LPG

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

LPG

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Zdravíčko, je zde nějaký odborník na LPG? Mám problém s vozem Fiat Punto 1.2 LPG, jelikož sem takové auto nikdy neměl tak se vtom teměř vůbec nevyznám a je dost obtížné najít závadu :? . Vůz z ničeho nic přestal jet, chcípnul na křižovatce a natočit už nešel. Při odtahu sem se ho pokusil roztlačit a to fungoval a motor běžel,ale pouze od vyšších otáček na volnoběh se neudrží a nastarovat nejde (starter točí dobře), pouze roztlačit. nevíte někdo čím to může být? Na benzin sem to zatim nezkoušel protože nádrž je prázdná,ale vyzkouším to případně později. Jo ještě takový dodatek. Natankoval sem plyn u ONA , kde normálně neberu, ale nevim jestli jsou nějaké rozdíly ve kvalitě LPG
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

prvni to zprovozni na benzin a potom res plyn.
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Pár aut na LPG jsem už vlastnil a u aut se vstřikováním (ne karburátory)systém vždy startuje na benzím a potom přepíná na LPG proto ti to nejspíš nechce chytnout na startér když tam nemáš benzín a navíc u některých aut hrozí likvidace benzínového čerpadla pokud není benzín v nádrži.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak tak, ROBIG má pravdu. Někdy běží pumpa i při provozu na plyn, za sucha problém a to nejen proto, že není chlazená v benzínové lázni.
Jináč svatá pravda v tom, že auta se vstřikovači startují na benzín. Pokud mi má paměť dobře slouží, tak je to kvůli promazání vstřiků. Čili nalej tam béňo a uvidíš, co to provede. Potom dej info ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jezdit bez kapky benzinu v nádrži je skutečně nerozum. Zaprvé benzin je třeba ke startu motoru, zadruhé pokud by byl systém zapojen tak, že čerpadlo se otáčí i při provozu na LPG, zadře se.

Takže pamatuj - bez benzinu se nejezdí. To je první věc. A druhá věc - pokud auto zlobí, je třeba zjistit především, zda zlobí jen na LPG nebo i na benzin. Teprve potom se z toho dá něco usuzovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Když jsem dělal takové auto, vždy jsem majiteli řekl, ať to přiveze přeplé na benzin/když to nebylo s automat. přepínáním na plyn/, auto jsem opravil na "benzin" a když to po přepnutí na plyn nejelo, poslal jsem jej k plynařům..A je fakt, že většina měla suchou nádrž...Ono jim to v létě chytalo kolikrát rovnou na plyn , takže benzinem pohrdali..Ale podle mne, předělat auto o obsahu 12oo-1400 ccm na plyn je duševní ochrnutí nebo harpagonomanie.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si to myslím taky, že malolitrážní motor předělávat na plyn je nerozum. Nicméně je jich plno.

Před 20 a více lety, kdy míti dýzla bylo raritou, měl plyn své opodstatnění. Žigulíky, škodule, fáčka a jiné stroje té doby, tam se to vyloženě nabízelo. Pořizovací cena přestavby byla kolem deseti tisícovek. Navíc cena za litr LPG v té době byla kolem 5-6 korun.
Dnes, kdy 99% nabízených modelů na našem trhu lze pořídit jak se zážehovým, tak vznětovým agregátem, nemá plyn v našich životech již své místo - je to přežitek a nevyplatí se. Pokud jezdím hodně, pořídím naftu. Pokud jezdím málo, pořídím benzin (levnější pořizovací cena), ale nemá smysl rvát do toho plyn, neb investice do přestavby se nevrátí (nebo za velmi dlouho).
Bohužel u nás je plyn poměrně drahý. Pokud bychom šli do důsledku, je to ekologické palivo a tudíž by se na něj neměla vztahovat daň. Tak je tomu na Slovensku, kde LPG je ve srovnání s cenou benzinu nepoměrně nižší než v ČR. Možná kdyby stejné daňové úlevy byly i u nás, stálo by to za úvahu.
Budu-li mít dva vozy - jeden s naftou a druhý s benzinem o stejném objemu, nikdy nebude jeho provoz na LPG levnější než provoz na naftu. U nafty o objemu dva litry mám průměrnou spotřebu dejme tomu 6 litrů. U stejného auta, jen na LPG, bude průměrná spotřeba jedenáct až dvanáct litrů. Je-li cena litru LPG poloviční než cena litru nafty, je jednoduchou matikou zjistitelné, že investice na ujetý kilometr je identická.
Něco jiného je, mám-li vůz, který se v naftě nenabízí (například Ameriky). Tam dejme tomu jsem ochoten připustit, že LPG může mít svůj smysl. Ačkoli na druhou stranu tvrdím, že má-li někdo prachy na americký vůz, má mít prachy i na jeho provoz a neprznit to plynem.
Vždycky se můžu smíchy potrhat, když na silnici vidím super káru s exkluzivním motorem a na zadním skle má malou žlutou nálepku LPG. To chčiju a řvu, až mi slzy kanou. Naposled jsem se takhle bavil o víkendu, a to hned dvakrát. Prvně mě na dálnici předjížděl Superb s motorem 2,8i V6, podruhé asi hodinu nato Audi A8 s motorem 4,2i V8. No nezabili byste toho majitele? Já tedy jo - když pro nic jiného, tak z milosti (aby se ve své chorobě netrápil).

