hučení od kola

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
johny
Přispěvovatel
Příspěvky: 752
Registrován: 16 čer 2006, 16:21
Odpovědi: 0

hučení od kola

Příspěvek od johny »

Když jedu po rovině tak něco hučí od přední nápravy od levého kola. když zatáčím rychleji doleva tak je to slyšet podstatně méně a když doprava tak zase více. Ložisko měněno před 500km. Dával sem SKF. Ještě se měnilo horni uložení tlumičů na obou stranách a geometrie se zatím nedělalala. Může to ovlivnit ta geoška a čím by to mohlo být? Děkuji za rady
seat toledo 1M - tak trochu série
Rohol
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 23 kvě 2006, 14:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní morava

Příspěvek od Rohol »

Typl bych opět ložisko...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zvedni levé přední zatoč s kolem pokud bude otáčení slyet je to ložisko,

napiš štyři stuoně postupu při utažení lořiska, dále napiš jak jsi prováděl výměnu ložiska v náboji at to neděláš pořád dokola ;)
Uživatelský avatar
johny
Přispěvovatel
Příspěvky: 752
Registrován: 16 čer 2006, 16:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od johny »

já sem to nedělal. Nechával sem to měnit u jednoho mechanika v Lounech (měnil horni uložení na obouch stranách a na levé straně to ložisko). Až přijedu dneska z práce tak to zkusím zvednout a zatočit kolem, jestli bude něco slyšet. To je práce na prd. Můžete sem hodit nějaký postup jak ho vyměnit a dotahovat?
seat toledo 1M - tak trochu série
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

může to hučet i pneumatika ale najetím na mokrou vozovku to přestane, pokud ti to měnil mechanik tak za ním zajed že to zas hučí at si radí
Uživatelský avatar
johny
Přispěvovatel
Příspěvky: 752
Registrován: 16 čer 2006, 16:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od johny »

večer to zvednu a zatočím a v pondělí za ním zajedu. Asi když bude špatné to ložisko tak to bude chtít vyměnit za nové?
seat toledo 1M - tak trochu série
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

adi píše:Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
já ty ložiska přestal i lisovat, přihřeju náboj změřím teplotu a když je správná zmražené ložisko jen zasunu, postup montáže fotím, montuji i ty nejlevnější ložiska z kelly co prej hned hučí a fachčí to, ty levné jsem dal jen tam kde je snadná výměna,
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

slovacek.milos píše:
adi píše:Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
já ty ložiska přestal i lisovat, přihřeju náboj změřím teplotu a když je správná zmražené ložisko jen zasunu, postup montáže fotím, montuji i ty nejlevnější ložiska z kelly co prej hned hučí a fachčí to, ty levné jsem dal jen tam kde je snadná výměna,
presne to delám taky,jelikoz nemam lis,takže lozisko necham zmrazit na nekolik hodin,vezmu horkovzdusku pred montazi a nahrejvám,pote lozisko nasusu,jde tam pekne,akorat abych ho dorazil,tak dotlucu prkynkem-ale to je jen o kousek(delam to opatrne,takze se lozisku nic nestane)
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Popište to utahování. Na předku nic neutahuju, pokud je ta náprava hnací.
Pouze, kde jsou např. kuželíkové ložiska, např zadní náprava. Na předku pouze utáhnu poloosu, ale tím to ložisko nijak neutahuju.Pouze utáhnu kloub poloosy k vnitřnímu kroužku ložiska.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mirek999 píše:Popište to utahování. Na předku nic neutahuju, pokud je ta náprava hnací.
Pouze, kde jsou např. kuželíkové ložiska, např zadní náprava. Na předku pouze utáhnu poloosu, ale tím to ložisko nijak neutahuju.Pouze utáhnu kloub poloosy k vnitřnímu kroužku ložiska.
pokud se tím chceš zabývat tak musíš mít nějaké data, protože to je pomalu na každém autě jinak, hnací nápravy mají taky kuželíková ložiska které se neutahují na kref takže odpoděd na popište utahvíní plošně není ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já mám ruční trapéz a ložisko tam postupně vtlačuji/lisuji/ a přesně cítím, kdy je problém..Mám jistotu na rozdíl od silného lisu a ohřát těhlici tak, že tam mohu dát zmrazené ložisko se neodvažuji..to dělám, když dělám motorku.. :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na a když lisuješ ložisko do těhlice je ho tam víc jak půlka zjistíš problém co dál :?
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Dobře, tak beru normální ložisko třeba na Toledu ve předu.
Zrovna včera jsem ho lisoval do vnitř. Tam je základ aby se člověk nikdy neopřel o ten volný kruh. Když lisujem do těhlice, tak vnitřní a když lisujem náboj, tak se neopřít o vnější. Dával jsem SKF. Ještě tedy nevím, jak to bude jezdit, ale na žádný problém jsem nenarazil.
Jinak ještě dát pozor, aby se nezdeformovalo gufero, to je potom na nové ložisko, když nemá krytí. Nejlépe je to lisovat přes staré ložisko, které je dobré před tím trochu obrousit, abychom si nenalisovali i to staré ložisko. Nikdy bych to tam hlavně nedostával kladivem. Ven staré jo, ale nové nikdy. Další věc je také to, aby člověk zbavil, jak těhlici, tak náboj nečistot a lehce namazal nějakou vazelínou, aby to tam krásně vklouzlo.
Řekl bych, když dodržím tento postup, tak se nemá co stát. Pokud to ložisko nemá vadu od výroby, i to se může stát. Hlavně je nesmysl používat násilí. Všechno v klidu a třikrát překontrolovat, jestli vše sedí, než to jednou podělat.
A ještě jsem zapoměl dodat, tak je dobré mít všechno rovné, jak podložku, na které to lisujem, tak ten mezikus, přes který to tam dostáváme, aby se nic neskřížilo.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to uvidíš mirku sám, to jen taková začáteční teorie,

čeká tě tam čidlo abs, koroze, některé těhlice se nedají podepřít, vyrazit polosu nemožné, některá ložiska jsou s abs pokud ho vybalíš a neoznačíš si vedle, nkde dávají k tomu kartu na zkoušení která strana je na ABS, třeba fábku bez přípravku lisovat nesmíš http://www.techmobil.cz/39643/pripravky/ a tak ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“