EL.ohřev f. Europecon
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
EL.ohřev f. Europecon
V prosinci jsem si koupil el. předehřev od fitmy Eropecon,všechno funguje jak má, ale má to jeden háček ,mám Citroen Bx 1.9D,kde je výkon alternátoru asi 64Ah, no a to žhavení spolu ze světlama bere tolik proudu,že se baterka po 8 dne provozu skoro vybije,máte někdo podobný zkušenosti,nebo radu ?
No alternátor o výkonu 64 Ah při 12 V napětí dodává max. 768 W ( 64 x 12 ), to ale při jmenovitejch otáčkách. Při 2/3 jmenovitejch otáček většina altíků dodává už 2/3 výkonu, to bejvá už lehce nad volnoběžnejma otáčkama motoru. ( poměr otáčky motoru : otáčky altíků bejvá zhruba 1 : 2 = poměry řemenic ) .To by pak bylo něco kolem 500 W, na volnoběh ale méně. Takže pokud má ten elektr. předehřev kolem 300 - 400 W a svítíš, běží větrák topení.....a tak, pak je možný, že se akumulátor po studenym startu včetně dlouhýho žhavení a u některejch motorů i následnýho dožhavování nestačí dobíjet, pokud jezdíš pak většinou v koloně nebo po městě.
Altík 90 A by to ale určitě spravil, pokud je akumulátor vpořádku. Moje zkušenost je, že mi v dieselu díky těmhle vysokejm proudovejm odběrům nebo nevim proč akumulátor nevydrží tak dlouho jako vydržel v benzínu. ( nemyslim "naloženej" )
Altík 90 A by to ale určitě spravil, pokud je akumulátor vpořádku. Moje zkušenost je, že mi v dieselu díky těmhle vysokejm proudovejm odběrům nebo nevim proč akumulátor nevydrží tak dlouho jako vydržel v benzínu. ( nemyslim "naloženej" )
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
v prpoje ní hadice k topení je teplotni čidlo a tím cidlem ovlá daný ventil ,který k otevření potřebuje tlak cca 0,2mpa ,pri ometených lopatkach vodní pumpy u starých motorů se otvíra až pří vyšších otáčkách, nahrad tento ventil obyč .t kusem a máš po starostech ,protože po 5-10 min.jízdy el .předehřev můžeš vypnout/pokud maš v pořadku termostat a motor ohřeješ aspon na60.
2x audi 2,5tdi 1xjednonádrž 10%nafta 90%olej 1x kompl.dvounádrž...a přece se točíí !!
el ohřev europcon
v prpoje ní hadice k topení je teplotni čidlo a tím cidlem ovlá daný ventil ,který k otevření potřebuje tlak cca 0,2mpa ,pri ometených lopatkach vodní pumpy u starých motorů se otvíra až pří vyšších otáčkách, nahrad tento ventil obyč .t kusem a máš po starostech ,protože po 5-10 min.jízdy el .předehřev můžeš vypnout/pokud maš v pořadku termostat a motor ohřeješ aspon na60.
2x audi 2,5tdi 1xjednonádrž 10%nafta 90%olej 1x kompl.dvounádrž...a přece se točíí !!
Zdravím chlapi je niekde v ponuke ohrievanie hlavy naftového filtra pomocou vody? Máte s niečím takým skúsenosti? povedzme ako alternatíva k elektroohrevu? Dík.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Tak som si vyrobil elektrický ohrev. Cena zhruba v SKK známemu za vyrobenie na sústruhu z mosadze ccaprioemer 22mm dĺžka 100mm 150Sk, rúrkový rezistor (odpor) 50Sk a kapilárny nastaviteľný termostat 120Sk. Spolu 320Sk.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Je tam trubkový odpor 4,7Ohmu 25W, skúšal som s tým uvariť vodu v pohári, dosiahla 90°, kedysi som tak vyrábal ohrievače do akvária. a pripojil som to cez termostat. O 3 príspevky hore sú aj orientačne ceny.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej