hučení od kola
Moderátoři: šulda, Moderátoři
hučení od kola
Když jedu po rovině tak něco hučí od přední nápravy od levého kola. když zatáčím rychleji doleva tak je to slyšet podstatně méně a když doprava tak zase více. Ložisko měněno před 500km. Dával sem SKF. Ještě se měnilo horni uložení tlumičů na obou stranách a geometrie se zatím nedělalala. Může to ovlivnit ta geoška a čím by to mohlo být? Děkuji za rady
seat toledo 1M - tak trochu série
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já sem to nedělal. Nechával sem to měnit u jednoho mechanika v Lounech (měnil horni uložení na obouch stranách a na levé straně to ložisko). Až přijedu dneska z práce tak to zkusím zvednout a zatočit kolem, jestli bude něco slyšet. To je práce na prd. Můžete sem hodit nějaký postup jak ho vyměnit a dotahovat?
seat toledo 1M - tak trochu série
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já ty ložiska přestal i lisovat, přihřeju náboj změřím teplotu a když je správná zmražené ložisko jen zasunu, postup montáže fotím, montuji i ty nejlevnější ložiska z kelly co prej hned hučí a fachčí to, ty levné jsem dal jen tam kde je snadná výměna,adi píše:Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
presne to delám taky,jelikoz nemam lis,takže lozisko necham zmrazit na nekolik hodin,vezmu horkovzdusku pred montazi a nahrejvám,pote lozisko nasusu,jde tam pekne,akorat abych ho dorazil,tak dotlucu prkynkem-ale to je jen o kousek(delam to opatrne,takze se lozisku nic nestane)slovacek.milos píše:já ty ložiska přestal i lisovat, přihřeju náboj změřím teplotu a když je správná zmražené ložisko jen zasunu, postup montáže fotím, montuji i ty nejlevnější ložiska z kelly co prej hned hučí a fachčí to, ty levné jsem dal jen tam kde je snadná výměna,adi píše:Už jsem se stim taky setkal.Nektery znackovy loziska muzou bejt i jako napodobenina,jako se vsim.Takze si koupis znackovy lozisko,ale ono je china a ono je za par km po nem.Taky se mi to stalo,Na aute jsem mel originaly,jedno zacalo hucet,tak jsem ho vymenil za znackovy,a asi po 3 000km hucelo zase.Montaz byla provedena dobre.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
pokud se tím chceš zabývat tak musíš mít nějaké data, protože to je pomalu na každém autě jinak, hnací nápravy mají taky kuželíková ložiska které se neutahují na kref takže odpoděd na popište utahvíní plošně nenímirek999 píše:Popište to utahování. Na předku nic neutahuju, pokud je ta náprava hnací.
Pouze, kde jsou např. kuželíkové ložiska, např zadní náprava. Na předku pouze utáhnu poloosu, ale tím to ložisko nijak neutahuju.Pouze utáhnu kloub poloosy k vnitřnímu kroužku ložiska.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Dobře, tak beru normální ložisko třeba na Toledu ve předu.
Zrovna včera jsem ho lisoval do vnitř. Tam je základ aby se člověk nikdy neopřel o ten volný kruh. Když lisujem do těhlice, tak vnitřní a když lisujem náboj, tak se neopřít o vnější. Dával jsem SKF. Ještě tedy nevím, jak to bude jezdit, ale na žádný problém jsem nenarazil.
Jinak ještě dát pozor, aby se nezdeformovalo gufero, to je potom na nové ložisko, když nemá krytí. Nejlépe je to lisovat přes staré ložisko, které je dobré před tím trochu obrousit, abychom si nenalisovali i to staré ložisko. Nikdy bych to tam hlavně nedostával kladivem. Ven staré jo, ale nové nikdy. Další věc je také to, aby člověk zbavil, jak těhlici, tak náboj nečistot a lehce namazal nějakou vazelínou, aby to tam krásně vklouzlo.
Řekl bych, když dodržím tento postup, tak se nemá co stát. Pokud to ložisko nemá vadu od výroby, i to se může stát. Hlavně je nesmysl používat násilí. Všechno v klidu a třikrát překontrolovat, jestli vše sedí, než to jednou podělat.
A ještě jsem zapoměl dodat, tak je dobré mít všechno rovné, jak podložku, na které to lisujem, tak ten mezikus, přes který to tam dostáváme, aby se nic neskřížilo.
Zrovna včera jsem ho lisoval do vnitř. Tam je základ aby se člověk nikdy neopřel o ten volný kruh. Když lisujem do těhlice, tak vnitřní a když lisujem náboj, tak se neopřít o vnější. Dával jsem SKF. Ještě tedy nevím, jak to bude jezdit, ale na žádný problém jsem nenarazil.
Jinak ještě dát pozor, aby se nezdeformovalo gufero, to je potom na nové ložisko, když nemá krytí. Nejlépe je to lisovat přes staré ložisko, které je dobré před tím trochu obrousit, abychom si nenalisovali i to staré ložisko. Nikdy bych to tam hlavně nedostával kladivem. Ven staré jo, ale nové nikdy. Další věc je také to, aby člověk zbavil, jak těhlici, tak náboj nečistot a lehce namazal nějakou vazelínou, aby to tam krásně vklouzlo.
Řekl bych, když dodržím tento postup, tak se nemá co stát. Pokud to ložisko nemá vadu od výroby, i to se může stát. Hlavně je nesmysl používat násilí. Všechno v klidu a třikrát překontrolovat, jestli vše sedí, než to jednou podělat.
A ještě jsem zapoměl dodat, tak je dobré mít všechno rovné, jak podložku, na které to lisujem, tak ten mezikus, přes který to tam dostáváme, aby se nic neskřížilo.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to uvidíš mirku sám, to jen taková začáteční teorie,
čeká tě tam čidlo abs, koroze, některé těhlice se nedají podepřít, vyrazit polosu nemožné, některá ložiska jsou s abs pokud ho vybalíš a neoznačíš si vedle, nkde dávají k tomu kartu na zkoušení která strana je na ABS, třeba fábku bez přípravku lisovat nesmíš http://www.techmobil.cz/39643/pripravky/ a tak
čeká tě tam čidlo abs, koroze, některé těhlice se nedají podepřít, vyrazit polosu nemožné, některá ložiska jsou s abs pokud ho vybalíš a neoznačíš si vedle, nkde dávají k tomu kartu na zkoušení která strana je na ABS, třeba fábku bez přípravku lisovat nesmíš http://www.techmobil.cz/39643/pripravky/ a tak
