MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

MAF OFF za dvě koruny :)

Příspěvek od stres3d »

Info:
POZOR JEN PRO DIESELY!

Kód: Vybrat vše

MAF MODE aneb MAF OFF lze udělat v ceně 2kč a světe div se jede to i trošku líp...
Potřebná je dioda s malým úbytkem -  BAV21 (nebo můžete BAV20), kterou jsem zapojil mezi 1 a 6 pin rovnou do konektoru - ohnul jsem konce do Ucka, nacpal do plíšků v konektoru a následně oblepil lepenkou aby dioda nemohla vypadnout. V ŘJ žádny chyby, ukazuje to 847,9mg (mám starší ŘJ, u novějších to ukazuje víc - kolem 1000mg/R) a jede to bych řekl trošku líp ve spod i ve vrchu :)
Je nutno mít zadělaný EGR (což už jsem měl pomocí záslepky).
Mírně menší spotřeba (byla 6.5l se špatnou váhou)
Takze MAF OFF bez software upravy :-)
http://home.versatel.nl/leeoscar/index.htm tady je původní stránka, odkaz na MAF OFF tam bliká dole žlutě - v menu to není ;) Naleznete tu i jak si vyrobit EGT senzor, powerbox na PD i rotačku, jednoduchý MAP MODE (zvýšení tlaku turba opět díky jedné diodě),... Přes google translator si to přeložte - je to v holandštině.
http://translate.google.cz/translate?hl ... Findex.htm

Jak na to:

Kód: Vybrat vše

U Pierburg stačí dát diodu z pinu 1 na pin 6 - na jednom pinu je referencnich 5V a na druhým má být výstup z MAF. Na diodě vznikne malý úbytek a pak to ukazuje jakoby furt maximální průtok vzduchu. U Bosh váhy se to dává mezi 4 a 5 pin, ale jsou tam jinak zapojený kabely - nevím jestli není nutno nechat zapojený to teplotní čidlo, takže by to znamenalo mít připojený konektor, napíchnout se na 5V (nepřerušovat) a výstup z MAF odstříhnout a na kabel co vede do ŘJ napojit tu diodu :)  
Doufám že to dotyčnému co tento obrázek stvořil nevadí, ale potom co mi někdo psal co má koupit za odpor že neví kolik je BAV21 hodnota (LOL)
Obrázek

Kód: Vybrat vše

edit: 7.3.12 - koupil jsem si programátor, takže tento mód už nepoužívám, po zkušenostech doporučuji dlouhodobě jen na sériová auta s odpojeným (nebo zaslepeným) EGRem (přizpůsobení ve VAG-COM opravdu nestačí!!), u načipovaných to bude kourit než se nafoukne turbo a to docela dost - bral bych to jako dočasný řešení pro vyzkoušení jestli je špatná váha nebo něco jinýho. S diodou jako náhradou jsem jezdil poměrně dlouho, žádný negativa jsem nenašel až na jednu a to když se protůruje motor na neutral tak lítaj saze z výfuku :D
Zde je mapa, na kterou to má vliv - červeně označeno jak to pak dává naftu ;)
Obrázek

Pierburg MAF, VW 074 906 461, má 6 pinů. Barva kabelů a popis zapojení jsou z motorů 66kW AGR a 81kW AHF.

Pin / Popis / Barva kabelu / Zapojeno do

1 / 5V referenční napětí od ŘJ / ČERVENÁ/ZELENÁ / pin 50 ŘJ
2 / Zem signálu / HNĚDÁ/MODRÁ / pin 25 ŘJ
3 / +12V napájení / ŽLUTÁ/ČERNÁ / relé 109
4 / Nezapojeno / - / -
5 / Zem / HNĚDÁ / kostra vozidla
6 / Výstup váhy vzduchu / FIALOVÁ/HNĚDÁ / pin 52 ŘJ

1 ------Ɩ>Ɩ------6

Obrázek

Bosch MAF má 5 pinů, 0 281 002 216, VW 028 906 461, 0 280 217 121, VW06A 906 461. Barva kabelů a popis zapojení jsou z váhy Bosch 0 280 218 018:

Pin / Popis / Barva kabelu / Zapojeno do

1 / Výstup teplotního čidla / nezapojeno v motoru ALH / -
2 / +12V napájení / ŽLUTÁ/ČERNÁ / relé 109
3 / Zem / HNĚDÁ / kostra vozidla
4 / 5V referenční napětí od ŘJ / ČERVENÁ/ZELENÁ / pin 50 ŘJ
5 / Výstup váhy vzduchu / HNĚDÁ/MODRÁ / pin 52 ŘJ

4 ------Ɩ>Ɩ------5
akorát nevím jak s tím teplotním čidlem..

