Vysoká spotreba VW Sharan 2.0TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Vysoká spotreba VW Sharan 2.0TDi

Příspěvek od firefighter1 »

Dobrý deň. Potreboval by som radu ohľadne (podľa mňa) vysokej spotreby na VW Sharan 2.0TDi PD, r.v. 10/2007, 103 kW, kod motora BRT.
Nech robím, čo robím v meste je spotreba 9 litrov a viac a mimo mesta sa pod 7,5-8,0 litrov nevmestím. Podotýkam, že sa veľmi krotím. Mám tunning na 125 kW a pneumatiky 225/45 R17. Môže toto byť dôvodom?
Viem, že keď vezmem chod klimatizácie, pneumatiky a zvýšený výkon, má to vplyv na spotrebu, ale aj tak sa mi to zdá priveľa- hlavne mimo mesta.
Budem vďačný za akýkoľvek názor. Ďakujem (crazy)
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

brácha má BRT 12/2006, 225/45R17 a jezdí kolem 6,5, když se snaží tak do 6 dálku vpoho Dálnice kolem 140 za cca 7. Teď se dělala úprava na 200PS a spotřeba tak nějak zůstala, samo v rámci stylu jízdy, spíš když se snaží jede i levněji.
měříš to i podle tankování?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pneumatiky o šíři 225 mm na to vliv určitě nemají - pokud ano, pak velmi malý. Jsou tu lidi, co jezdí i na širších a jsou v pohodě. Tedy pokud jsou správně nafoukané (u Sharana bych je hustil na takových 2,8 Bar).

Samozřejmě jde o to, od kdy tu vyšší spotřebu sleduješ. Pokud se to objevilo po chiptuningu, téměř jistě bych vsadil na to, že to je příčina - blbý soft.

Jinak kromě toho mohou mít na vyšší spotřbu vliv i další skutečnosti - termostat, vzduchový filtr, váha, regulace turba a další.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Příspěvek od firefighter1 »

Nemeriam spotrebu z tankovania ale údaje sú z palubného počítača. Vymenil som snímač tlaku turba, hadičky, vzduchový filter. Mám skúsiť vymeniť aj MAF-váhu? Z logu sa mi ale nezdá, že by nefungovala ako má....Obrázek
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

Tu spotrebu si v prvom rade over cez tankovanie od plnej do plnej. Po chipe moze PC dost kecat.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

PC je vlastně potom taková...omámená... :)
nepropadat panice...
firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Příspěvek od firefighter1 »

Ešte ma napadla jedna vec. Mohlo by byť príčinou podsávanie vzduchu cez box, kde je umiestnený vzduchový filter?- je totiž prasknutý na spoji, kde sa napája ta veľka hadica-sanie.
Alebo žeby termostat?- nesledujem však kolísanie teploty motora...
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Příspěvek od firefighter1 »

Nikto nic?
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podsávání vzduchu by to mohlo ovlivnit pouze v případě, že by ta prasklina byla až za váhou - jinak ne.


Jak radí kluci - zkontroluj si spotřebu tankováním, ne palubním PC. Ten po chipu ukazuje blbosti. Měl jsem tu nedávno takový případ - na chipovaném autě PC kecal na průměrné spotřebě o víc než litr.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Příspěvek od firefighter1 »

A co ten termostat? Moze byt pricinou vyssej spotreby?
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Chlape co řešíš, když to nastalo po čipu a bereš to podle palubáku :o ...
Prostě čipař byl amatér a neuměl to zkorigovat, nic víc, nic míň... spotřebu ověř podle tankování 8)
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Viděl bych to stejně...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

řekl bych že pokud zůstaly sériové trysky, což určitě ano, tak s chipem i bez bude palubák stejně přesný. Otázka ale jak je ten chip udělaný... od koho je?
firefighter1
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 04 led 2008, 12:15
Bydliště: SR, Košice

Příspěvek od firefighter1 »

Ten chip je od Slovenskej firmy EB chiptunning, ktorá má aj pobočku v Košiciach. Prístup bol profesionálny, žiadny garážový majstri.
Problém je, že tú spotrebu som mal aj pred tým. Po chipovaní mi stúpla minimálne, cca.0,4 litra. Takže to bude asi v niečom inom, len neviem v čom. Skúsim ešte vymeniť čidlo váhy vzduchu a termostat. Napadá vám ešte niečo? Vopred ďakujem za názory.
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

váha dle logu je naprosto OK, termostat v létě ti tuhle spotřebu neudělá a v logu máš taky teplotu 87C, což je OK.
Změř si tu spotřebu v reálu a mrkni na synchronizaci vačky, popř na zaplnění DPF. Kolik ti to ukazuje na volnoběh v litrech na hodinu?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“