Pokud jste v diskuzi noví, projděte si prosím toto téma, zda-li nenaleznete problém, který se Vás týká. Předejdete tím zbytečnému, neustálému, opakování stejných dotazů v diskuzi. Díky za pochopení, admin reesha
Náměty pro toto téma můžete psát zde, chce-li se vám: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=820
Ještě rada. Pokud máte s autem nějaký problém, je rozumné zajet k někomu na diagnostiku, kterou tu má téměř každý... a minimálně vyčíst paměť závad. Poté se bude Vaše závada lépe hledat/řešit.
Tento dokument "je ve výstavbě", proto prosím omluvte jeho omezený rozsah.
Důležité - katalogy/diagnostika
Katalog náhradních dílů - ETKA/ETOS
Diagnostika software/hardware .. VAG-COM, SuperVAG..
Seznam dotazů:
Startování:
1) Špatně startuje za studena
2) Špatně startuje za tepla
Snižování výkonu:
1) Auto najednou ztratí výkon
2) Auto nemá výkon - stále
Časté dotazy a odpovědi (FAQ) + ETKA
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Časté dotazy a odpovědi (FAQ) + ETKA
Naposledy upravil(a) reesha dne 27 led 2009, 22:47, celkem upraveno 10 x.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Studené starty
Špatně startuje za studena
- zkontrolujte žhavící svíčky
- u TDI s rotačním čerpadlem zkontrolovat předvstřik (ideálně pomocí "VAGu" s TDIgraphem)
- zkontrolovat, zda-li "nepadá" nafta (možná netěsnost palivové soustavy)
- zkontrolujte žhavící svíčky
- u TDI s rotačním čerpadlem zkontrolovat předvstřik (ideálně pomocí "VAGu" s TDIgraphem)
- zkontrolovat, zda-li "nepadá" nafta (možná netěsnost palivové soustavy)
Naposledy upravil(a) reesha dne 28 úno 2006, 02:47, celkem upraveno 2 x.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Teplé starty
Špatně startuje za tepla
Pravděpodobné příčiny:
A) Špatný startér
(startér nemá dostatečné otáčky, a řídící jednotka motoru "nepustí" naftu)
Řešení:
- Vyměnit startér
- Startér rozebrat a zkusit "zrenovovat"
- Odpojit čidlo teploty vody (není možné mít stále odpojené - jednotka podle něj řídí stále vstřikování nafty), aby si jednotka myslela, že je motor studený, a dala více nafty při startu. Řešení pomocí relé, které bude odpojovat čidlo pouze při startu, je téměř ideální
B) Vyběhané čerpadlo (pouze u motorů s rotačním čerpadlem)
(Pístek v rozdělovací hlavě čerpadlá má příliš "velkou vůli", a při malé dávce paliva není vstřikováno dodstatečné množství paliva do válce)
Možnost zjištění:
Polít studenou vodou rozdělovací hlavu čerpadla - velkým množstvím - a tím ji ochladit. Auto by mělo nastartovat lépe.
Řešení:
- Vyměnit čerpadlo
- Odpojit čidlo teploty.... viz předchozí řešení
Pravděpodobné příčiny:
A) Špatný startér
(startér nemá dostatečné otáčky, a řídící jednotka motoru "nepustí" naftu)
Řešení:
- Vyměnit startér
- Startér rozebrat a zkusit "zrenovovat"
- Odpojit čidlo teploty vody (není možné mít stále odpojené - jednotka podle něj řídí stále vstřikování nafty), aby si jednotka myslela, že je motor studený, a dala více nafty při startu. Řešení pomocí relé, které bude odpojovat čidlo pouze při startu, je téměř ideální
B) Vyběhané čerpadlo (pouze u motorů s rotačním čerpadlem)
(Pístek v rozdělovací hlavě čerpadlá má příliš "velkou vůli", a při malé dávce paliva není vstřikováno dodstatečné množství paliva do válce)
Možnost zjištění:
Polít studenou vodou rozdělovací hlavu čerpadla - velkým množstvím - a tím ji ochladit. Auto by mělo nastartovat lépe.
Řešení:
- Vyměnit čerpadlo
- Odpojit čidlo teploty.... viz předchozí řešení
Naposledy upravil(a) reesha dne 04 bře 2006, 20:06, celkem upraveno 1 x.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Padá do nouzového režimu
Padá do nozového režimu, auto jede max. 130, VAG hlásí překročení plnícího tlaku
.... pokračování příště, Reesha unavený, Reesha jít spát...
.... pokračování příště, Reesha unavený, Reesha jít spát...
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Nemá výkon
Auto nemá výkon ... váha vzduchu (MAF) (bude doplněno)
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Software, katalogy, diagnostika
Katalog náhradních dílů - ETKA/ETOS:
Když se někde objeví slovo ETKA nebo ETOS, budete hned vědět, že se jedná o fabrický katalog náhradních dílů.
Tady je odkaz na stránky, kde najdete online ETKU - katalog náhradních dílů (v tomto online katalogu pravděpodobně není úplně vše, navíc je v Ruštině či Angličtině, ale může být pro Vás velmi užitečným zdrojem informací)
Zde: http://etka.auto2.ru/
Diagnostika - software/hardware
Bez diagnostiky ani ránu. Na vozy koncernu VW naštěstí existuje několik vydařených a cenově vhodných produktů. Zde jsou 2 nejrozšířenější:
- RossTech: VAG-COM - USA produkt (používá sám Reesha )
- Carsoft: SuperVag - Česká produkce
Když se někde objeví slovo ETKA nebo ETOS, budete hned vědět, že se jedná o fabrický katalog náhradních dílů.
Tady je odkaz na stránky, kde najdete online ETKU - katalog náhradních dílů (v tomto online katalogu pravděpodobně není úplně vše, navíc je v Ruštině či Angličtině, ale může být pro Vás velmi užitečným zdrojem informací)
Zde: http://etka.auto2.ru/
Diagnostika - software/hardware
Bez diagnostiky ani ránu. Na vozy koncernu VW naštěstí existuje několik vydařených a cenově vhodných produktů. Zde jsou 2 nejrozšířenější:
- RossTech: VAG-COM - USA produkt (používá sám Reesha )
- Carsoft: SuperVag - Česká produkce
Naposledy upravil(a) reesha dne 22 led 2007, 12:24, celkem upraveno 1 x.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Kam na diagnostiku?
Kam na diagnostiku?
(bude doplněno nebo smazáno)
(bude doplněno nebo smazáno)