Trysky dieselpower Sprint/Powerplus/Race

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zamčeno
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1125
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Trysky dieselpower Sprint/Powerplus/Race

Příspěvek od reesha »

Kvůli častým dotazům sem vkládám výňatek ze starého fora :).

CENÍK TRYSEK ZDE


----

RACE trysky (Odpověď na dotaz týkající se RACE trysek):


Na vývoji závodních (i ostatních) vstřikovacích trysek pracují inženýři ve fabrice Fratelli Bosio.
Tohle není moje práce. Odlišnost od standartních trysek ovšem není v pouhém zvětšení vstřikovacích otvorů. Ale to je též otázkou KNOW-HOW
Navíc, vstřikovací trysky RACE jsou vyrobeny technologií POWERPLUS (viz níže).

------------------------------

POWERPLUS trysky - DLC coating (DIAMOND-LIKE CARBON):

Prototyp trysky POWERPLUS 974 - aplikace DURAMAX:
Obrázek

Všimněte si černého potahu jehly.

DLC potahování je hojně využíváno třeba ve Formuli 1, kde to přináší výrazné výhody (viz níže).

POWERPLUS a RACE trysky jsou vyrobené speciální (odlišnou) procedurou, při které je nanesen též tento karbonový povlak (DLC), který má následující vlastnosti:
- velmi vysoká tvrdost
- velmi nízký koeficient tření - excelentní odolnost proti opotřebování
- velmi hladký povrch
- vysoká odolnost proti korozi
- velmi tenká vrstva

A co to ve výsledku nese (aplikováno na vstřikovací trysku):
- odolnost proti opotřebení
- díky sníženému tření vyšší rychlost pohybu jehly
- těsnější tolerance - méně paliva proudí okolo jehly zpět - více do válce
- kvalitnější rozprášení
- snížení spotřeby
- ve finále výkonový nárůst 5-10hp oproti OEM trysce stejného typu
- a neodmyslitelně zvýšená cena trysky

Foto: vlevo originál tryska a jehla, vpravo powerplus nová. Použitá originál jehla má zjevné známky opotřebení (matná místa - vím, je to špatně vidět). Pokud Vyjmeš POWERPLUS trysku po stejných km, je to nesrovnatelný rozdíl.
Obrázek

Další info například:
velmi jednoduše zde: Suimoto electric: Diamond-like carbon
nebo pěkné zde: Diamond-like carbon coatings ARTICLE
Obrázek Obrázek

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1125
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Kvalita našich produktů

Příspěvek od reesha »

Ještě nějaké obrázky (omluvte zhoršenou kvalitu - bylo foceno foťákem - z monitoru). Firma Fratelli Bosio si velmi zakládá na kvalitě svých výrobků. Proto jsou taky např. některé trysky dražší, než trysky konkurence.
Vlastní velmi přesný přístroj (a velmi drahý) pro měření povrchu uvnitř trysky. Viz obrázky z měření (jednotky jsou na ose dole):

Povrch ORIGINÁL NOVÉ trysky:
Obrázek

Povrch NOVÉ trysky POWERPLUS:
Obrázek

Tady je vyfocen přístroj, kterým se to měří:
Obrázek

Upozornění: Na uvedené obrázky se vztahuje copyright. (pro nenechavce - už jsem viděl pokusy prezentovat naše obrázky za své)
Obrázek Obrázek

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1125
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Výkonový nárůst při použití jednotlivých druhů trysek

Příspěvek od reesha »

Výkony, kterých je možné dosáhnout pouhou výměnou trysek:

Budu to brát na sériovém 90hp autě. Jsou to orientační hodnoty, každý motor je trošku jiný:
sprint520 ... +20hp
sprint764 ... +30hp
race520 ... +40-50hp

Na 110hp motoru nejsou nárůsty tak veliké, protože jsou již nainstalované trysky srovnatelné se sprint520.

POWERPLUS verze od varianty sprint nárůst +5-10hp.

Abych jen tak neplácal.Tady je graf od zákazníka - nové toledo, chip, výfuk..)

110hp trysky:
Obrázek

Instalovány trysky sprint764:
Obrázek

u nachipovaného auta se nárůst samozřejmě "umocňuje".
Zde je nárůst po instalaci sprint764 výkon +14HP a točivý moment +38Nm.
Obrázek Obrázek

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Zamčeno