domaci elektrarna na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

jirka.spaca
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 čer 2011, 21:13
Bydliště: přijde mi že v práci

Příspěvek od jirka.spaca »

ještě si vzpomínám, že za loňský rok sem platil nějak 5,60-5,80/kWh

jen pro zajímavost, mám teď možnost koupit dieselagregát TYP A11A4 15T, 6kW, 75kVA S1, 50Hz, 400V, 30-96V, motor 6S110. Asi používat to pro mě nejni, ale mezi zkušenýma by to mohlo najít uplatnění, tak kdyby byl zájem, stačí se domluvit, je to ale velký jak os.auto
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jirka.spaca píše:ještě si vzpomínám, že za loňský rok sem platil nějak 5,60-5,80/kWh

jen pro zajímavost, mám teď možnost koupit dieselagregát TYP A11A4 15T, 6kW, 75kVA S1, 50Hz, 400V, 30-96V, motor 6S110. Asi používat to pro mě nejni, ale mezi zkušenýma by to mohlo najít uplatnění, tak kdyby byl zájem, stačí se domluvit, je to ale velký jak os.auto
kolik platíš za kilovatu se z těch jejich papírů pomalu ani nedočteč, tam ti počátají i různé služby, že třeba uližečka koupila nové hadry, a elektriku bylo nuto popohánět cestou do kopce, a náměstek dostal zlatý padák, a že ti odhadem zvedali sazbu,

tak musíš sumu podělit součtem všema kilovatama, a vědět tu sazbu příklad B 45 3 x 25 A ;)
Brada
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29 bře 2006, 14:09

Elektrocentrala

Příspěvek od Brada »

Klobok dolu pred Simca1301, o stavbe vlastni kogeneracni jednotky uvazuju uz delsi dobu, jsem sice jen obycejny zamestnanec, ale bydlime v rodinem domku bez zatepleni se shnilymy okny a za plyn a elektrinu rocne zaplatim kolem sedesati tisic. (40plyn,20el.) Nejvice me zaujalo, jak stavi tyto jednotky na foru u pramene, kde pozivaji klasicky benzinovy motor a reaktor GEET, je to soustava nekolika trubek a probublavacky, cimz vznikne plazma reaktor a motor je pak schopny spalovat v urcitem pomeru kasicke palivo (benzin,naftu, olej i prirodni a pouzity) a vodu, cimz jednak vznikne dalsi uspora a navic nejsou temer zadne emise. Byli tam i fotky, ale uz jsou pryc, nekteri stavitele meli centralu promakanou a sledovanou kontrolerem s mikropocitacem, atd. Nejvice me ale odrazuje fakt, ze bydlime v klidne casti Prahy 9, kde neni temer zadny hluk a sklep nemame, takze kdyby tam na zahrade v pristresku celorocne bezel spalovaci motor, byl bych asi trnem v oku nejednem sousedum. Bylo by mozne rozvest jaky hluk to opravdu vydava? I kdybych pouzil 2x az 3x 10cm Orsil, stale to bude hlucet z vyfuku...

Vice o GEET: http://upramene.cz/forum/viewtopic.php?t=342
http://www.gewo.info/ve/sleza/sleza.htm

a na youtube je spousta videi jak na tom bezi sekacky,centraly,buginy, nekde na to meli i vrtulnik..
JNCM
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 27 kvě 2010, 19:13
Bydliště: Děčín Praha Kolín

Příspěvek od JNCM »

Hlučet to nemusí . v práci děláme dieselagregáty a když se dělali pro filmaře tak ten agregát hlučel asi jako zaplá lednička najdi si něco o technické akustice ....
magicontrol
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2011, 05:55

Příspěvek od magicontrol »

To, že by 50kW motor měl na výkonu spotřebu 5l/hod a tedy že by jsi dosáhnul poměr 0,1l / el.kWh se mi naprosto nechce věřit.

