TDI

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

A naftu ženeš taky přes výměník?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:bang: (LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

co ja vím tak VW TDI maji přeci origoš výměníky k ohřevu nafty. Pochybuji že by to tam bylo kuli tomu aby to tu naftu ochlazovalo :-))) Co se týče šluslý zpátečky a odvzdušňovacího ventilu zatím bych řekl že je to zbytečný. Měl jsem tam ten topenářskej a na vývodu z toho ventilu jsem měl pořád vzduch v hadici. To jsem měl ventil na nejvyšším bodě soustavy. Jelo to normálně. Je tam takovej štelovací ventil, kterým si řídíš při jakém přetlaku se upustí pokud je to ale se šluslou zpátečkou tak je tam spíš podtlak protoe bych řekl že čerpadlo víc má větší podltak na vstupu než přetlak na výstupu a proto se mi ten topenářskej ventil neosvědčil. tak jsem ho nakonec vyhodïl a vše v poho. Ze spátečky jde vzduchspíš taková pěna ) jen pokud dojde nafta v druhý nádrži a nebo pokud jsem jezdil na soju a byla velka zima tak to zatuhlo ve filtru a pokud jsem přepl moc brzo tak to čerpadlo prostě nedokázalo nasát a tím pádem se to všechno zavzdušnilo. Pokud je to zavzdušnění tak je děs nějakým způsobem donutit čerpadlo aby nasálo nějaký to palivo. To jsem musel rozpojit hadice a nechat aby si čerpadlo nasálo aniž by se ztrácel podltlak tím že ze spátečky to bude tlačit do okruhu vzduch. Teď už si to hlídám ale pro jistotu tam mám na zpátečce T kus a dva ručo kohouty pro případné přepuštění zpátečky zpět do nádrže a tím pádem oddělit sací okruh pro vstup do čeprpadla od šluslé zpátečky
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jediné co ohřívá naftu u TDi je zpátečka vedená přes palivový filtr.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Originán naftový filtr je vyhřívaný?
Aha asi tou zpátečkou - je to tak?
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
tak při hledání vzorců pro výpočet vinutého výměníku jsem na ČVUT
http://www.fs.cvut.cz/cz/U218/pedagog/s ... skript.htm
našel toto:
http://www.fs.cvut.cz/cz/U218/pedagog/s ... /evap1.mpg

Ať se ale olej při podtlaku vaří, nebo se z něj uvolňují rozpuštěné plyny, je jedno. Vstřikovacímu čerpadlu se to nebude líbit tak jako tak.
V čerpací technice se tomuto jevu, při kterém se díky místnímu podtlaku začnou tvořit v čerpadle bublinky, které na místech s vyšším tlakem opět zanikají, říká kavitace - ta při dlouhodobějším provozu může zničit čerpadlo.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj lidi,
nemáte, nebo nevíte kde sehnat, vzorce pro výpočet "malého vinutého výměníku":
Obrázek

Je to dost jednoduchý výměník, vhodný pro domácí výrobu, dost podobný tomu co nabízí dvorky1

Do výpočtu také potřebuji množství nafty které saje vstřikovací čerpadlo.
Nevíte kolik to je?
Množství se bude rovnat součtu množství co se vrací zpátečkou a množství, které spotřebuje motor.

A ještě zvolit průtok vody. To asi nikdo neměřil, co?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj radluku a všichni,
no, já mám k dispozici skripta "Tepelné výměníky pro obor chladící technika a tepelná čerpadla". Tam je uveden výpočet Nu pro obě strany výměníku - podle schématu v předešlém příspěvku.
Problém je v tom, že obrázek neobsahuje kóty a označení, takže nerozumím všem proměnným, které jsou ve vzorcích použity.

Největší problém je že nevím, že to, co tam dosazuju, je správně.

Jinak je to spíš pracný, něž obtížný. Pokud máš zájem, můžu to oscanovat a poslat - třeba přijdeš na to, kde je zakopanej pes (jsou to 2A4).
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Hele lidi,
ve starým fóru jsem našel zajímavý odkaz:

http://www.greasecar.com/flashtour.cfm

jsou tam vidět trochu detaily jejich schematu - mají vyhřívanou nádrž,
vedení k nádrži trubka v trubce - takže vyhřívíní po celé délce, pak tou samou vodou ještě vyhřívanej filtr:
Obrázek
Myslím, že ta horní červená hadice vede od motoru - pak voda obkrouží filtr - a pak ta samá voda teče protiproudem (trubka v trubce) do nádrže - v nádrži je spirála, která ohřívá olej - pak opět protiproud (trubka v trubce - voda od nádrže se zpátečkou od čerpadla) k motoru.

Je to dost zajímavý, doporučuji shlédnout.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

SLÁDEK píše:Originán naftový filtr je vyhřívaný?
Aha asi tou zpátečkou - je to tak?
Obrázek

Obrázek
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:-D
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Tak konečně jsem se dostal k tomu, abych oscanoval výpočet malého vinutého výměníku. Tady je:
Napřed pravidla výpočtu:
Obrázek
Obrázek
Nevím co značí veličina "r"
Ve skriptech je "r" definováno "r=Dh / 2 . di", ze zápisu není zcela jasné, jestli je di v čitateli nebo jmenovateli. V prvém případě by mělo "r" rozměr metry na druhou, v druhém by bylo bez jednotek - druhý případ je pravděpodobnější.
"di" je vnitřní průměr šroubovitě vinuté trubky

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 04 úno 2007, 19:23, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ještě jednou se vracím ke schématu zapojení, upravil jsem ho podle příspěvků v tomto tématu, prosím o kritiku:
Obrázek
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Obrázek
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“