Stránka 1 z 6

ARL zodrata vacka + hydrostely KO

Napsal: 31 led 2011, 09:15
od matooo
ahojte potrebujem sa poradit s odbornikmi ako nadpis popisuje tak aj mna postihla tato zavada na mojom seate leon FR 1,9TDI 110kw ARL rv. 2003 auticko istu dobu poklepavalo a nevedel som prist na pricinu,
nakoniec sa zhodilo viko a problem bol na svete zhoblovana vacka a jeden predraty hydrostel malinko ale bol
moja otazka by bola ako tomuto znamemu problemu predchadzat?
olej som pouzival vacssinou 5W-30 specifikacie 507.00 menil som kazdych 10 az 15tisic km
teraz mam auto v servise s pripravenymi dielmi na vymenu VACKA + LOZISKA + HYDROSTELY
mechanik mi odporucal aby som vymenil aj olej co ma velmi netesi pretoze ten tam mam po vymene ani nie 3000km momentalne mobil ESP formula 5W-30 507.00

moja otazka je aky olej pouzit? ostat u 507.00 5W-30 alebo prejst na 505.01 5W-40?
co som si prebehol net tak dost vyrobcov uz v ponuke 5W-40 specifikacie 505.01 ani nema setci to nahradzaju 5W-30 505.01 alebo uz maju v ponuke iba 5W-30 specifikacie 507.00
presiel som celu temu mazania aj stranky tym zaoberajuce sa:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju3
ale prisiel som iba na 2 poznatky
5W-30 507.00 vydrzi +- 15000km ale ma nizku dinamicku vyskozitu HTHS 3,6
5W-40 505.01 vydrzi 7500km potom im klesa vyskozita..., dinamicka vyskozita HTHS je okolo 4,5 takze za tepla maze lepsie
:D
uvitam rady dakujem

Napsal: 31 led 2011, 12:28
od Huml
nemáš vypadený zátky z čepů vahadel?

Napsal: 31 led 2011, 12:35
od chiptuning
trochu nechapu proc vetsin lidi dava do sveho auta "lepsi" olej ktery pro dane auto ani neni urceny/ 507.00 longlife urdceny pro vozy s DPF/ a pak se divi kdyz se vydre vacka a znici hydrostosy, pro obycejne PD co mas ty je nejvhodnejsi pouzivat relativne obycejny olej s normou 505.01 a menit po 15000km , treba tento
VALVOLINE DURABLEND DIESEL SAE 5W/40 je syntetický olej vyvinutý pro vznětové motory VW. Splňuje přísné podmínky automobilky VW. Dosahuje vysoké viskozní stability. Splňuje specifikace: MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00, Ford M2C-153E
neni drahy a urcite funguje bez problemu ;)

Napsal: 31 led 2011, 12:38
od matooo
2huml: tak tuto otazku neviem zodpovedat ale poprosim ta trosku mi to pribliz co konkretne alebo na nejakej foto by to bolo najidealnejsie popisat dakujem a hned ti budem vediet odpovedat

2chiptuning: tak 507.00 je olej ktory nahradza oleje 505.01 aspon tak sa to tu fsade pise aj uzivatelnia to tak popisuju a aj pouzivaju neviem ci sa len nepochvalia ze co sa im prihodilo nasledne...
pouzival som mobil esp ktory je asi z LL olejov najlepsi ale asi sa vratim k 505.01 ke ako pises
len teraz moja otazka ktory zobrat tebou popisovany VALVOLINE DURABLEND DIESEL SAE 5W/40 mam zatial vo vybere ak ho zozeniem samozrejme ale iny 5W-40 som uz okrem castrolu u inych vyrobcov nenasiel pretoze prechadzaju na 5W-30 co som pozeral aj mobil ma nejaku novinku "SUPER 3000 XE 5W-30 505.01"
aby som zase neurobil chybu dakujem za rady

Napsal: 31 led 2011, 13:18
od Pampaliny
Q8 Formula Excel 5W/40

Napsal: 31 led 2011, 13:58
od Kakamil 4x4
Souhlasím s tím, že je zbytečný dávat "lepší" olej do auta, když ho není potřeba. Specifikace 507.00 je "spešl" pro auto s filtry pevných částic a pokud se nemýlím, ty ho nemáš.
Druhá věc je ta, že 5W-30 je o trochu řidší než 5W-40, tudíž lépe maže za studena, ale mnohem hůř za tepla, když párkrát proletí turbem.
Třetí a dle mého zásadní věc, je zacházení s motorem po startu. Právě hlavně v zimě, když je olej tuhý a maže hůř (ať už jakýkoli olej). Prostě nastartovat a chovat se k němu prvních pár kilometrů jako k panně...zlehka, pomalu, netočit.
Možná se mýlím, ale takhle to pozoruju já. Na svým mám po 300tisících km a provozu na Valvoline 5W-40 vačky i zdvihátka bez stop otěru. A to tahám a bydlím na horách (loni ráno i -25st.C)

Napsal: 31 led 2011, 14:40
od nogis
Takhle to asi brát nejde. Měl jsem ASZ, po 270tkm na LL olej jako služebák byla vačka i hydra naprosto v pohodě. Pak jsem to prodal...

Napsal: 31 led 2011, 15:56
od jericho-3
Kakamile - je vidět, že na horách je hodně panen, to je ta panenská příroda.. :D

Napsal: 31 led 2011, 16:08
od origoš
"Lepší" = pro některý motor horší, když tam nemá co dělat. Není od věci dbát doporučení výrobce motoru.

Napsal: 31 led 2011, 17:09
od 1pavel
jen otázečku , v čem se liší vačka s hydrama u nových motorů s dpf , podle mě jen v hrbolku va vačce pro vstřik kuli regeneraci , jinak jsou naprosto stejné

Napsal: 31 led 2011, 17:19
od Tomas6
No já bych v oleji problém nehledal.Do služebních aut lejeme pouze tohle: http://www.portal-maziva.cz/index.php?s ... c=40&rq_1= výměny po 30tkm a některé motory maj najeto hodně přes 200tkm a nikdy se nikdo na hydra,vačku vstřiky atd..nedíval.A motory šlapou jako švýcary.

Napsal: 31 led 2011, 18:15
od Huml
50700 tam může být bez problémů

Napsal: 31 led 2011, 20:54
od chiptuning
Huml píše:50700 tam může být bez problémů
vyrobce urcite v prirucce k autu bude doporucovat normu 505.01 a vyssi , ale dle meho nazoru je to zbytecne a i drazsi

Napsal: 31 led 2011, 21:10
od misoVW
podla mna bude problem vo povrchovych vlastnostiach hydra vs. vacka. V prvom rade ale skontroluj tie zaslepky, co pise Huml. Ja do vsetkych PD lejem Valvoline co spomina chiptuning a zatial som nemal problem.

Napsal: 31 led 2011, 21:32
od Huml
do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30, tyto oleje mají snížený HTHS (2,9-3,5), oleje 50700 už mají min. 3,5 a větší, takže v tomto bych chybu určitě nehledal