Obrázek
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

jenže ty srovnáváš nesrovnatelné...

objem motoru: 9litrů, neboli Scania náklaďák

výkon 117kW při 1500ot/min? Dokážeš si představit co to má za výkon při 3000ot/min?

Nevím proč to tak mají ale aby asi dosáhli sinusoidy musí mít altík spřevodovaný 1:2... přitom když točíš 2000ot/min tak máš menší převod 1:1,5... navíc automobilový výkon 50kW je maximální možný v těch 2000otáčkách u té scanie víš prd.
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Také mě zarazil ten výkon vs. spotřeba. Ten motor bude mít v 2400 ot. výkon odhaduji max. 35-40KW. A to je výkon na plnej knedlík kdy dle mého názoru bude žrát alespoň 7 a více litrů. Každý kdo podobným autem jezdil ví že se dá jet za 5 litrů když jedu po dálnici 100 km/h na čtvrt plynu (tzn na výkon +-20KW??). Když k tomu vezmu ještě účinnost generátoru+převody+výkonové ztráty starého motoru, tak bude cena i výkon úplně jinde. Jinak na internetu jsem nalezl, že 50KW generátory mají při 100% odběru výkonu spotřeby 14-18l. to by cena vycházela na cca 15l olejx18Kč /50 KW = 5,40 Kč za KW.
Omluvte mou skepsi. Jsem jinak velký nadšenec do všech úspor a jakékoliv elektrorozvodné firmy mě pěkně pijou krev (i peněženku). O tomto i jiných postupech jsem přemýšlel a hledal informace mnohokrát, ale prostě je stále ta elektrika moc levná (s velkým komfortem) a všechny ostatní paliva a techniky výroby moc drahé. Alespoň pro domácnosti (cca 2,6 Kč/Kw-přímotop).
Ale nebráním se protiargumentům a pokud budou přesvědčivé, budu jeden z prvních, kdo si to postaví ve sklepe :-)
Uživatelský avatar
marko250
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 12 lis 2010, 11:15
Bydliště: Darkovičky "néasi"

Příspěvek od marko250 »

A co takhle skladovat náběhy spotřebičů v baterijích s měničem(v dvougeneračním domu,hrozí 6KW spuštěných najednou) a kogeneraci mít připojitelnou za pomocí el. startu řízeného dle odběru a stavu zálohy.Díky tomu by nemusela běžet stále(hlavně v letním období).Odpojit hlavní přívod z ČEZU přeci není problém za hodinama(nejlépe navždy) :) .Samozřejmě by to generátor dobíjel za provozu.Máte to někdo dotáhlé jako ostrovní systém?Mám v domě 5m3 otopného systému díky pyrolízovému kotli na kusové dřevo.Teplo z toho je každopádně pěkné(80-90C médium),přez servoklapku a termostat je 23C všude a rychle,ale skladování a získávání dřeva není zase takový med.Odběr el.energie je 5000KW/rok(20 000Kč) a hromada dříví připraveného dnes výjde na 1000kč/1pm=30-35000Kč/rok,kdyby se ještě ke kogeneraci lila nafta do dvou aut,to by vůbec nebylo špatné :roll:
Už néé-1.9TDi,AGR,2000,4x4off :-) ,104Kw/329Nm,s764+chipTDIfun,EGR-off,EWT-už je pryč,sloužila dobře
magicontrol
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2011, 05:55

Příspěvek od magicontrol »

Vecernicek píše:jenže ty srovnáváš nesrovnatelné...

objem motoru: 9litrů, neboli Scania náklaďák

výkon 117kW při 1500ot/min? Dokážeš si představit co to má za výkon při 3000ot/min?

