TDI alebo TDI PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

TDI alebo TDI PD

Příspěvek od JanCI »

by som sa chcel spytat,tych co maju uplne plnu hlavu informacii o prestavbe co je lepsie na prestavbu TDI alebo TDI PD?

viem,ze olej u TDI sa prepina tesne pred cerpadlom,kde potom u PD?

pytal som sa europencon a vraj obidva su rovnako vhodne,len TDI je jednoduchsie na prestavbu
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:39, celkem upraveno 2 x.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

tam je rozdiel
u TDI zenie do vsetkych trysiek jedno cerpadlo naftu
a u TDI PD zenie do kazdej trysky osobitne cerpadlo pre trysku, Preto to aj pomenovali cerpadlo -tryska, cize iny system.preto som vytvoril topic
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
já tady někde na fóru četl (ale nevím kde a kdo to psal - zkus pátrat), že PD je nejlepší systém pro RO protože nemá drahé vstřikovací čerpadlo, prý jedno čerpadlo-tryska stojí kolem 4000, takže když se něco rozsype, zas tolik to nestojí. Ale zdůrazňuji, že to není z mojí hlavy a nemám s tím žádný zkušenosti.
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

mam motor PDI, jesdim stridave na olej, nebo olej s naftou, nekdy na naftu, zatim to jede. Myslim si ze to ma o trochu vetsi spotrebu, asi tak o ctvrt az o pul litru, kdyz jedu jen na olej.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
a kolik máš na olej najeto? Máš nějaké úpravy - ohřev?
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

moze niekto, kto s tym robi objasnit, kde je kriticke miesto u PD vstrekovacoch pri jazde na RO?U klasickych TDi motorov 66 a 81kw je to samozrejme vstrekovacie cerpadlo ale u PD neviem.
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

u PD je to maximálně palivový filtr,jak to skrz něj proteče, tak už je to OK, nemá se co zničit. Akorát samo spalovací prostor, písty,kroužky. tam se to může po studeným startu usazovat se všemi důsledky.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

MirekX píše:u PD je to maximálně palivový filtr,jak to skrz něj proteče, tak už je to OK, nemá se co zničit. Akorát samo spalovací prostor, písty,kroužky. tam se to může po studeným startu usazovat se všemi důsledky.
Takze PD motory so vhodnejsie na prestavbu ako klasicke s cerpadlom-dikes.
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Už jsem to někde psal, je to teda čistě můj názor:
PD je vhodnější na RO,protože:
Normálně u PD je teplota nafty u vstřiků kolem 60-70 stupňů, protože proudí kanálkama vrtanýma v hlavě. Celý PD jednotky jsou schovaný pod víkem ventilů, cáká kolem nich horký olej (100 C). Taky to má chladič paliva
V případě poruchy jednoho vstřiku se vymění jen jedna PD jednotka, kterou starší seženete klidně kolem 500 Kč (pokud to není zrovna na 96 a 110 kW, o ty je mela mezi tunery :D, ale i ty jsem koupil fungl nové za 2000 Kč kus :) )
PD jednotku vyměníte sami za 20 minut, žádný velký štelování, běžné náčiní a je to.
Možná je ten můj pohled zkreslenej tím, že sám mám PD. Ale vstř. čerpadlo je opravdu choulostivé, nafta v něm, v trubkách a vstřikách chladne a jeho případná výměna není jednoduchá, už jenom rozvody...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Přesně tak. Čekám jenom na tu chvíli, kdy někdo vyrukuje s podobným funkčním PD systémem jako je MTDi.. Něco jako jednoduché ovládání mPD (noteeth)
E91 N52B30 :)
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Od to PD ale koncern VW opousti a jde do common railu , ne? No nevim komurkac na olej neni problem , ale vykurvit si treba zanovni Octavii olejem do toho bych nesel.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ano, VW opouští PD a jde cestou CR. PD už neumí emise EURO V, protože tím, že jsou PD jednotky ovládaný vačkou neumí stříkat do výfuku jako CR (vypálení filtru DPF). Ale za tu dobu se CR vychytal,v době vzniku PD byl CR značně pozadu. To VW nezvlád, šel blbou cetou.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

U PD jde dobře realizovat jednonádržovej systém.El.ohřev,malý okruh čerpadýlkem až ke vstřikům pro start na teplý olej a předehřev u podávacího čerpadla .
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Hm. že VW opouští PD je možná dobré pro EURO V ale ne pro nás. Vstřikovací elementy PD se daj sehnat např. na EBAY.DE v přepočtu za několik málo tisíc korun za kus. Navíc jsou to robustní držáky. Common-railový vstřikovače např. do BMW 530d stojej oproti tomu kolem 10-12.000,- Kč za kus. Kráte 6ks u šestiválce je 72.000,-- Kč bez práce. A je notoricky známo, že se po 150-250.000 km ty vstřikovače CR serou. Opravit se to nedá, někdy se to čistí....... Provoz na rostlináč riziko těhle choulostivejch dílů ještě zvyšuje.............
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“