TDI alebo TDI PD
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
Promiň, asi neumím počítat, ale nemá bát úspora 0,415 kč/ 1km.Marek77 píše:Možná jsem tu za hlupáky, ale zatím jsem pořád nepochopil, jaké výhody vlastně má to Vaše přestavování na olej.
Počítejte se mnou.
Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí pod 25 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.
Úspora = 0,35 Kč / 1 km.
Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 35.000 Kč. A potom mi odejde čerpadlo nebo půlka motoru a za opravu zaplatím tytéž peníze, jaké jsem za celé ty kilometry ušetřil.
Tak proboha, kde je nějaká výhoda ????????????
A tím tedy po 100.000 km 41.500 kč.
Neklesá náhadou v zimě cena pohoných hmot? Na 25 kč/ 1l určitě dlouho nebude.
No ateď budem počítat jinak.
Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí nad 30 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.
Úspora = 0,69 Kč / 1 km.
Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 69.000 Kč. Hodně lidí tady na olej jezdí a pokud se o auto budeš starat podle určitých pravidel tak nevím, proč by se ti měl ten motor odejít.
A ještě taková otázka. Tu ekologii taky ušetříš, když budeš jezdit na naftu, že? Až bude mít tvé dítě astma a při každé změně počasí nebude moct dýchat tak si prosím potom vzpomeň jak jsi tu obhajoval tu naftu a uvědom si co jsi se snažil udělat pro to, aby se to změnilo.
Taky nehledě k tomu, že nás to prostě baví a máme to jako koníček.
z finančího hlediska je to pro většinu zdejších výhodný, ale tu ekologii bych sem radši moc netahal, vzhledem k tomu, že je nás dost, co to přinejmenšim někdy kupujem po flaškách. 1 litr sóji - 1 petka
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
To je sice pravda, ale ty petky už jsou stejně vyrobený a čekají na to, že si je někdo koupí. A když si tu jednu petku koupí tuctová hospodyně, tak zřejmě skončí v normální popelnici. Když si jich já koupím třeba 300 najednou, tak VŠECHNY skončí v tom správném kontejneru...Zdenda píše:z finančího hlediska je to pro většinu zdejších výhodný, ale tu ekologii bych sem radši moc netahal, vzhledem k tomu, že je nás dost, co to přinejmenšim někdy kupujem po flaškách. 1 litr sóji - 1 petka
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Lahve znečištěné olejem se ovšem do "správného" tedy žlutého kontejneru dávat nesmějí. To bys je musel napřed vypláchnout jarovou vodou
Navíc, lahve, po kterých nebude poptávka (čili kdyby byl olej v láhvích dražší než olej nakupovaný ve větším množství) se nemusejí vyrobit.
To, že již jsou láhve vyrobené je způsobeno jedině poptávkou po nich, a špatnou politikou.
PET láhve obecně jsou ekologickou zvrhlostí, měly by být upřednostňovány vratné obaly!
Navíc, lahve, po kterých nebude poptávka (čili kdyby byl olej v láhvích dražší než olej nakupovaný ve větším množství) se nemusejí vyrobit.
To, že již jsou láhve vyrobené je způsobeno jedině poptávkou po nich, a špatnou politikou.
PET láhve obecně jsou ekologickou zvrhlostí, měly by být upřednostňovány vratné obaly!
Pokud budeme jezdit autama tak se nemuzeme chovaz ekologicky. Kdyz jsem kupoval olej ve kseftech v litrovych petkach a zbyl po natankovani nadrze pytel prazdnych flasek, dost me to hryzalo.
Ale v kazdem pripade fritovani je nesporne setrnejsi k nasi maticce zemi. Ale bude jen do te doby nes nami voleni nebo nevoleni zku.. politici zdani tohle palivo tak jako jina, napr. plyn. a vyvareny haky nasypou do nejake zarucene ekologicke zalezitosti , teda pokud to nerozkradou vse
Ale v kazdem pripade fritovani je nesporne setrnejsi k nasi maticce zemi. Ale bude jen do te doby nes nami voleni nebo nevoleni zku.. politici zdani tohle palivo tak jako jina, napr. plyn. a vyvareny haky nasypou do nejake zarucene ekologicke zalezitosti , teda pokud to nerozkradou vse
Trochu se vrátím k tématu TDI.
Mám TDI a občas se mi stává, že motor ve vyšších otáčkách (2tis a víc) začne dost "cvrdlikat", jako by bzučet. Mám pocit, jako by to byly velký vůle na ventilech, ale jsou tam hydroštely, že by nemakaly jak mají? Zvláštní je že někdy to úplně přestane a nějakou dobu, i pár set kilometrů to zní uplně normálně. Jindy to zas začne. Nevím jestli si toho mám všímat nebo dělat že to neslyším... Jinak na výkonu žádné změny nepozoruju. Má někdo radu?
Mám TDI a občas se mi stává, že motor ve vyšších otáčkách (2tis a víc) začne dost "cvrdlikat", jako by bzučet. Mám pocit, jako by to byly velký vůle na ventilech, ale jsou tam hydroštely, že by nemakaly jak mají? Zvláštní je že někdy to úplně přestane a nějakou dobu, i pár set kilometrů to zní uplně normálně. Jindy to zas začne. Nevím jestli si toho mám všímat nebo dělat že to neslyším... Jinak na výkonu žádné změny nepozoruju. Má někdo radu?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
Pani, prispel by som do diskusie ohladom TDI a TDI PD a prestavby na rastlinny olej , moj prispevok sa tyka sacieho cerpadla, myslim ze motory TDI ktore maju klasicke vstrekovacie cerpadlo maju s nim spojene aj sacie cerpadlo ktore saje palivo (naftu) z nadrze a kedze (pri spravnom zapojeni) olej prejde najprv cez vymennik a zohreje sa tak sacie cerpadlo pracuje uz so zohriatym olejom, takze funguje normalne, ako je zname motory TDI PD nemaju klasicke sacie cerpadlo, ale maju pri nadrzi podavacie cerpadlo, ktore by, ak date do nadrze olej pracovalo s hustym olejom co pren znamena istu skazu, cize musi sa vyriesit problem ako dostat palivo ku vstrekovacom, ak dame olej do povodnej nadrze tak vymena cerpadla alebo dalsie podavacie cerpadlo k nadrzi na olej..kazdopadne dalsie podavacie cerpadlo.....ako to funguje dalej vo vstrekovacoch s olejom mi nie je velmi zname tak k tomu sa nevyjadrim
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov