TDI

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Já si ale stejně myslím, že možná důležitější než výměník je podávací čerpadlo u nádrže.
Zrovna jsem zkoušel takouvo věc - doma to raději ale nežkoušejte, já jsem cvičený profesionál :-) - do stříkačky jsem nabral olej tak dopoloviny, vytlačil vzduch směren vzůru - jako když vám chce dát doktor injekci, dirku jsem pak zacpal prstem a pístek stříkačky sjem tahal ven - hned se začal olej vařit - tvořily se bublinky - poku se něco takovýho stane díky podtlaku (ucpanej filtr, moc tuhé palivo v potrubí...)ve vstřikovcím čerpadle tak se ani nedivím, že se rádo zadře. Posílám foto z pokusu:
Obrázek
no fotka není vůbec nic moc, ale fotit a tahat najednou mi moc nejde, jako pozadí jsem zvolil černý tepláky, ty jsou docela dobře zabraný :-)
Raději si to zkuste sami.
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 26 led 2007, 20:48, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

wow :o
Obrázek

taky jsem dělal pokusy s nasáváním (rofl)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Šluslou zpatečku přes odvzdušňovák je fajn mít, člověk tak lépe hospodaří s teplem přeneseným do RO, zvláště pokud provozuje přímovstřikový motor který ma pomalejší náběh provozní teploty nežli komůrkáč.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Jak sem můžu umístit video AVI - podařilo se mi můj poku s olejem natočit!!
Dost zajímavé!!
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

musis ho nekde umistit aby slo stahnout, zde vlozis jenom odkaz :D

např. zde http://www.edisk.cz/
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Tak pánové,
tady je to video s tím pokusem!!!
Jen dodám, že po zatlačení pístku zpět tam nezbyla ani bublinka.
http://data2.edisk.cz/stahni/36659/MVI_ ... .47MB.html
Proto si myslím, že když přestavba, tak jedině s podávacím čerpadlem.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Já z chemie a fyziky propadal ale není to náhodou tím, že podtlakem se mikročástice kyslíku obsažené v oleji shlukují v bubliny?

Pokud je to pič ..a tak nic nóó... (noteeth)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Nemáte někdo náhodou fyzíkální tabulky, kde by byl také olej, apoň nějakej, nebo nafta?

Ale abychom neodcházeli od původního tématu, co říkáte těm dvěma achematům výše?

Jaké zapojení máte vy?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:35, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

typuju to na rozpuštěnej vzduch, kterej při snížení tlaku uniká. Jako když otevřeš flašku minerálky - ujde přetlak a v tu ránu ti z toho začnou jít bubliny jak vzteklý.

Mimochodem, rostliňák nemá bod varu, rozloží se dřív, než začne vařit.

Zpátečku se chystam teď někdy šlusnout, pak poreferuju. Odvzdušňovák použiju klasickej topenářskej za 120 Kč, ale trochu se toho obávám, původně jsem myslel, že je tam plovák s jehlou, která uzavírá kuželovou dírku (jako v karburátorech na jawách) ale je to dělaný jinak - plovák strká přes tyčku do takovýho gumovýho průduchu, kterej buď skřípne - ucpe - a nebo povolí. A tu gumičku to podle mě brzo sežere.

Jinak samozřejmě použíju to schéma od rapidoilu a naftě necham přepad do nádrže - až se mi vysere ten odvzdušňovák, tak abych nezůstal stát.

Ke kontaminaci nafty olejem při přepnutí z oleje na naftu nedojde, pokud použíješ režim výplach. Saješ naftu, ale přepad pouštíš do šluslý zpátečky, odkud pak odchází přívodní hadicí do olejový nádrže.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

to radluk:
Mrkni taky na tlak sytých par při 20°C (nebo i při jinejch teplotách), jestli to tam je.

to Zdenda
Mohl bys, prosím, ještě lépe vysvětlit ten poslední odstavec? S tou kontaminací nafty olejem?
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Re: TDI - schema

Příspěvek od Zdenda »

SLÁDEK píše:
...před odstavením se přepne na naftu (zpátečka se však otevře do naftové nádrže a veškerý olej v trubkách nateče do nafty) (možná to jenom špatně chápu, míchání paliv by asi šlo vyřešit zpožděným otevřením zpátečky do naftové nádrže, nebo šlusnutím zpátečky natrvalo, pak by odpadl jeden trojcesťák)
No, normálně používáš tři režimy provozu, nafta, olej, výplach.

Nafta: saješ z naftový nádrže, vracíš do naftový nádrže
Olej: saješ z olejový, vracíš do olejový
výplach:saješ z naftový, vracíš do olejový

Funguje to i když máš napůl šluslou zpátečku - viz schéma rapidoil - to znamená že nafta má přepad do nádrže a olej je šlusnutej. Při výplachu saješ z naftový nádrže, ale nevracíš do naftový nádrže, vracíš to do tý zkratky. Je třeba to ale zapojit odlišně než to schéma - zkratka se napojí na olejovou hadici mezi olejovou nádrž a ventil. Na funkčnosti to nic nemění, a při režimu výplachu se palivo může vracet přívodní hadicí do olejové nádrže. Pokud tam teda nepřekáží to čerpadýlko (noteeth) Já mam třeba čerpadlo těsně před filtrem, takže pohoda.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:woot:
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:35, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“