Spotřeba při jízdě na alternativní paliva

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

a proc by ne 500W? tady kluci maji i 2x1000W v aute zesilovace ale to uz je dobry leda tak na srazy to uz se ani neda poslouchat na plny kule
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

U točivých zdrojů musíš dodat moment který je úměrný odebírané energii. Alternátor není zdroj ale pouze měnič energie a u aut s velmi mizivou účinností 8) Zkrátka je to drahá energie.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:-D
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ale ty vykony tech zesilovacu bych chtel videt, mam doma origo 150 W bednu na ozvuceni hal a uz vidim ty frajirky jak tam pusti do te reprobedny plnych 150 W a daji si to do auta (LOL) (LOL) zcela jiste by to vydrzeli, to je nad prah bolesti sluchu (LOL)
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

práh bolesti & práh hluchoty :P
ne každý je na tom stejně. Já osobně tedy mám rád v autě ticho za každého provozu.
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Tech 1000w je nejaka teoreticka max. hodnota. Skutecny hudebni vykon to muze mit kdyz moc, tak 100w. To byt muj nazor (crazy)
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

reprobedny na ozvuceni salu a hal jsou konstruovany uplne jinak nez reproduktory ktere relativne dokonale vykresluji tony naproti PA systemum ktere se opravdu pouzivaji na ozvuceni techto velkych mistnosti a teda 150W na ozvuzeni salu neni nic moc pokud to nepoustis do vyskoveho reproduktoru to pak muze delat bordel a muze to byt opravdu az bolestny poslech ale kdyz tech 150W posles do aparatury ktera se aspon snazi vykreslit pokud mozno cele spektrum frekvenci tonu tak to zni opravdu jinak. ale konec koncu to jsme se od diskuse na tema spotreba paliva dostali uplne nekam jinam ze?
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:28, celkem upraveno 1 x.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Člověče jak dlouho na MEŘO jezdíš kolik km to auto vydrželo, lépe řečeno všechna těsnění hlavně, která přijdou s touto žíravinou do styku.
Každý nadává na BIONAFTU jaký je to hnůj a tam je toho pouhých 31 %.
Dělali jsme dlohodobé testy na motorech LIAZ vcelku jednoduché vstřik. čerpadlo co 20 000 km všechna těsnění mrtvá zkoušky trvaly 150 000 km pak nás to už nebavilo. Předehřívat MEŘO je nesmysl viskozita je tam stejná jako u běžné nafty díky žiravině, která se jmenuje hydroxid sodný.
U některých čerpacích stanic UNICORN to nyní prodávají za 19,90 Kč, ale tankování na vlastní nebezpečí to tě upozorní obsluha. Hm zajímavé.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Na metylester jsem najel tak asi 70 tisíc a OK.
Motory od cca 1995 (některé i dřív) už mají veškeré těsnivo z tzv. fluorkaučuku (VITON) a to s meřem nereaguje.
meřo je jen rostlinný olej zbavený glycerýnu,proto má vlastnosti (hustotu) podobnou naftě. Dřív v něm opravdu byly zbytky jak glycerýnu, tak těch hydroxidů,použitých při výrobě. Dneska už jsou na meřo normy ČSN a i výrobní technologie jsou dokonalé.
Pokud se dá meřo do starýho motoru, tak všechno gumové (těsnění, hgadičky...) začne bobtnat a je problém, je nutný to přetěsnit VITONOVÝM těsněním a vyměnit i hadičky.
Kde se dá koupit za 19,9 u pumpy??
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Správně !!! Přesně tak to s MĚŘO je. Fluorkaučuk je oproti přírodnímu kaučuku ( "gumě" ) vůči MERO inertní. MERO působí ale oproti naftě silně detergentně tzn. výborně ŕozpouští některý v naftě neroźpustný usazeniny a proto je dobrý po přechodu z nafty na MERO po nějáké době ( ne ihned ! ) vyměnit palivovej filtr. Taky je dobrý očistit bionaftou potřísněnej akrylátovej lak. Pokud jde o spotřebu, pak bejvá o 3 - 6 % vyšší kvůli nižší výhřevnosti MERO . Takže MERO - pokud je levný - je výborná náhražka nafty a všechny strašidelný scénáře jsou - s ýhradou výše uvedeného - jen pověry :-) :-) :-)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Já můžu za sebe říct, že jsem na biodiesel, ekodiesel, setadiesel všechny tyhle nejlevnější patoky najezdil opravdu stovky tisíc km (možná dohromady by to už milionek byl... :) ) a NIKDY jsem neměl sebemenší problém s NIČÍM. Jezdil jsem to teda vždy na autech VW, r.v. 84, 88, 94, 98, 00, 02. A katastrofických předpovědí, jak si tím ucpu filtr, zničím čerpadlo, vstřiky a bůhví co všechno jsem si za ta léta vyslech hodně. A nic. ;)
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Za 19,90 Kč je MEŘO k dostání u čerpaček UNICORN tady tato je v Přerově bývalá Benzina příjezd od Hulína. Další zítra zjistím mnělo by to být šest dalších UNICORNů na Moravě.
Co se týká těch testů na Liazech tak ty čerpadla mají opravdu běžné těsnění proto to prosakování, ale jinak nebyl problém z nějakým zničením či zadřením vstřikovacích trysek, podávacího čerpadla či samotného vstřik. čerpadla.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

z toho Vitonu by měly být i ostatní těsnění na motoru (gufera na klice, těsnění víček.....
Protože vždycky trochu spalin a za studena i trochu paliva jde do oleje a pak to po delším čase začne dělat problémy (úniky oleje)
Ještě si dejte pozor na vodu. Meřo s vodou udělá pěkný humus, voda se v něm nerozpustí jako v naftě. Ale pokud je palivová soustava čistá, tak meřo neudělá nic, jen lépe maže a nehrozí nějaké zadírání čerpadel, trysek atd.,jako na odsířenou naftu.
Pokud ho máte na Moravě u pump za 19,9 s DPH, tak beru sudy a valím tam, DPH mám zařízený a pak by to bylo super::: :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“