Nevím proč to tak mají ale aby asi dosáhli sinusoidy musí mít altík spřevodovaný 1:2... přitom když točíš 2000ot/min tak máš menší převod 1:1,5... navíc automobilový výkon 50kW je maximální možný v těch 2000otáčkách u té scanie víš prd.
To si trošku pleteš. Sinusoidy generátor dosahuje vždycky, ale pro dosažení 50Hz musí mít tzv. synchronní otáčky (je to synchronní generátor) tj. 1500RPM
Zpřevodované nic nemají. motor-generátor je 1:1.
Generátory se používaji tzv. jednoložiskové kde je předpoklad uchycení druhé strany do přímo do setrvačníku motoru.
Takže motor točí 1500 ot.

Scania dosahuje poměr 0,24
Moje soustrojí Slavia DR27 dosahuje 0,5 (což je zatím ekonomicky nepoužitelné)

Obrázek
eugendunajovice
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 13 zář 2011, 18:58
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od eugendunajovice »

zajímá ně tato tématika již dlouho a uvažoval jsme o too to postavit, ale jdruhá věc je jestli se někdo již zajímal o odprodej přebytečné energie z tohoto systému třeba čezu atd. Z důvpdu že třeba z 30kw využiju jenom 3kw běžným provozem. Asi tam takové výkupní ceny nebudou jako z panelů ale zajímalo by mě jeslti jste to již někdo řešil.

A taky jsem kdesi narazil na to že musíš prodat vše co vyprodukuješ a odebírat od nich tak to pak by nemělo smysl.
eugendunajovice
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 13 zář 2011, 18:58
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od eugendunajovice »

zajímá ně tato tématika již dlouho a uvažoval jsme o too to postavit, ale jdruhá věc je jestli se někdo již zajímal o odprodej přebytečné energie z tohoto systému třeba čezu atd. Z důvpdu že třeba z 30kw využiju jenom 3kw běžným provozem. Asi tam takové výkupní ceny nebudou jako z panelů ale zajímalo by mě jeslti jste to již někdo řešil.

A taky jsem kdesi narazil na to že musíš prodat vše co vyprodukuješ a odebírat od nich tak to pak by nemělo smysl.
tequilaman
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 črc 2009, 08:53
Bydliště: jičín - mlada bolesalv

Příspěvek od tequilaman »

je to jednoducha matematika z jednoho litru LTO dostanu 9,96 kwh energie. po domacku vyrobena kogenerecka bude mit tak 35% mechanickou ucinost 35% tepelnou a generator tak 90% takze budu mit 3,49kwh tepla a 3,49kwh mechanicke energie no a z te vygeneruju 3,14 kwh elektriny no a bude me to stat tech 18kc spis bych pocital s 21.6 kc protoze ja si dph odecist neumim kdyz budu mit 6.63kwh za 21.6 kc neni to zle mam 3.25kc / kwh

jenze.... elektriku muzu koupit za 2,50 pokud si namontuju elektrokotel

a supr pohodlne teplo muzu koupit za 1,9 kč kwh v podobě zemního plynu

takze si kazdy zvazte jak se vam to vyplati
tomascnl
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 25 říj 2011, 01:01

Příspěvek od tomascnl »

kogeneracne jednotky su vetsinou na plyn a kotle maju efektivnost na 60%
z kogeneracia mas viac nez 90% energie
simca1301
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 20 bře 2011, 10:30

Příspěvek od simca1301 »

tomascnl píše:kogeneracne jednotky su vetsinou na plyn a kotle maju efektivnost na 60%
z kogeneracia mas viac nez 90% energie
nevím ke kterému problému se vyjadřujete...
kotle - všeobecně tedy jakékoli na cokoli - mají účinnost od 60 AŽ DO 98%
kogenerace - ve významu odběr všech energií z daného stroje - má účinnost samozřejmě až 99 %.
Obecně platí, že čím větší výkon el. energie vyrobíte, a jste schopen ji spotřebovat nebo akumulovat - tím máte KWH levnější.
Mě vychází zatím 1 KWH na 1,25 Kč
kotelnik
Přispěvovatel
Příspěvky: 554
Registrován: 24 říj 2010, 18:15

Příspěvek od kotelnik »

Těch 99% účinnosti to je sen . Takovou jednotku bych chtěl vidět.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“