Výfuk Octavia TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výfuk Octavia TDi
zdarvím mám takovej dotaz...,vyndal jsem na mé octavce (66kw AGR) katík a zadni tlumič nahradil trubkou 55mm. Zajimalo by mě... jestli je možny že by auto míň táhlo nebo něco takovýho,nebo jestli je to jen pocit.. jinak jede slušne..,jen jestli se mi to nezda kvuli tomu zvuku ..
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
taky jsem zkoušel vyndat kat a taky jsem pozoroval to co píšeš, rozhodně to nejelo líp, spíš naopak. Tak tam katík pěkně sedí dál
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Podle mě je katík i tlumič jen zbytečnej špunt..já katík taky vyhodil a nepozoruju nic,,jen je lépe slyšet turbo a přijde mi,že je trochu lepší spodek.. Spíš bych věnoval pozornost zanesenýmu sání karbonem!!! Mě se po vyčištění sání a zaslepení EGR zvedla max rychlost o 10km/h..měl sem to zanešený tak z 50%..
Octavia II RS
Sání je vyčístěný a EGR zaslepený...,to jsem dělal před 1.5 rokem hned po koupi auta. Já právě nevim,jestli je to jen pocit,že to hůř jede.. a nebo to fakt hůř jede.. Tak jen zjisťuju jaký s tim ma kdo zkusenosti,jestli je to právě vůbec možny.
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
po vymlácení katu mám taky malinko pocit, že to jde líp ve spodku, ale po 4000ot. to dřív vadne... ale fakt nevím, ty rozdíly jsou tak malý, že se mi to možná jen zdá
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ujasněme si pojmy: Na výfukovém potrubí jsou ve většině případů tři hrnce. KAT, rezonátor a tlumič. Každý z nich je důležitý, ale každý jinak.
KAT je pro snížení emisí. Rezonátor je vyrovnavač rozdílů tlaků v potrubí. Tlumič, jak z názvu plyne, tlumí kravál.
Jediný díl, který na výfukovém potrubí musí vždy zůstat, je rezonátor, čili prostřední hrnec. Jinak si s tím dělejte, co chcete .
Problém ovšem nastává v případě, že rezonátor je s tlumičem v jednom hrnci. Znamená to, že za KATem je dlouhá roura a na konci pod kufrem je velký hrnec, který je složený z rezonátoru a tlumiče zároveň. Pokud ten chcete vyhodit (případně nahradit sportovním tlumičem), musíte sehnat rezonátor z podobného vozu a ten naimplantovat do potrubí. Jinak je průser jak hrom.
A tohle je pokud vím právě problém TDíčkových Octavií. Prostřední díl potrubí je holá roura a v zadním hrnci je společně umístěn rezonátor s tlumičem. Takže to nebude pracovat - rezonátor tam musí být. Třeba z jiného auta s podobným motorem, které rezonátor má.
Rezonátor je pro činnost výfukového systému důležitý a nezbytný. Nesmíte jej proto nikdy vyřadit. Rezonátor má za úkol vyrovnávání rozdílů tlaků v potrubí. Pokud tam není, tlakové vlny, které jsou v potrubí způsobené otvíráním a zavíráním výfukových ventilů, ovlivňují zpětně chod motoru - výkon dolů a spotřeba nahoru.
Jinak pravda je, že klasický tlumič (poslední díl) snižuje výkon motoru ve vysokých otáčkách a u některých motorů to dělá i víc než 5kW. KAT snižuje výkon kontinuálně v celém spektru otáček, avšak o méně než 3kW (to ani nepoznáte). Samozřejmě toto platí v případě plného zatížení motoru.
KAT je pro snížení emisí. Rezonátor je vyrovnavač rozdílů tlaků v potrubí. Tlumič, jak z názvu plyne, tlumí kravál.
Jediný díl, který na výfukovém potrubí musí vždy zůstat, je rezonátor, čili prostřední hrnec. Jinak si s tím dělejte, co chcete .
Problém ovšem nastává v případě, že rezonátor je s tlumičem v jednom hrnci. Znamená to, že za KATem je dlouhá roura a na konci pod kufrem je velký hrnec, který je složený z rezonátoru a tlumiče zároveň. Pokud ten chcete vyhodit (případně nahradit sportovním tlumičem), musíte sehnat rezonátor z podobného vozu a ten naimplantovat do potrubí. Jinak je průser jak hrom.
A tohle je pokud vím právě problém TDíčkových Octavií. Prostřední díl potrubí je holá roura a v zadním hrnci je společně umístěn rezonátor s tlumičem. Takže to nebude pracovat - rezonátor tam musí být. Třeba z jiného auta s podobným motorem, které rezonátor má.
Rezonátor je pro činnost výfukového systému důležitý a nezbytný. Nesmíte jej proto nikdy vyřadit. Rezonátor má za úkol vyrovnávání rozdílů tlaků v potrubí. Pokud tam není, tlakové vlny, které jsou v potrubí způsobené otvíráním a zavíráním výfukových ventilů, ovlivňují zpětně chod motoru - výkon dolů a spotřeba nahoru.
Jinak pravda je, že klasický tlumič (poslední díl) snižuje výkon motoru ve vysokých otáčkách a u některých motorů to dělá i víc než 5kW. KAT snižuje výkon kontinuálně v celém spektru otáček, avšak o méně než 3kW (to ani nepoznáte). Samozřejmě toto platí v případě plného zatížení motoru.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 26 čer 2011, 17:33, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
pozor, to platí ale u atmosféry, ne? U turba žádný rázový vlny nejsou.Marek77 píše:...Rezonátor má za úkol vyrovnávání rozdílů tlaků v potrubí. Pokud tam není, tlakové vlny, které jsou v potrubí způsobené otvíráním a zavíráním výfukových ventilů, ovlivňují zpětně chod motoru - výkon dolů a spotřeba nahoru.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
No já nevím - v okamžiku, kdy se otevře a znovu uzavře výfukový ventil, přece v potrubí musí vzniknout rozdíl v tlaku plynů, nebo ne? I když pravda je, že turbo to svým otáčením nejspíš ovlivní.
No jo, ale proč třeba já na Galaxy rezonátor mám? Většina přeplňovaných motorů má samostatný rezonátor. To by přece nebyl na žádném autě s turbem, kdyby neměl svůj účel.
No jo, ale proč třeba já na Galaxy rezonátor mám? Většina přeplňovaných motorů má samostatný rezonátor. To by přece nebyl na žádném autě s turbem, kdyby neměl svůj účel.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mě právě připadá,že odspoda je to lepší než předtim.. ale jak rikáte.. 4000ot a konec..,pak uz vadne brutalne. Jak rika Marek 77,na octavii je KAT,roura a pak az zadni tlimic. treba na Ibize jsem mel KAT,rezonator a tlumic.. dal jsem pryc KAT,rezonátor a dozadu jsem dal ladénej vejfuk ale přislo mi to všechno v poho. Taky si myslim,že u motoru s turbem to tak nevadi, u atmosfery jasny,tam staci vyndat KAT a auto nejede...,ale u Turbomotoru nevim nevim...
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
To ano, ale ten tlak vzniká ve svodech, kde je potřebný, za turbem nikoliv, tam je potřeba mít co nejmenší tlak.Marek77 píše:No já nevím - v okamžiku, kdy se otevře a znovu uzavře výfukový ventil, přece v potrubí musí vzniknout rozdíl v tlaku plynů, nebo ne? I když pravda je, že turbo to svým otáčením nejspíš ovlivní.
No jo, ale proč třeba já na Galaxy rezonátor mám? Většina přeplňovaných motorů má samostatný rezonátor. To by přece nebyl na žádném autě s turbem, kdyby neměl svůj účel.
Pokud jsem dobře obeznámen s fungováním turba, tak funguje na principu rozdílných tlaků.
Např zde u čajíček taky žadny tlumiče a rezonátory nema..,tak je to teda asi fakt jedno a je to jen pocit...
http://www.youtube.com/watch?v=vU0XBp_c ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vU0XBp_c ... re=related
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Rezonator spomaluje prudenie vzduchu tym ze toku dava rotaciu... na koncernovych 1.9TDI som ho uprimne este nevidel, je tam iba prvy diel s katalyzatorom, potom hola trubka a a koncovy tlmic... ak ho tam niektore auta maju, nevidim dovod to davat doprec... pozor, nemylit si stredovy tlmic do vaty s rezonatorom
ilustracny obrazok - rezonator
ilustracny obrazok - stredovy tlmic (do vaty)
kombinacia KAT - stredovy tlmic (do vaty) - koncovy tlmic (prepazky)
kombinacia KAT - tlmic (prepazky) - rezonator (pouzivane u zazihovych motorov)
ilustracny obrazok - rezonator
ilustracny obrazok - stredovy tlmic (do vaty)
kombinacia KAT - stredovy tlmic (do vaty) - koncovy tlmic (prepazky)
kombinacia KAT - tlmic (prepazky) - rezonator (pouzivane u zazihovych motorov)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.