky klesať a pri 4500ot ma nejaké 850mg
Sinister
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 30 lis 2014, 18:17
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sinister »

Trochu si ma poťahal za slovíčka lebo rozhodne som nepovedal že by to motoru ako takému nemalo škodiť, teda rozhodne nie kombinácia MAF a EGR off. Keď už tak max EGR off, ale je mi jasné že aj to má svoje nevýhody pre motor. V každom prípade konečne nejaké pekné vysvetlenie za čo ďakujem a možno nie len ja :P a hovoril som samozrejme o EDC15 u 1.9 cez MPPS
VW Golf VI 2.0TDI R-line, Highline, 103kw, r.v.2012
Škoda Octavia 3 r.v.2016 1.6TDI 81kw
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ok, taky díky za odpověď. Jo trošku jsem chytal za slovo, čímž jsem to nechtěl nijak překrucovat, myslel jsem to tak, že i motor v kondici se může hlavně za tepla "přidušovat", když EGR otvírá víc než by měl. U těchhle starších motorů to až tak zjevný být nemusí (ale může), ale třeba u novějších (splňujících přísnější emisní normy) může otevřenej EGR působit jako když ten motor dodělává - dusí se, klepe, nejde do otáček, někdy i chcípá a jede hůř než kdyby byl "jen" v ("běžným regulačním") nouzáku.
pašíkombi AFN B597
kodls
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 lis 2017, 09:31

Neide

Příspěvek od kodls »

Nazdar borci, předevčírem jsem zaslepil EGR a dneska jsem si pořídil tu diodu, Váha tam je origo škoda takže předpokládám Bosch, akorát rozdíl je v tom pořadí než jaké je na úvodní stránce - teplotní čidlo není ne 1. ale je na 5. pokud se na to dívám ze správného směru. No tak jsem to zapojil jako na přiloženém obrázku a vono to nejede :? :? Auto je Oct. 98. 81kW AHF
Obrázek
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

kodls: Nekdy je potřeba dát 2 diody zapojene v sérii..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
kodls
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 lis 2017, 09:31

Příspěvek od kodls »

NOVON píše:kodls: Nekdy je potřeba dát 2 diody zapojene v sérii..
ještě že jsem vzal v obchodě ty diody dvě, bylo mi blbé kupovat jednu za 1 kč a platit dvoukorunou :-D samozřejmě pomohlo, díky :)
JohnEagle
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 11 led 2017, 23:36

Příspěvek od JohnEagle »

Na ALH je to stejné?
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Aké hrozia následky keď budem dlhodobo jazdiť s diodou ?
Auto vôbec nedymí a je tam origo soft, len váha dáva už málo tak som tam dal diodu a rozmyslam ci kupit novu vahu alebo možem takto jazdit dlhodobo
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Kup new váhu,dioda je jen na vyzkouseni.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

ahoj, tusim ze mapa egr je pozadavek na vahu. aby se pozadavek vyrovnal otevira se egr a jelikoz vaha ukazuje co muze diky oblbnuti (realna hodnota pro rj je vyssi nez pozadavek), tak se egr otevre co muze. je to jen ma domnenka (dle logu ma muj ventil pwm (= cca otevreni egr) 95% nebo 5% - 5% pri plnym plynu a 95% pri castecny zatezi nebo volnobehu)

jinak afn 99 s jednotkou MSA15 (dva konektory, cidlo tlaku na sani) - dioda 1n4148 funguje, 1n4007 jede taky. u 1n4007 hodnota 1275mg do 3500ot, ve 4500ot. 1015mg. jeste zkusim dve do serie to pak bude mozna stejny jako s vahou (LOL)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
marian52
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 17 lis 2010, 14:54
Bydliště: nitra

Příspěvek od marian52 »

Dobry na vozidle mam vahu 0 281 002 757 a mam k dispozicii novu vahu 0 281 002 531 pre vozidla s OBD mozem takuto vahu namontovat a bude fungovat.Motor ALH
Vdaka .
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Tak mi přesně po 100 000 km odešla váha na Golfu.Do 2500ot mrtvo.
No vzpomněl jsem si samozřejmě na diodu, tak jsem tam vrazil první univerzální diodu co jsem našahnul v šupleti no a auto jede jak z praku.Bere od 1100otáček jako blázen a zakouří jen minimálně.Nouzák až při 140km/h na šestku do kopce.Myslim že jako náhrada než koupim novou, je plně dostačující.
Dioda úplně obyč. SY360/6.Jak jsem tak na to přišel, vůbec to nemusí bejt BAV 20-21 ale i starý teslácký KY130 (úbytek 0,6-1V) a i jiný usměrňovací diody.
Váha na diag s SY360 ukazuje 1245.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: Neide

Příspěvek od Maxík_1 »

kodls píše:Nazdar borci, předevčírem jsem zaslepil EGR a dneska jsem si pořídil tu diodu, Váha tam je origo škoda takže předpokládám Bosch, akorát rozdíl je v tom pořadí než jaké je na úvodní stránce - teplotní čidlo není ne 1. ale je na 5. pokud se na to dívám ze správného směru. No tak jsem to zapojil jako na přiloženém obrázku a vono to nejede :? :? Auto je Oct. 98. 81kW AHF
Obrázek
Zdravím pánové.
U mého pašíka 1.9 TDi AFN , r.v.1999 se po výměně turba nechtěl kluk rozjet.
Resp.auto netahalo ani před opravou turba.
EGR ventil mám zaslepeny.
Našel jsem toto vlákno a koupil jsem uvedenou diodu a napojil jak ji má kolega a tahá pěkně.
Koupení nové váhy vzduchu mě nemine tak tato provizní oprava a auto jede jako střela.
Děkuji za zdejší rady.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“