Jak poznat na vagu vadný PD vstřikovač?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak poznat na vagu vadný PD vstřikovač?
Ahoj všem,
mám podezření na vadný vstřikovač u motoru AVF (1.9 TDi PD 96kW). Když studený motor vytočím na cca 2500-3000 ot. a pustím plyn, tak přestane jeden válec pálit a po několika vteřinách se zase chytne. U ohřátého motoru se tato závada projevuje okolo 2000 ot. když se prudce přidá plyn s tím že to jen zacuká, v extrémním případě se ozve kovové cvakání. Jelikož už jsem zkusil všechno možné, vrátil jsem se k tomu u čeho jsem začal - ke vstřikům.
Při běhu na tři válce jsem na kanálu 13 naměřil tyto hodnoty:
-0.33 0.14 -3.01 2.99
Zkusil jsem prohodit mezi sebou vstřikovač na 2. a 4. válci:
-0.24 0.12 -3.01 2.99
Pak jsem zkusil prohodit mezi sebou vstřikovač na 1. a 3. válci:
1.08 -1.29 -3.01 2.99
Dalo by se z toho něco vydedukovat? Popravdě jsem doufal, že se ty abnormální hodnoty budou "stěhovat".
mám podezření na vadný vstřikovač u motoru AVF (1.9 TDi PD 96kW). Když studený motor vytočím na cca 2500-3000 ot. a pustím plyn, tak přestane jeden válec pálit a po několika vteřinách se zase chytne. U ohřátého motoru se tato závada projevuje okolo 2000 ot. když se prudce přidá plyn s tím že to jen zacuká, v extrémním případě se ozve kovové cvakání. Jelikož už jsem zkusil všechno možné, vrátil jsem se k tomu u čeho jsem začal - ke vstřikům.
Při běhu na tři válce jsem na kanálu 13 naměřil tyto hodnoty:
-0.33 0.14 -3.01 2.99
Zkusil jsem prohodit mezi sebou vstřikovač na 2. a 4. válci:
-0.24 0.12 -3.01 2.99
Pak jsem zkusil prohodit mezi sebou vstřikovač na 1. a 3. válci:
1.08 -1.29 -3.01 2.99
Dalo by se z toho něco vydedukovat? Popravdě jsem doufal, že se ty abnormální hodnoty budou "stěhovat".
Je to kovové cvakání, velice podobné tomu, když protéká vstřik. Když je to studené, necvaká, ale přestane jeden válec pálit. Když je to teplé, tak při zrychlení cvaká a netáhne. Vačku jsem včera měnil a nepomohlo to. V lágrech jsou stopy opotřebení, ale do červena oběhané nejsou.Okura píše:pokud slyšíš kovový zvuk, většinou jde o vymlácenou vačku.¨
častá zavadu u PD
No vačka je rozhodně OK i po detailním prozkoumání. Zdvihátka jsou nová. Ještě mě napadá, jestli by nemohlo být některé od výroby vadné, ale to je snad málo pravděpodobné.Vici píše:na poškozené vačce bys to viděl na první pohled - jedna nebo více vaček by byla poškozená + poškozené příslušné zdvihátko
Tak jsem se po dlouhé době odhodlal koupit kompresiometr a jsem "zklamán" - na všech válcích jsem za tepla i za studena naměřil okolo 30Bar.
Nemám ponětí, kde hledat příčinu závady... Kabely, řídicí jednotka? Prošel jsem konektory na vstřikách a přívodní konektor na hlavě, všechny je přiohnul, aby opravdu měly dotyk, ale chová se to pořád stejně :/
Nemám ponětí, kde hledat příčinu závady... Kabely, řídicí jednotka? Prošel jsem konektory na vstřikách a přívodní konektor na hlavě, všechny je přiohnul, aby opravdu měly dotyk, ale chová se to pořád stejně :/
Trysky jsou tam nové a vstřikovače vyzkoušené. Pokud při tom cukání přidám plyn naplno, tak to začne běžet na tři válce a na kanále 13 se na 3. válci objeví hodnota -2.99 a na 4. válci 3.01. Pokud vstřiky zaměním s prvními dvěma, tak se nic nezmění.
Na kanále 18 jsou samé nuly. Odpor vstřikovačů můžu změřit zítra.
Na kanále 18 jsou samé nuly. Odpor vstřikovačů můžu změřit zítra.