Vážení zkušení esterifikanti....

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51

..

Příspěvek od svars »

Každá reakce je optimální za určitých podmínek.při vyšší teplotě se ti líp promíchá směs, rychlej to reaguje, rychlej to sedá. Taky záleží na tom jak sračkoidní máš olej. Čím víc sádla v oleji třeba z karbanátků, ryb atd :-D tím vyšší teplotu k reakci potřebuješ aby to bylo OK. sádlo má tuším něco kole 80°. Peru do tý doby než voda co vytéká není kalná a její ph je neutrální. Pokud už teče voda čistá a je to pořád zásaditý, je tam zbytek hydroxidu, naleješ drobet HCl, octu atd... pokud je to kyselejší je tam nezreagovanej olej.
Škoda 1.9, 81
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

časem se mi ukázalo, že se sádlo dá zpracovávat i za pokojový teploty, resp. jen takový, kdy roztaje.
Poměr je 1l sádlo, 280ml metyl a 8g NaOH v něm rozpuštěný. Míchat a míchat a míchat, dokud bude na hladině metyl.
Zreaguješ, odstraň glycerín ze dna a pak to musíš zase zpětně okyselit, jinak po pár dnech zpudinkovatí. (dá se okyselit i pak) Ester je čirá kapalina, taková mastná voda.
Ale nevyplatí se to, jednak sežere dvojnásobek metylu oproti řepce a má krátkou životnost, už po 14 dnech se tvoří bílej sediment.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51

.

Příspěvek od svars »

zkoušel si i pod tlakem za vysoký teploty? Někde na netu sem viděl nějaký video...chtěl sem to zkusit, ještě sem se k tomu nedostal :-( zajímal by mě rozdíl v tý trvanlivosti...
Škoda 1.9, 81
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

Výsledek je stejnej, jen nemusíš následně kyselit, protože stačí menší množství louhu. Ale kazí se to taky.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

když dáváš KOH musíš ohřívat když NAOH tak to de i za studena. ale ale je lepší přihřívat, reakce ja pak velmi rychlá

pokud děláš z vyfritu a je tam hodně sajrajtu esterifikace dobře neproběhne nebo se ti to zdrcne na pudink, tak musíš přihřát ;)
Webo
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 19 čer 2012, 19:20

Příspěvek od Webo »

ten ocot je potrebne tam pridavat? ja som nepridal a mam peknu priezracnu bionaftu vid foto nizssie ... mal som to vo flasiah na balkone cca tyzden nezmenilo to farbu, vlastnosi a nevytvoril sa ani ziadny povlak ... hmm
BMW e46 - 320D - 2.0 TDi 99.rv
50%bio
Skoda felicia 1.3 MPI 99. rv
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

kyselit je potřeba pokud to pudinkovatí. Jinak ne. Kyselím pomocí hcl, soli octa nemám prozkoumaný.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Webo
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 19 čer 2012, 19:20

Příspěvek od Webo »

hranicka píše:kyselit je potřeba pokud to pudinkovatí. Jinak ne. Kyselím pomocí hcl, soli octa nemám prozkoumaný.
ja som skusil naliat cca 0.05dl do 3ch litroch hotovej bionafty no a daako ostala po tom kalna :D a nechcela sa precistit ani prevarenim ... (wallbash)
tak preto sa pytam, ci je to potrebne :?
BMW e46 - 320D - 2.0 TDi 99.rv
50%bio
Skoda felicia 1.3 MPI 99. rv
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

to je ono.
naoh s hcl vytvoří kuchyňskou sůl, která se vyplaví praním a pak po povaření je to zase průzračný.
Pokud je ester kapalnej, nekysel to.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

když ohřeju olej na rozmezí mezi 50-60 stupni přidám přísady, tak při míchání olej stále ohřívám?Dík
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51

Příspěvek od svars »

Webo píše:
hranicka píše:kyselit je potřeba pokud to pudinkovatí. Jinak ne. Kyselím pomocí hcl, soli octa nemám prozkoumaný.
ja som skusil naliat cca 0.05dl do 3ch litroch hotovej bionafty no a daako ostala po tom kalna :D a nechcela sa precistit ani prevarenim ... (wallbash)
tak preto sa pytam, ci je to potrebne :?
kup si lakmusovej papírek, potom poznáš kdy kyselit a kdy ne.
Škoda 1.9, 81
Webo
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 19 čer 2012, 19:20

Příspěvek od Webo »

pridavate do mera aj daake aditiva VIF alebo cosi?
mne ostalo este kus zimneho VIF no vzdy ked to primiesam tak mero trosku strati priezracnost kusok sa zakali :? je to normalne ?
BMW e46 - 320D - 2.0 TDi 99.rv
50%bio
Skoda felicia 1.3 MPI 99. rv
easyval
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19 bře 2011, 11:00

Příspěvek od easyval »

zdravím mám dotaz ohledně metylalkoholu. chtěl jsem ho koupit od prodejce, ale řikali že musím podepsat čestné prohlášení že to nepoužívam jako palivo do spalovacího motoru, prej pro celníky... nejsou s tím pak nějaké popotahovanice?? nemáte někdo zkušenost ? díky lešek
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Zase kus toho našeho českého bordelu.

Do RC modelu letadla to můžeš používat v pohodě a pak po tobě chtějí podepisovat papíry.

Ono to jako palivo do auta ani nebude moc dobré. I když.... Hadičky to zlikviduje spolehlivě, ale zase že by to bylo nějak korozivní... modelářské motory na to létají a neviděl jsem ještě ani jeden rezavý.

Ještě k dotazu - mě to nechtěli normálně prodat, že musím mít ŽL. Zase idiotský kus systému. Přes ŽL na nákup a prodej to pak šlo v pohodě a nikdo se na nic neptal.

Nevím jak se při procesu bude chovat ricínový olej, ale přijde mi nejjednodušší na nějaké pokusy koupit za 60kč litr modelářského paliva.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
easyval
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19 bře 2011, 11:00

Příspěvek od easyval »

asi záleší jak která osoba "prodejce" si nařízení vysvětlí... Třeba když jsem řekl že to chci na modelařinu tak mi rovnou řekli že je to vlastně do spal. motoru a je tedy nutné zaplatit spotřební daň nebo podepsat prohlášení pro celníky. Konkrétně firma eurošarm, prodej bez ŽL. Někde nad brnem zase ŽL + prohlášení. Dál jsem to dnes poptával v praze počernicích tak prej mi udělaj nabídku a podmínky napíšou, tak uvidím... si říkám abych tam něco nepodepsal a neměl doma do tydne celníky. lešek
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“