Obrázek

Zde je log:
Obrázek
Naposledy upravil(a) stres3d dne 21 čer 2015, 09:05, celkem upraveno 16 x.
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16

Re: MAF OFF a otazka na turbo

Příspěvek od flubber »

Počkej, to jako že jsi odpojil váhu a místo ní jsi zapojil diodu na piny 1 a 6 (anoda na který?)? Žádná další SW úprava? Máš link, kde se to dá nastudovat?

K tomu poklesu, buď nemá váha lineární křivku a ŘJ si to dopočítá, nebo tam byl nějaký šum.
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

otazečka ? da se nejak udelat maf off jinak nez softwarově? dík
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

ne
Ivanek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 02 led 2010, 10:38
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Ivanek007 »

vyhod maf z auta a je OFF (rofl)
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

klidne bych to udelal,jenze pak by to jelo v nouzaku,a to by bylo nemilé (noteeth)
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

/// dáno do prvního postu
Naposledy upravil(a) stres3d dne 26 led 2011, 12:53, celkem upraveno 4 x.
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

/// dáno do prvního postu
Naposledy upravil(a) stres3d dne 26 led 2011, 12:53, celkem upraveno 5 x.
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

díky moc,,,a jeste jeden dotaz,kdyz ju timhle zpusobem odstavim,,,zakouří to víc nez normálne kdyz tomu dupnes?
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

mne to teda nekouri vubec mam serii a 160tisic nalitano, v nizkych sem nepozoroval zadny rozdil a ve vysokych to bude stejny jako s dobrou vahou si myslim ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

jj dík,,,to sem chtel slyset,abych pak nemel celej kufr od sazí
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

Ja uz mam pripravenej powerbox + MAP MODE - budu si moct pridat naftu a upravit tlak turba, akorat pak na diagnostice to ukazuje treba normalni tlak ale na budiku se zvedne - snizuje to napeti z cidla tlaku. ;) Co jsem se koukal tak 1,2atm. uz to asi moc davat nebude je to na hrane v grafu kompresorovy casti takze to zvednu tak na 1atm je to skok o 0.2 :) Jenom si budu muset dat bacha na spicky, s budikem to bude v pohode.. Jeste mam v planu odstranit momentalne zaslepeny egr, odstranit kus trubky z vyfuku dat tam zaslepku a merit EGT - jako je to na tech strankach co sem psal vyse.. Cidlo do 1100°C stoji cca 250kč ale nevim jak se to da merit jestli to je neco s odporem nebo tak.. To ted jeste resit nebudu :P


Eddy91 jo jinak jestli tam mas pieburg jako ja tak staci koupit BAV21 (nebo BAV20) za korunku, zahnout ji konce jakoby do U a pak zastrcit primo do konektoru olepit a je to ;) To ti zabere dve minuty a kdykoliv to muzes na ceste pripojit zpet..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

jj udelam to ,,,nejak to budu muset zrychtovat,protoze vahu mam spatnou
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

stres3d: zaujimave ta sledovat, mas svojsky pristup k ladeniu... skoda ze nemas mTDI, tam by si sa mohol vyhrat, takto ta EDC moc daleko nepusti :)
to ze to ide naspodu lepsie je pochopitelne, kedze mas v smoke mape regulaciu podla MAF a konstantnu hodnotu 850mg/R na vystupe :-) ale dym tam v prechodovych rezimoch nejaky asi bude, mozno ho len nehces vidiet... ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

subz3ro_tdi píše:stres3d: zaujimave ta sledovat, mas svojsky pristup k ladeniu... skoda ze nemas mTDI, tam by si sa mohol vyhrat, takto ta EDC moc daleko nepusti :)
to ze to ide naspodu lepsie je pochopitelne, kedze mas v smoke mape regulaciu podla MAF a konstantnu hodnotu 850mg/R na vystupe :-) ale dym tam v prechodovych rezimoch nejaky asi bude, mozno ho len nehces vidiet... ;)
co to je mtdi? no cekam od toho tak dvacet poniku :D dym sem fakt nevidel, schvalne zkusim aby jel za mnou kamos jestli to bude kourit..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“