Stránka 1 z 1

1,6 HDi POZOR

Napsal: 09 črc 2011, 11:47
od ajakoamper
Všichni, kdo vlastníte tyto motory a máte najeto více jak 150tis. km, tak doporučuji vytáhnout sítko z trubky na mazání turbodmychadla
(je to práce na cca 2hodinky, není potřeba zvedák, vcelku to sítko tam je k ničemu, akoráte se zanese a ucpe kanál k turbu, které se potom zadře.)
Dostalo se mi do ruky již další HDi čko, sice mělo najeto 230tis.km, ale měl pravidelný servis a olej ten co tam má být na 20 000km. a odešlo mu turbodmychadlo. Mohl to být další nahodilý případ, ale já osobně vlastnit tento motor, tak jej vytáhnu.
třeba se to tu už řešilo, ale raději upozorňuji.

Napsal: 09 črc 2011, 13:05
od mirdasR32
Ještě bych dodal, určitě nejezdit na olej 20000 km ale nanejvejš 15000km. A když už vyndat sítko z holendru mazání, tak rovnou vyhodit vanu a vyčistit sací koš olejového čerpadla. Když je sítko zajetelený, tak stejně vypadá i ten sací koš.

Napsal: 09 črc 2011, 14:22
od jericho-3
Dobrá upozornění, ale musí k tomu být majitel s rozumem a ne pitomec, který si myslí, že co bych to dělal, když tomu nic není a říkal si, že si mecháno připravuje kšeft... :(

Napsal: 09 črc 2011, 14:45
od bjukemen
..tak tak,rozhodujuci je ten interval vymeny,ten sa najviac podpíše na životnosti turba a to sitko tam nieje len tak pre parado ono učel plní ten sa pri každej vymene olejy vyberie a poriadne prečistí no ale darmo je teraz lamentovať ja na 2,2 hdi mam sito tiež ale je vždy krasne čiste no olej menim po 12500 km

Napsal: 09 črc 2011, 19:24
od jericho-3
No ono je tam patrně pro jistotu, když by někdo neměnil olej a olej. filtr se ucpal a přetlakový ventil začal pouštět špinavý olej do soustavy a tento filtřík by polapal tu nečistotu..?Ale když se ucpe, stejně Turbo odejde...tenhle filtr měl už motor 1,9 TD , ale většinou při demontáži zmizel..buď si ho nikdo nevšiml, nebo ano a hned jej zahodil...

Napsal: 10 črc 2011, 17:39
od bjukemen
..ano maš pravdu tak či tak učel savatí prostriedky..ja si tam to sito necham nevidim dovod pri normane fungujucom motore ho vyberať preč

Napsal: 10 črc 2011, 21:28
od Hošík
Doufám že HDI 66kw rok 2002 to sítko nemá.Páááč mám 200 000km a nic jsem s tim nedělal.Olej měnim po 10 000 tak to snad bude o.k.

Napsal: 11 črc 2011, 06:56
od Peete
tak se podivej, je to deset minut prace, u fordu jeste byva gumova prepadova hadice, tu vymenit taky za kovovou...

Napsal: 11 črc 2011, 19:07
od ROPU
Máte niekto nákres kde to sitko je (wallbash)

Napsal: 12 črc 2011, 09:44
od jaykay
ROPU píše:Máte niekto nákres kde to sitko je (wallbash)
koukni na focus klub, tam to probiraji podrobne

Napsal: 13 črc 2011, 14:28
od wildey1
Já mám 2.0 HDi 66KW a mechanik mi sítko vyndával, ale o žádný hadici nemluvil. Nebyl by odkaz na fórum, kde to řeší? Předem díky.

Napsal: 15 črc 2011, 12:19
od bjukemen
..no dobre prevraveli ste ma vyhodím to sito aj ja z tade nech nejem..


..však gumena hadica je myslena ta na odvod oleja z turba do vane...kukni to..ale neviem ako sa tam da dať kovová..

Napsal: 15 črc 2011, 18:17
od Peete
koupis ji na Citroena nebo Peugeota, ti maji kovovou...a sitko je na privodu oleje, hned z vrchu viditelny...

Napsal: 17 črc 2011, 08:51
od bjukemen
..ja mam sito z boku na bloku hned ako ide trubka..ale to je fuk,nájsť sa to dá lahko...inak kukal som tu hadicu kovovú a v service boxe som to nejak nenašiel

Napsal: 17 črc 2011, 21:12
od jericho-3
Tak se stalo to, o čem se tady psalo..říkal jsem majiteli, že by to chtělo sundat vanu, vyčistit síto a vyndat nebo vyprat filtřík k turbu...Je to tak měsíc, dva a teď se zakouřilo, motor přestal táhnout a Turbo v háji../volal mi to/ Takže neházet za hlavu, škoda peněz.... :)