Jak naučit auto na olej?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Bydliště: Brno

Jak naučit auto na olej?

Příspěvek od Trabant-diesel »

Ahoj kluci,

Jmenuji se Libor a na stranky Dieselpoweru jsem se zaregistroval kvůli výměně informací ohledně alternativních paliv, protože moje peněženka u benzinky utrpěla vždy hanebnou porážku a proto hledám alternativní paliva.

Už před mnoha léty jsem prodal Žigulíka - žrouta a koupil Trabanta a jezdit na technický benzín a gazolín. Trabanta mám dodnes a mám ho rád, i přesto, že TB a G už nejsou za výhodnou cenu a musim jezdit na to co je k mání u benzinek.

Dozvěděl jsem se z internetu a od kamarádů, že je možno jezdit na fritovací olej. Tak jsem Trabantovi pořídil brášku Forda Eskorta kombíka 1.8d z roku raz dva. (1989)

Fordem jsem jezdil celý podzim 2006 na čerstvý i použitý přefiltrovaný fritovací olej. Velice se to líbilo i mé peněžence až do doby kdy mi po 7 000 km odešlo vstřikovací čerpadlo Lucas. Sehnal jsem za 2 500,- z vrakáču Bosch a čekám na kamaráda mechanika až bude mít čas a čerpadlo mi vymění. Mám obavy že mi odejde taky, tak se Vás ptám, jestli nevíte někdo co s tím, aby se mi to čerpadlo zase hned tak neunavilo?
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

bosh vydrzi u me ma najeto uz 23 tisic a v pohode ale bylo by dobre kdyby sis udelal aspon predehrev :-)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Základ: čím řídší olej tím méně námahy pro čerpadlo. Takže doporučuji zde v "rostlinářské" sekci studovat, studovat a studovat.

Problematika provozu na RO není až zas tak složitá, aby se to za pár dnu odsaď nedalo našprtat :D
E91 N52B30 :)
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Trabant-diesel »

Díky za odpověď Mynymesi

To jsem rád že mi píšeš takovou příznivou zprávu. Bosche už mám nachystaného, jen se modlím aby tam pasoval místo Luckase. Ja beru olej z hospod, přecedím, přefiltruju, nechám ustát a co sedne ten bordel, použiju na topení, má to ohromnou výhřevnost v kamnech. Předehřívání jak radíš nemám, ale šlo by to protáhnout přívod paliva chladičem. Mám dvě nádrže. Startuju naftou a pak přepínám na olej. Přepad mám do olejové nádrže, takže se mi tam vždy přiředí trochu nafty.

Ty jezdíš taky na přesmaženém starém oleji jak tomu rozumím. Jeden kuchař mi radil toto: Mám slít starý olej 1:1 s vodou a dát povařit. Voda na sebe naváže sůl a jiné nežádoucí látky, pak klesne dolů a olej se dá sebrat a jezdit. Jak máš vyřešený předehřev? Napadlo mne zabudovat nejakou spirálu do olejové nádrže, a nebo před odjezdem do olejové nádrž nalít litr vřícího olej, ten se smíchá s tím studeným a bude vlažný a jedem.. ?

Co na to říkáš?

Trabant-diesel, Libor
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Trabant-diesel »

Děkuji Vám všem za odpovědi

Podotýkám. Olej jsem ředil 1:5 - 1:10 s benzinem. Byl řídký ale startovalo to hůř než na čistej olej. Někdo přidává petrolej. Já jsem si udělal pokusné dvouddecové skleničky od výživy, a do každé jsem nalil deci sojového oleje. A pak jsem stříkačkou dával 1:10 Benzin, petrolej, naftu, líh, slivovici, jar, aceton. Na pohled nejřidčí a nejčistější byla směs s benzínem, ale ty starty byly bolestivé. Petrolej se mi nezdál že by to nějak zředil, ale ten jsem v praxi nezkoušel. Dal jsem tam zimní aditivum do nafty, ale nevím zdali to nějak pomohlo.

Nevíte někdo které auto, resp. motor + čerpadlo snáší olej nejlíp. Čerpadlo Lucas nedoporučuji a někde jsem tu na netu četl, že Lukas montují od r. 1993 do mercedesů a je citlivé na kvalitu nafty. Kdyby někdo měl zájem tak ten článek vyhledám.

