EL.ohřev f. Europecon

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

danielbx
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 22 říj 2006, 14:53

EL.ohřev f. Europecon

Příspěvek od danielbx »

V prosinci jsem si koupil el. předehřev od fitmy Eropecon,všechno funguje jak má, ale má to jeden háček ,mám Citroen Bx 1.9D,kde je výkon alternátoru asi 64Ah, no a to žhavení spolu ze světlama bere tolik proudu,že se baterka po 8 dne provozu skoro vybije,máte někdo podobný zkušenosti,nebo radu ?
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

sehnat silnejsi altík, delaly se i 90Amperove
E91 N52B30 :)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Bx preci musi topit jako blazen ne? to mas jenom elektricky bez kombinace s vodnim?
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
danielbx
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 22 říj 2006, 14:53

Příspěvek od danielbx »

BX topí já mám na mysly el.ohřev nafty
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No alternátor o výkonu 64 Ah při 12 V napětí dodává max. 768 W ( 64 x 12 ), to ale při jmenovitejch otáčkách. Při 2/3 jmenovitejch otáček většina altíků dodává už 2/3 výkonu, to bejvá už lehce nad volnoběžnejma otáčkama motoru. ( poměr otáčky motoru : otáčky altíků bejvá zhruba 1 : 2 = poměry řemenic ) .To by pak bylo něco kolem 500 W, na volnoběh ale méně. Takže pokud má ten elektr. předehřev kolem 300 - 400 W a svítíš, běží větrák topení.....a tak, pak je možný, že se akumulátor po studenym startu včetně dlouhýho žhavení a u některejch motorů i následnýho dožhavování nestačí dobíjet, pokud jezdíš pak většinou v koloně nebo po městě.

Altík 90 A by to ale určitě spravil, pokud je akumulátor vpořádku. Moje zkušenost je, že mi v dieselu díky těmhle vysokejm proudovejm odběrům nebo nevim proč akumulátor nevydrží tak dlouho jako vydržel v benzínu. ( (noteeth) nemyslim "naloženej" )
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
mprofi
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 srp 2006, 21:27
Bydliště: ševětín

Příspěvek od mprofi »

v prpoje ní hadice k topení je teplotni čidlo a tím cidlem ovlá daný ventil ,který k otevření potřebuje tlak cca 0,2mpa ,pri ometených lopatkach vodní pumpy u starých motorů se otvíra až pří vyšších otáčkách, nahrad tento ventil obyč .t kusem a máš po starostech ,protože po 5-10 min.jízdy el .předehřev můžeš vypnout/pokud maš v pořadku termostat a motor ohřeješ aspon na60.
2x audi 2,5tdi 1xjednonádrž 10%nafta 90%olej 1x kompl.dvounádrž...a přece se točíí !!
mprofi
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 srp 2006, 21:27
Bydliště: ševětín

el ohřev europcon

Příspěvek od mprofi »

v prpoje ní hadice k topení je teplotni čidlo a tím cidlem ovlá daný ventil ,který k otevření potřebuje tlak cca 0,2mpa ,pri ometených lopatkach vodní pumpy u starých motorů se otvíra až pří vyšších otáčkách, nahrad tento ventil obyč .t kusem a máš po starostech ,protože po 5-10 min.jízdy el .předehřev můžeš vypnout/pokud maš v pořadku termostat a motor ohřeješ aspon na60.
2x audi 2,5tdi 1xjednonádrž 10%nafta 90%olej 1x kompl.dvounádrž...a přece se točíí !!
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Zdravím chlapi je niekde v ponuke ohrievanie hlavy naftového filtra pomocou vody? Máte s niečím takým skúsenosti? povedzme ako alternatíva k elektroohrevu? Dík.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:25, celkem upraveno 1 x.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Tak som si vyrobil elektrický ohrev. Cena zhruba v SKK známemu za vyrobenie na sústruhu z mosadze ccaprioemer 22mm dĺžka 100mm 150Sk, rúrkový rezistor (odpor) 50Sk a kapilárny nastaviteľný termostat 120Sk. Spolu 320Sk. Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

V tom máš zabudovanou žhavičku?
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Je tam trubkový odpor 4,7Ohmu 25W, skúšal som s tým uvariť vodu v pohári, dosiahla 90°, kedysi som tak vyrábal ohrievače do akvária. a pripojil som to cez termostat. O 3 príspevky hore sú aj orientačne ceny.Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Z čeho jsi vyrobil trubkový odpor? 25 W mi přijde dosti málo i při sebemenším průtoku.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“