TDI
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Já si ale stejně myslím, že možná důležitější než výměník je podávací čerpadlo u nádrže.
Zrovna jsem zkoušel takouvo věc - doma to raději ale nežkoušejte, já jsem cvičený profesionál - do stříkačky jsem nabral olej tak dopoloviny, vytlačil vzduch směren vzůru - jako když vám chce dát doktor injekci, dirku jsem pak zacpal prstem a pístek stříkačky sjem tahal ven - hned se začal olej vařit - tvořily se bublinky - poku se něco takovýho stane díky podtlaku (ucpanej filtr, moc tuhé palivo v potrubí...)ve vstřikovcím čerpadle tak se ani nedivím, že se rádo zadře. Posílám foto z pokusu:
no fotka není vůbec nic moc, ale fotit a tahat najednou mi moc nejde, jako pozadí jsem zvolil černý tepláky, ty jsou docela dobře zabraný
Raději si to zkuste sami.
Zrovna jsem zkoušel takouvo věc - doma to raději ale nežkoušejte, já jsem cvičený profesionál - do stříkačky jsem nabral olej tak dopoloviny, vytlačil vzduch směren vzůru - jako když vám chce dát doktor injekci, dirku jsem pak zacpal prstem a pístek stříkačky sjem tahal ven - hned se začal olej vařit - tvořily se bublinky - poku se něco takovýho stane díky podtlaku (ucpanej filtr, moc tuhé palivo v potrubí...)ve vstřikovcím čerpadle tak se ani nedivím, že se rádo zadře. Posílám foto z pokusu:
no fotka není vůbec nic moc, ale fotit a tahat najednou mi moc nejde, jako pozadí jsem zvolil černý tepláky, ty jsou docela dobře zabraný
Raději si to zkuste sami.
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 26 led 2007, 20:48, celkem upraveno 2 x.
Tak pánové,
tady je to video s tím pokusem!!!
Jen dodám, že po zatlačení pístku zpět tam nezbyla ani bublinka.
http://data2.edisk.cz/stahni/36659/MVI_ ... .47MB.html
Proto si myslím, že když přestavba, tak jedině s podávacím čerpadlem.
tady je to video s tím pokusem!!!
Jen dodám, že po zatlačení pístku zpět tam nezbyla ani bublinka.
http://data2.edisk.cz/stahni/36659/MVI_ ... .47MB.html
Proto si myslím, že když přestavba, tak jedině s podávacím čerpadlem.
typuju to na rozpuštěnej vzduch, kterej při snížení tlaku uniká. Jako když otevřeš flašku minerálky - ujde přetlak a v tu ránu ti z toho začnou jít bubliny jak vzteklý.
Mimochodem, rostliňák nemá bod varu, rozloží se dřív, než začne vařit.
Zpátečku se chystam teď někdy šlusnout, pak poreferuju. Odvzdušňovák použiju klasickej topenářskej za 120 Kč, ale trochu se toho obávám, původně jsem myslel, že je tam plovák s jehlou, která uzavírá kuželovou dírku (jako v karburátorech na jawách) ale je to dělaný jinak - plovák strká přes tyčku do takovýho gumovýho průduchu, kterej buď skřípne - ucpe - a nebo povolí. A tu gumičku to podle mě brzo sežere.
Jinak samozřejmě použíju to schéma od rapidoilu a naftě necham přepad do nádrže - až se mi vysere ten odvzdušňovák, tak abych nezůstal stát.
Ke kontaminaci nafty olejem při přepnutí z oleje na naftu nedojde, pokud použíješ režim výplach. Saješ naftu, ale přepad pouštíš do šluslý zpátečky, odkud pak odchází přívodní hadicí do olejový nádrže.
Mimochodem, rostliňák nemá bod varu, rozloží se dřív, než začne vařit.
Zpátečku se chystam teď někdy šlusnout, pak poreferuju. Odvzdušňovák použiju klasickej topenářskej za 120 Kč, ale trochu se toho obávám, původně jsem myslel, že je tam plovák s jehlou, která uzavírá kuželovou dírku (jako v karburátorech na jawách) ale je to dělaný jinak - plovák strká přes tyčku do takovýho gumovýho průduchu, kterej buď skřípne - ucpe - a nebo povolí. A tu gumičku to podle mě brzo sežere.
Jinak samozřejmě použíju to schéma od rapidoilu a naftě necham přepad do nádrže - až se mi vysere ten odvzdušňovák, tak abych nezůstal stát.
Ke kontaminaci nafty olejem při přepnutí z oleje na naftu nedojde, pokud použíješ režim výplach. Saješ naftu, ale přepad pouštíš do šluslý zpátečky, odkud pak odchází přívodní hadicí do olejový nádrže.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Re: TDI - schema
No, normálně používáš tři režimy provozu, nafta, olej, výplach.SLÁDEK píše:
...před odstavením se přepne na naftu (zpátečka se však otevře do naftové nádrže a veškerý olej v trubkách nateče do nafty) (možná to jenom špatně chápu, míchání paliv by asi šlo vyřešit zpožděným otevřením zpátečky do naftové nádrže, nebo šlusnutím zpátečky natrvalo, pak by odpadl jeden trojcesťák)
Nafta: saješ z naftový nádrže, vracíš do naftový nádrže
Olej: saješ z olejový, vracíš do olejový
výplach:saješ z naftový, vracíš do olejový
Funguje to i když máš napůl šluslou zpátečku - viz schéma rapidoil - to znamená že nafta má přepad do nádrže a olej je šlusnutej. Při výplachu saješ z naftový nádrže, ale nevracíš do naftový nádrže, vracíš to do tý zkratky. Je třeba to ale zapojit odlišně než to schéma - zkratka se napojí na olejovou hadici mezi olejovou nádrž a ventil. Na funkčnosti to nic nemění, a při režimu výplachu se palivo může vracet přívodní hadicí do olejové nádrže. Pokud tam teda nepřekáží to čerpadýlko Já mam třeba čerpadlo těsně před filtrem, takže pohoda.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007