Olej a TDI PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Fox
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 27 úno 2006, 08:27
Bydliště: Praha, Milovice

Olej a TDI PD

Příspěvek od Fox »

Ahoj.
Je mozne pouzivat olej jako palivo i pro TDI PD?
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Příspěvek od Deivid »

do toho by šel leda blázen co si myslí,že ušetří... (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Jistěže jde motor PD předělat na rostlináč , Deivide (noteeth) ! Nad rámec běžných úprav ( 2 nádrže, silnější potrubí, tepelný výmeník před a za filtrem, ev. další pomocný čerpadýlko paliva, třícestný ventily ) je potřeba u těhle motorů udělat další úpravičky, a to :

Dožhavování žhaviček při studenym motoru a přižhavování při delším chodu na volnoběh, změna ( nebo "ošizení/ pomoci odporu ) softwaru řídící jednotky kvůli změně počátku dodávky paliva na "dříve" , evtl. úprava softwaru (u některých novějších modelů) aby nedošlo k hlášení chyby při předehřívání rostlináče na 80 st.C., elektrický pomocný ohřev paliva při studenym startu protože motory čerpadlo-tryska se samy ohřívají dooost pomalu


Pak je jedno Deivide, jestli do toho jde blázen (noteeth) nebo normální člověk popř. psychopat či deviant (noteeth) - fachčit to bude perfektně :) - a Deivide - dokonce i ušetří, i když si Ty a třeba i on bude stokrát mysleti že nikoliv ;) ;) ;)
Naposledy upravil(a) Kuba dne 07 dub 2006, 09:27, celkem upraveno 1 x.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Deivid se teprve rozkoukává (rofl) (rofl) (rofl)
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tyhle motory mají velkou účinnost prot se dlouze ohřívají.
proto jsou třeba tři topné tyče na výstupu do hadice, která vede do výměníku topení.
Zase by se něak dal využít olej, který jde přepadem, často je ohřát ( nafta ) až na 100 stupňů, proto mají tyhle motory také chladič paliva.
Tom
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14

Příspěvek od Ropák »

Chladič paliva má prosímtě které auto? Jestli ano tak bych typoval na francouze, ti byli odjakživa přecpáni zbytečnostma, že byl kolikrát problém je překopat i na LPG, protože si hlídali i odpor na vstřikovačích a musel se tam vkládat při přepnutí na LPG ojebávací odpor.
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30

Příspěvek od tmracing »

jj hdi ma pod pohladou naozaj naftovy chladic :D
Peugeot 406, HDI, 110ps
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

to ropák:
Třeba VW TDi- PD
Tom
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Taky mám chladič nafty, mají je vše PDčka od VW
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

u PDčka se ohřejvá palivo skoro rychlejc než voda, teplota paliva se ustálí na 70-90C podle počasí, nad 70C se začíná palivo chladit

PD je tedy na olej ideální co se týká teploty , jezdí to absolutně bez problémů a na mix ani neni poznat ubytek výkonu
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

V čerpadle nad vstřikem dochází k velkému stlačení, proto velký vyvin tepla.
Tom
David Kadlec
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 srp 2006, 12:17

Příspěvek od David Kadlec »

ahoj,
chlapi potřeboval bych poradit teď mám octavii 2 1,9TDI PD 77kW
odešly mi vstřikovací jednotky a je mi tvrzeno že za to může příměs bionafty v palivu i když já jezdím zásadně na naftu , na dotaz v Mladé Boleslavi jsem dostal odpověď že do těchto motorů nelze tankovat bionaftu tak jak to tedy je????
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Zkus nějak popsat problém - odešly vstřikovače :( . Já jsem s autem najezdil přes 30 tis km na čistý metylester (v bionaftě 30 % s naftou) A jsou naprosto OK. Nepotřebuje náhodou nějaký servisman nový vstřiky do svýho auta? :D
A škodovka má v TP jako palivo i bionaftu, je jedno jestli s čerpadlem nebo PD.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Fox
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 27 úno 2006, 08:27
Bydliště: Praha, Milovice

Příspěvek od Fox »

Myslite ze by nejak motoru(TDI PD) uskodilo kdybych v lete jezdil na naftu:olej treba v pomeru 3:1 ?
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

bohuzel zadny obektivni vyzkum neprobehl necekej ze ti tady nekdo spolehlive rekne ze muzes a nic se nestane kdyz projdes par prispevku zjistis ze nekdo jezdi bez problemu i common railem a nekomu se posere normalni tdicko ale v pomeru 3:1 by to nemelo byt nebezpecne

a jak vidis vyrobce pokud zjisti ze jsi jezdil na neco jineho nez naftu veskere zavady svede na toto
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“