typy TDI motorů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
typy TDI motorů
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:40, celkem upraveno 1 x.
pokial viem,tak atmosfericky cerpadlo dyza sa nikdy nevyrobil
no a VW zatial nevypluli motor TDI s CR
Tdi v zivote nemoze byt atmosfericky lebo TURBO DIESEL INJECTION preto sa to vola asi TDI;)
atmosfericky ma oznacenie SDI,ked uz, a VW uz ani atmosfericke nerobi,teraz som si pozeral, co montuju do aut
TDI PD znamena TURBO DIESEL INJECTION - Pumpen Duse
to co sa ma tu pytas je osobne si myslim,ze mas v tom chaoz
no a VW zatial nevypluli motor TDI s CR
Tdi v zivote nemoze byt atmosfericky lebo TURBO DIESEL INJECTION preto sa to vola asi TDI;)
atmosfericky ma oznacenie SDI,ked uz, a VW uz ani atmosfericke nerobi,teraz som si pozeral, co montuju do aut
TDI PD znamena TURBO DIESEL INJECTION - Pumpen Duse
to co sa ma tu pytas je osobne si myslim,ze mas v tom chaoz
Ahoj,
docela dobré základní informace o TDi, TDi PD, TDi CR, i když tam pletou VW s hruškama
http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php ... 78b6c9f0c8
docela dobré základní informace o TDi, TDi PD, TDi CR, i když tam pletou VW s hruškama
http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php ... 78b6c9f0c8
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 26 led 2007, 17:41, celkem upraveno 1 x.
já bych to viděl takto:
označení jen D, pouze diesel, bez turba, vstřikování klasické rotační čerpadlo.
označení TD je to samé,jen s turbodmychadlem
TDI - to je TD a je přidán intercooler - mezichladič stlač.vzduchu
a vstřikování buď normální čerpadlo, nebo PD, nebo CR
Podle mě je PD nejlepší na olej,protože tam jsou vyšší tlaky než v rotačním čerpadle (lepší rozprášení) a taky palivo proudí ke vstřikovačům kanálkama v hlavě a ohřívá se. Normálně má teplota paliva u PD kolem 60-70 stupňů (při provozní teplotě). Takže jen malý výměník a je tam hravě 80. a celé vstřikovače jsou schované v hlavě, takže nehrozí chladnutí paliva. A dnes není problém koupit dobrý PD vstřik za méně než 1000 Kč, (já koupil nové 150 PS za 8000 Kč sadu 4 ks ) výměnu uděláte v garáži za 20 minut bez spešl nářadí. A nestane se, že by v se v něm něco překroutilo nebo tak něco, jako v lucasáckých čerpadlech
s PD VW bude končit, protože to pořádně neumí spolupracovat s DPF filtrem a Euro 4 a 5 už to neudělá, proto přechází na CR
označení jen D, pouze diesel, bez turba, vstřikování klasické rotační čerpadlo.
označení TD je to samé,jen s turbodmychadlem
TDI - to je TD a je přidán intercooler - mezichladič stlač.vzduchu
a vstřikování buď normální čerpadlo, nebo PD, nebo CR
Podle mě je PD nejlepší na olej,protože tam jsou vyšší tlaky než v rotačním čerpadle (lepší rozprášení) a taky palivo proudí ke vstřikovačům kanálkama v hlavě a ohřívá se. Normálně má teplota paliva u PD kolem 60-70 stupňů (při provozní teplotě). Takže jen malý výměník a je tam hravě 80. a celé vstřikovače jsou schované v hlavě, takže nehrozí chladnutí paliva. A dnes není problém koupit dobrý PD vstřik za méně než 1000 Kč, (já koupil nové 150 PS za 8000 Kč sadu 4 ks ) výměnu uděláte v garáži za 20 minut bez spešl nářadí. A nestane se, že by v se v něm něco překroutilo nebo tak něco, jako v lucasáckých čerpadlech
s PD VW bude končit, protože to pořádně neumí spolupracovat s DPF filtrem a Euro 4 a 5 už to neudělá, proto přechází na CR
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Myslím, že přesněji je to takto:
D - atmosfériký diesel - předkomůrkáč
TD - turbodiesel - předkomůrkáč
TDi - turbodiesel - přímý vstřik do válce
To PD bude na olej asi fakt dobrý, ten tlak paliva je ale dělanej na naftu, takže pokud to má fungovat stejně je nutné předehřívat aby olej získal nižší viskozitu a asi doplnit i podávací čerpadlo k nádrži.
Jaký máš schema zapojení?
D - atmosfériký diesel - předkomůrkáč
TD - turbodiesel - předkomůrkáč
TDi - turbodiesel - přímý vstřik do válce
To PD bude na olej asi fakt dobrý, ten tlak paliva je ale dělanej na naftu, takže pokud to má fungovat stejně je nutné předehřívat aby olej získal nižší viskozitu a asi doplnit i podávací čerpadlo k nádrži.
Jaký máš schema zapojení?
Značku TDI si asi VW nechal registrovat a všechny turbodieselová auta od VW group mají TDI , proto ostatní používají jiné zkratky jako TDCI,CRDI..... intercooler mají všechny modernější a výkonnější turbodiesely, na účinnost to vliv asi moc nemá, ale na dosažený výkon to má vliv obrovský (klidně i dvojnásobek)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série