Napadlo mne taky zabudovat nejakej malej dieslovej motor do Trabanta, Perkins nebo perkinson jednovalec. Nevíte někdo o tom něco?
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

Trabant-diesel píše:Díky za odpověď Mynymesi

To jsem rád že mi píšeš takovou příznivou zprávu. Bosche už mám nachystaného, jen se modlím aby tam pasoval místo Luckase. Ja beru olej z hospod, přecedím, přefiltruju, nechám ustát a co sedne ten bordel, použiju na topení, má to ohromnou výhřevnost v kamnech. Předehřívání jak radíš nemám, ale šlo by to protáhnout přívod paliva chladičem. Mám dvě nádrže. Startuju naftou a pak přepínám na olej. Přepad mám do olejové nádrže, takže se mi tam vždy přiředí trochu nafty.

Ty jezdíš taky na přesmaženém starém oleji jak tomu rozumím. Jeden kuchař mi radil toto: Mám slít starý olej 1:1 s vodou a dát povařit. Voda na sebe naváže sůl a jiné nežádoucí látky, pak klesne dolů a olej se dá sebrat a jezdit. Jak máš vyřešený předehřev? Napadlo mne zabudovat nejakou spirálu do olejové nádrže, a nebo před odjezdem do olejové nádrž nalít litr vřícího olej, ten se smíchá s tím studeným a bude vlažný a jedem.. ?

Co na to říkáš?

Trabant-diesel, Libor
to s tou vodou bych nezkousel pac je problem ve vetsim mnozstvi to ohrat nad 100 stupnu jde to nerikam ze ne ale je to na strasne dlouho... teda aspon u me ohrivam kvuli filtrovani 200l oleje v sudu najednou nad ohněm. na predehrev je nejjednodusi koupit nejaky ten tepelny vymenik o kterych se dost a dost doctes tady na foru ja osobne mam zatim v aute vymenik typu home-made proste jekl v tom jde trubka a zavareny na obou stranach a dva hadicniky navareny na jekl trubkou proudi voda z motoru a jeklem olej. meril jsem teplotu po 3km jizdy a je kolem 45 stupnu po case se to vysplha na nejakych 54 vic ani prd... ale rikam auto jezdi takto zatim neresim. a teda musim rict ze na olej jede auto lip jak kdyz to prepnu na naftu. jen ty starty na olej to je nemozne proto dvounadrz. a redim 1l benzinu na 10l oleje je dobre zkratit zpatecku z5 do cerpdlaprotoze tim ze to netaha z nadrze a pak zase do nadrze usetri hodne prace kdyz jen lehce prisava jen bacha nesmi se ti to zavzdusnit pak je to fakt prdel :D
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

s tím odvzdušněním to mám vyřešený tak že mám na zpáítečce ještě T kus a ten je vyvedenej do originál zpátečky a mám tam vřazenej obyč uzavírací ventil na vodu asi 3/4 a jeden mám danej ze zpátečky za T kusem. Takže pokud by se mi to zavzdušnilo třeba když mi dojde nafta v malý nádržce tak jen ručně uzavřu kohout ze zpátečky do čerpadla a otevřu kohout do originál zpátečky tedy do nádrže no a po chvíli když všechen vzduch uteče do nádrže tak to zase přepnu na zkratlou zpátečku a je to vyřešený jinak co se výměníku táče tak en mám taky made in homeObrázekObrázek

no a co se týče čerpadla tak to tam normálně napasuješ. Možná bývá rozdíl v kuželu na řemenici na kterou se pak nasadí ozubený kolo upevněný na 3 šrouby.- Pokud to máš komplet tak není problém. Z Lucase na Bosche to asi nebude pasovat ale nejsem si 100% jistý. Dával jsem totiž místo Lucase z . r.v. 1996 Bosche z Golfa r.v. 88 a funguje. jen to chce mít trochu fištrona pokud nemáš soustruh na vyrobení mezikusu na řemenici. až to budu někdy sundavat udělám nějakou fotodokumentaci :-)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Trabant-diesel: "Napadlo mne taky zabudovat nejakej malej dieslovej motor do Trabanta, Perkins nebo perkinson jednovalec. Nevíte někdo o tom něco?"

Perkins diesely byly dobrý :-) se dávaly vyjímečně i do starejch VOLH M21 :-) (noteeth) (noteeth) (noteeth)

Obrázek
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Trabant-diesel »

A jak provádíš to filtrování oleje? Zahřeješ olej 200l v sudu a jak to děláš dál?

Já zahříval tak že jsem plastový kanystry s přecezeným olejem dal do horké vody. Tím olej dostal teplotu 30-40 stupňů a dál jsem ho přelíval přes omyvatelný kafefiltr. Jak to neteklo. Tak jsem kafefiltr propral v jarove teple vodě a pak v druhe trošku už čistějši jarove vodě do čista a přes čistý filtřik lil dal.

Já jsem chtěl předehřev udělat tak že přívod paliva bych protáhl přes chladič. Párkrát zatočit do spirály, nějak utěsnit. A nebo navrtat přes víčko. Nechápu ten systém T-vracečky, To jako celá vracečka půjde zpět na vstup před filtr odkud se bude přisávat T-čkem z nádrže olej? To by ale byl problém jak to před vypnutím motoru napojit na naftu. Ono by tam těch T rozboček bylo už moc.

Mám dvě nádrže, ale jednu vracečku. Z velké nádrže jde olej přes kohoutek a přes T do filtru a pak z vracečky zpět do velké nádrže. Jak se chystám ukončit jízdu, zapnu kohoutek z malé nádrže s naftou a ihned vypnu kohoutek s olejem, takže nafta vytlačí olej z palivového systému. Jak zastavím, přepnu oba kohoutky zpět do původní polohy, tedy na velký okruh. Jak ráno nastartuji, v systému je nafta a olej se už tlačí na její místo. Vytlačí naftu, která nateče do nádrže s olejem. Tímto jsem ušetřil jednu hadici dva kohoutky a T-rozdvojku, kterak jsem původně plánoval zabudovat dva plnocenné okruhy. Jen to na jaře ještě upravím do humanitárnější podoby.

Předehřev: Napadá mne ten elektrický ohřev před filtr na prvních několik minut tomu topit, a pak už se to bude ohřívat cestou přes chladič. Viz výše
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

ohreju to na cca 40-45 stupnu mam cerpadlo ktery nastartuju :-))(v plusu ve vyprodeji za 1750kč) na hadici mam vodovodni filtr ve kterem je vlozka pres kterou to projde .kdyz by to nekdo zkousel predem varuju vic jak 45 stupnu ta vlozka nevydrzi a musi byt 25mikronova 50 je moc. jinak driv jsem to cedil normalne pres hadr ktery byl navliklej na sudu. jinak Tkusu mam v aute 2 jeden je napojeny na olej nadrz+zpatecka druhy naftova nadrzka +vstup do cepadla a jeste propojeny s 1 Tkusem a u kazde nadrze jeden LPG ventil a funguje to vyborne :-)

diky dvorky musim neco podobneho vymaslet na to odvzdusnovani ted uz si sice dava, bacha aby nedoslo ani jedno ale nahoda je blbec :-(
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

zitra neco nafotim pro inspiraci :-)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

shanim narazniky nevite nekdo o zadnim narazniku na tohodle eskort/oriona? novejsi typ uz vse kulate ale stare lampy, predek stejny jako 98
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

já tam nemám T kus ale kříž. Je to z mosazi a mám pocit že pro plynařství. Stála si 40 Kč zatímco T kusy jsou plastový a asi taky tak drahý. Jinak já to mám z hlavní nádrže do předehřevu pak k LPG ventilu pak do palivovýho filtru. Z filtru mám napojenou hadici do toho kříže na 1. vstup. 2 vstup je z malý nádržky na naftu přes LPG ventil. 3 vstup je vlastně výstup do dalšího tepelnýho výměníku do malýho naftovýho filtru a dál do naftovýho čerpadla a zpátečka z čerpadla je napojena do T kusu ( jeden vývod vracečka do nádrže přes kohout a druhej vývod do 4 vstupu do kříže taky přes kohout - to v případě zavzdušnění abych to pustil do nádrže i se vzduchem) Přepínám zhruba 5 km před ukončením jízdy.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Vyber si motůrek : http://www.laski.cz/motoryl_cz.htm
Dieslové přímovstřikové motory vzduchem i vodou chlazené. Motor 2válec vzduchem chlazený 26hp/3600 ot pouhých 78 t Kč (bez DPH 8) )
Nebo zde : http://www.super-bazar.cz/inzeraty/60/nahradni-dily
13.01.2007 - 21:50
Motor Lombardini
Prodam Diesel Motor LOMBARDINI LDV 1204 B2 -plně funkční,1200ccm,22kW,vodou chlazený -vhodný na malotraktor
Cena: 10000 Kč
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“