Stránka 1 z 1

Po výměně turba motor bere olej

Napsal: 16 čer 2011, 16:54
od marian89
Zdravím všechny přítomné. Mám dotaz. Seat ibiza 1,9 Tdi 66 kw rv 1998. Najeco cca 400 000.Motor byl v pohodě,dokud nepadlo turbo. Koupil jsem repasované,vše se vyčistilo /intercooler,potrubí .../a namontovalo repasované.Auto začalo brát olej.Kouří nejvíc na volnoběh bez plynu.Jakmile plyn prošlápnu,dýmu jak z hořících pneumatik. Za jízdy to nekouří. Ale je cítit že to pálí olej a dolejvám.
Nemáte někdo zkušenost?
Vyplatí se na tdi třeba výměna pístních kroužků ...?

Napsal: 16 čer 2011, 17:11
od tuner
Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode

Napsal: 16 čer 2011, 17:29
od toefuk
tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej?

Napsal: 16 čer 2011, 17:29
od toefuk
tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej? Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...

Napsal: 17 čer 2011, 09:29
od Fafik
toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.

Napsal: 17 čer 2011, 09:41
od tuner
Da se spolehnout, klidne i to repas turbo muze byt spatny

Napsal: 17 čer 2011, 15:04
od toefuk
Fafik píše:
toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.
kompresia ti povie vela o stave motora, ani nad tym nerozmyslaj a zmeraj to pred tym nez to rozoberes...

Napsal: 18 čer 2011, 09:17
od Fafik
Jeste dotaz, muze hodnotu zmerenych tlaku nejak vyrazne ovlivnit foukle tesneni pod hlavou? Dik

Napsal: 18 čer 2011, 09:29
od 1pavel
pokud si nejste jisti jestli vám turbo bere olej , dejte ho na kontrolu , v dobře vybaveném turboservisu jsou vám schopni na počkání říct jak na tom turbo je ( aspoň jsem na to zvyklej u turbopower )

Napsal: 18 čer 2011, 12:46
od toefuk
Fafik píše:Jeste dotaz, muze hodnotu zmerenych tlaku nejak vyrazne ovlivnit foukle tesneni pod hlavou? Dik
no jasne, treba merat dvakrat, ten druhykrat so vstreknutym olejom do valca, ak bude kompresia vacsia s olejom v danom valci tak ti tlak uchadza cez kruzka, ak rovnaka tak ti kompresia uchadza cez hlavu(sedla ventilov, tesnenie, prasnuta hlava...)

Napsal: 23 čer 2011, 09:48
od PEDRONIK
Když se už bavíte o turbu chci se zeptat. Kolega má oktávku 1.9Tdi 2003 a když jsem se v ni svezl tak mě zarazilo že turbo zabíra dost pozdě. Jde nějak nastavit kdy má sepnout turbo.

Napsal: 23 čer 2011, 10:53
od marian89
PEDRONIK píše:Když se už bavíte o turbu chci se zeptat. Kolega má oktávku 1.9Tdi 2003 a když jsem se v ni svezl tak mě zarazilo že turbo zabíra dost pozdě. Jde nějak nastavit kdy má sepnout turbo.
Tak to já by jsem mohl vyprávět o turbu. Nejdříve to byla váha vzduchu a jelikož mám váhy Pierburg /a před cca 8 lety byly nejlevnější kolem 10 000,-/a kvůli jiné koncovce s elektronikou nešly vyměnit za třeba Bosch /při výměném způsobu cca 2-2500,-/ bylo mě porazeno aby jsem je vyndal,sundal sítka a pořádně vyčistil. Dnes má auto najeto cca 450 000 a váhy jsou původní /auto netáhlo,padalo do nouzového režimu,víc jak 120 Km/h nejelo .../.Po vyčištění jelo jako dřív. Loňskou zimu přestalo jít turbo a nebo vynechávalo. Na diagnostice se zjistilo,že je špatný regulační ventil plnícího tlaku. Cena dílu v maloobchodě cca 2 000. Nakonec jsem stejný díl sehnal na netu i s poštovným za 700,- Příčin může být několik. Já nejsem automechanik,tak zjištění závad bylo systémem pokus-omyl. Příčina může být jakákoliv. Ale turbo by mělo spínat cca při 1750 otáčkách.