TDI

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

TDI

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj lidi,
máte někdo takovouto kombinaci motor TDi-čerpadlo BOSH VP44?
Jak máte řešený systém ohřevu - je možné zveřejnit vhodné schéma?
Odkaz na čerpadlo :
http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf
http://aa.bosch.cz/download/formule/formule_2004_01.pdf
Pořád sháním podklady pro přestavbu NISSAN ALMERA 2,2Di
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 26 led 2007, 17:36, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tyhle čerpadla maj třeba Vectry 2.0 a pak vyšší kubatůry TDI 2,5 apod.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Můj známy má Vectru s tímhle čerpadlem a jezdí na směs použitého RO 1:50 zatím bez problémů a bez jakýchkoliv úprav.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Zdravím,
hledal jsem sám a našel docela zajímavé informace:

seznam aut s tímto čerpadlem jsem našel zde:
http://www.mtx-electronics.com/page.php?12

Dále jsem prošel některá auta s tímto čerpadlem na:
http://rapsdb.rapsinfo.de/
Poměrně často se tam objevuje to, že majitel jezdí na mix bez úprav.
Našel jsem i jednoho, co má sice dvounádrž, ale bez tepelného výměníku!

V NISSANU, který hodlám koupit je čerpadlo Nippon Denso (BoschVP44), nemáte s tímto výrobcem zkušenosti?
Nevíte, jestli jdou čerpadla vyrobená BOSHem a firmou Nippon Denso vzájemně vyměnit?
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

jestli se nepletu tak ho ma i 206 ka a tam rikaj pozor pozor stejne citlive cerpadlo jako lucas navic elektronicky ovladane (wallbash)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
tak jsem našel dobré zprávy na:
http://www.vegoilmotoring.com/whatcar.htm
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

TDI - schema

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
snažím se dát dohromady nejvhodnější schema pro TDI:
Na http://www.bioauto.sk./howto.html je uvedeno schema, které nemá šlusnutou zpáttečku,
na http://cz.rapidoil.cz/index.php?option= ... e&Itemid=1 je schema se šlusnutou zpátečkou. Toto schema jsem si dovolil překreslit, aby byla tato schemata snadněji porovnatelná. Obě schemata používají na naftu originál nádrž, na olej přídavnou nádrž.
Obrázek
Obrázek

Z hlediska změny podmínek pro vstřikovací čerpadlo je podle mě vhodnější verze BioAuto protože zpátečka zůstává bez tlaku tak, jako originál.

Šlusnutá zpátečka zase prý zkrátí dobu náběhu oleje na provozní teplotu. Jak je velký průtok zpátečkou? Někde zde na fóru jsem četl, že zpátečkou teče pouze cca 1,5litru za minutu. Pokud se zvolí šlusnutá zpátečka je pak nutné instlovat odvzdušňovací ventil? Jak se tento ventil umístí do schematu?

Jak se auto se šlusnutou zpátečkou pak provozuje? Nastartuje se na naftu (zpátečka otevřená do naftové nádrže), po ohřátí na provozní teplotu se přepne na olej (zpátečka šlusnutá), před odstavením se přepne na naftu (zpátečka se však otevře do naftové nádrže a veškerý olej v trubkách nateče do nafty) (možná to jenom špatně chápu, míchání paliv by asi šlo vyřešit zpožděným otevřením zpátečky do naftové nádrže, nebo šlusnutím zpátečky natrvalo, pak by odpadl jeden trojcesťák)

Schema RapidOil ohřívá oboje palivo - olej i naftu - není to na závadu?Neztratí nafta při vyšší teplotě mazací schopnost?

Kromě hlavního výměníku, jak jsem četl, se dále používá také vyhřívání filtru oleje, vyhřívání potrubí mezi vstřikovacím čerpadlem a vstřiky, případně další výměníky. Kam umístit tyto další výměníky?

Některé stavebnice, které se prodávají, mají tři trojcesťáky, nevíte náhodou jak vypadá potom schema zapojení?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(noteeth)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

No jo, ale když dám zpátečku nakrátko, tak (pokud použiji podávací čerpadlo u nádrže, jako že jo) tak zvýším tlak v odpadní větvi (zpátečce) čerpadla i trysek - není to naškodu? - Bude se to líbit tomu elektronicky řízenému ventilu?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:43, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ano myslím ten elektronicky otevíraný ventil, který řídí vstřik, je součástí čerpadla, těsně před vysokotlakým potrubím k tryskám.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:P
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:43, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Mě se ale ta šlusnutá zpátečka nelíbí a navíc kupovat odvzdušňovák...
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 03 úno 2007, 21:57, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

chtelo by to nazor nekoho kdo ma praxi s odvzdusnovakem, osobni nazor mam takovy, ze to nemusi byt spatne, minimalne kdyz uz nic, zajistis si olej o vyssi teplote. Efektivneji vyuzijes ohrev
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

To jo, ale zase zpatečka mi může ohřívat zbytek v nádrži, sice budou ztráty tepla tím dlouhým vedením (to samozřejmě zaizoluji), ale přece
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“