Snímač teploty paliva

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Re: Snímač teploty paliva

Příspěvek od bokaco »

MirekX píše:
chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu :)
Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracuje 8) :o
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač teploty paliva

Příspěvek od chucky »

bokaco píše:
MirekX píše:
chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu :)
Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracuje 8) :o
a proto když powerbox dává stálý odpor teploty paliva -20 stupnu, dosahnes delsiho otevreni vstrikovače....tj. oblbneš řj... to jest tajemstvi pd powerboxu :)
vw passat tdi pd 180ps/420nm
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

ne cim vetsi teplota paliva tim vic se ho vstrikuje, kdyz se da misto cidla odpor (ted envim kolik, idelanije na to potak) tak se nastavi 130C° a pak to jede lip o malicko
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Ja mam zato, ze stude nafte se pridava a horke ubira, protoze snaze proteka :o
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
vw passat tdi pd 180ps/420nm
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

chucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
Tak to tak vidim ;)
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

chucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
ale tak to není ;)

já vám to vysvětlim teda.

Horká nafta -> nižší hustota -> pro stejnou dávku paliva se musí vstřikovat déle

Studená -> vyšší hustota -> kratší čas stejné množství

Tzn. powerboxem musíte nalhat vyšší teplotu paliva

kapišto :P
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak tak.
Musíme si uvědomit, že veškeré hodnoty poměru vzduchu a paliva při spalování v motoru se počítají hmotnostně. Takže jde o to, kolik kg (gramů, miligramů..) nafty se má vstříknout do kolika kilo (zase asi miligramy) vzduchu. a to udělá ten správný poměr - od toho asi váha vzduchu, že :) . Protože jak známo, kilo vzduchu je pořád kilo vzduchu, ať má -20 nebo 200 stupňů To samé nafta. Jenže objem nafty při -20 a 130 stupních je zatraceně jiný a to ŘJ musí brát v úvahu tak, aby hmotnostně šlo do motoru furt stejně paliva. No, a když si ŘJ myslí (odpor místo čidla asi kolem 140 ohmů), že má nafta 130,5 stupně (max. hodnota, pak už to bere jako chybu čidla), tak musí prodloužit dobu vstřiku, aby dohnala ten objemový rozdíl a dostala se do motoru stejná hmotnost nafty.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

no tak dneska jsme ho vyměňovali, a byl to solidní porod, jelikož jsme měnili celý kus (když už jsem ho tak dostal) a ne jen tu horní část...tj, vyndat to čidlo z hadiček a dát tam druhé, ty sponky co obepínali hadici byli hooodně záludné (wallbash) ale tak už je to v pořádku a čidlo zase ukazuje, jinak jsme proměřovali to vyndané a nedávalo ŽÁDNÝ odpor, takže uplně kaput.

Jen mě dneska napadlo, kde všude se nafta ohřívá, když je schopna dosáhnout i teploty cca 100stupnu celsia...hm? :?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

U PD nafta teče kanálkama v hlavě, která má těch 90 a víc, ještě ve vstřikách se taky ohřeje tím stlačováním a odpouštěním do přepadu. A to čidlo měří teplotu nafty na výstupu (vracečka z hlavy)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Darmon
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 srp 2015, 21:08

dotaz..

Příspěvek od Darmon »

cau muzete mi poslat prosim nekdo odkaz na to cidlo? kde ho koupit na passat variant 3B6 1.9 Tdi AVF 96 kw ? díííííííííííík (wallbash)
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Re: dotaz..

Příspěvek od Kendys_TDI »

Darmon píše:cau muzete mi poslat prosim nekdo odkaz na to cidlo? kde ho koupit na passat variant 3B6 1.9 Tdi AVF 96 kw ? díííííííííííík (wallbash)
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 31652.html
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“