zpátečka

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

zpátečka

Příspěvek od Ferenzzo »

Jaký je zhruba průtok nafty ve zpátečce? když budu mít malinkou nádržku na starty a pojedu třeba 6 km, tak aby v té pětilitrovce něco zbylo ... ptám se, protože šlusnutí teď nevím jak vyřešit, v nějaké diskusi jsem četl, že je třeba dát odvzdušňovák, ale který a kde ho sehnat? Díky

astra 1.7 TD
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
zflek
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 82
Registrován: 13 srp 2011, 21:05
Bydliště: Semily

Příspěvek od zflek »

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

nazpet proteka vicemene stejne mnozstvi, ta spotreba vysokotlake casti je ruzna, ale zas ne tak zavratna, pocitej s teoretickym prutokem pri jmenovych otackach nekde do 60 l / h
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Díky chlapi, vyřeším to tím oventropem. Mimochodem jaké s ním máte zkušenosti? A stačí, když ho propojím jednoduše před filtr Y kusem?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

když budu mít zkratlou zpátečku před výměník, tak jak se mi bude proplachovat čerpadlo naftou před koncem jízdy? i když tam pustím naftu, tak tam ten olej, z přepadu bude pořád kolovat nebo ne... :? Obrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

.... aha už vidím nesmysl

takže výměník bude hned u čerpadla na té společné větvi a zpátečka nad ním...pak až teprve bude Y rozdvojení na větve nafty a oleje...

to ale neřeší můj dotaz, jak se bude proplachovat čerpadlo, když prvotní zdroj i po přepnutí bude ze zpátečky, takže sice naředěnej ale pořád olej... :?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

takže takhleObrázek
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
zflek
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 82
Registrován: 13 srp 2011, 21:05
Bydliště: Semily

Příspěvek od zflek »

jasně, chvilku to bude trvat než se to propláchne

já si to plánuju takhle:
Obrázek

chci mít co nejkratší hadičky, abych mohl přepnout tak 3km než zastavim...
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

No to je prave nevyhoda kratke zpatecky, musis prepinat driv aby jsi pred odstaveni vyjel vsechno z cerpadla a vedeni.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

tak to máme naplánovaný stejně ( akorát já mám obyč 2 ventily :) ) ta zpátečka se napojuje přímo na ten oventrop?

...takže se to takhle řeší, s tím jsem do toho šel že to budu proplachovat dopředu než zastavím
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
zflek
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 82
Registrován: 13 srp 2011, 21:05
Bydliště: Semily

Příspěvek od zflek »

Jojo, na tom ventilu jsou 2 vstupy (zpátečka a z nádrže) a jeden výstup (vstřiky) 8)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ale dovedete si predstavit, jak dlouho budete muset jezdit, pokud mate treba klasiku TDi??? Kdyz v celem filtru, cerpadle a hadicich je treba 0,6 litru paliva??? Pri proplachu klasickeho ropaka, dva ventily 3/2 stacilo nechat motor brblat 2 minuty na volnobeh a byl proplachnuty...
buben
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 28 pro 2011, 15:47

Příspěvek od buben »

Tohle je problém šlusnuté zpátečky...já mám udělanou takhle přestavbu a proplachuju cca 10km...ale zase si vem, že 8 km jedeš ještě na čistej olej a až pak na naftu (noteeth) takže v pohodě, neřeš to, jen proplachuj dýl ;) Mám O1 1.9 TDi ;)
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

já mám komůrku ... a zpátečku budu napojovat až za filtrem. Snad to bude fungovat :D
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
zflek
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 82
Registrován: 13 srp 2011, 21:05
Bydliště: Semily

Příspěvek od zflek »

radluk: když teda dám 2 3/2 cestný ventily, jeden na přívod, druhej na zpátečku tak fakt stačej 2 minuty a na vstřikách je zase nafta? ale když přepnu zpátky na naftu, tak se mi olej co bude ve filtru a v hadicích nažene stejně do naftový nádrže ne? takže si vlastně budu ředit naftu?? :?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“