Navíc je známo, že provoz na LPG nemá zdaleka jen výhody - spíš bych řekl, že má celou řadu nevýhod (o kterých se však buď nemluví, nebo se záměrně zamlčují).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A je jasné, že je to pořád jen přestavba a každá přestavba má svoje velké nevýhody a co jsem viděl, tak kvalita přestavby je špatná a provedení, např. cínované spoje nebo jednotlivé el. větve kabelů smysluplně začleněné do motorového prostoru je velká vyjímka..Ale chápu, když někdo koupí neprodejný vůz, hlavně "JEEP" s velkým obsahem za směšnou cenu a zaplatí si plyn a užívá si osmiválce se spotřebou za rozumný peníz...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Jak už jsem zde psal víckrát, neviděl bych to tak černě, jako Marek77. Pokud se bavíme čistě o nákladech na pohonné hmoty, tak rozdíl je markantní. Již zde byla zmiňována jednoduchá matematika a při dnešní ceně nafty kolem 34 Kč a průměrné spotřebě řekněme 6 litrů na sto kilometrů jsme na 204 Kč na 100 km. S přestavbou na LPG a průměrný spotřebě 9 litrů při ceně 17 Kč za 1 litr LPG u motoru s objemem do dvou litrů jsme na ceně 153 Kč na 100 km, což je veliký rozdíl.
Že si to někdo nechá zabudovat do korábu jako je A8, BMW 7 atd, na tom nevidím nic špatného. Úspora je ve finále veliká a návratnost montáže je 1 Kč na 1 ujetý kilometr. Při montáži na čtyřválcový motor, kde se cena této přestavby se systémem BRC pohybuje kolem 32 000 Kč je návratnost opravdu 32 000 km. Poté už jen šetříte.
Nepopírám horší diagnostiku poruch, kdy se musí zvlášť řešit benzinový i plynový systém, ale to je prostě riziko, které si nese každý, kdo do toho jde. Nevidím však důvod, proč by se tomuto měl někdo smát? Kolikrát se jedná o firemní vozidla, která nechá přestavit firma, protože mají veliký nájezd. Jindy o zakoupení starší vozidlo, které díky objemu svého motoru má tak nízkou cenu, že se přestavba vyplatí.
Když to někdo chce, tak mu to nechte :) Ne třeba se nad tím rozčilovat ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zapomeň na to, že budeš u dvoulitrového motoru mít průměrnou spotřebu plynu 9 litrů. To jsi z jiné planety.

Spotřeba LPG je o 10-15% vyšší než spotřeba na benzin, a to i nyní, kdy systémy LPG jsou na velmi vyspělé úrovni. Pokud mluvím o průměrné spotřebě, myslím tím meziroční spotřebu paliva. A tam prostě na devět litrů zapomeň.

S dvoulitrovým benzinem budeš mít spotřebu děvět litrů LPG při pohodové cestě na letní dovolenou, možná i méně než devět litrů. V zimě jsi na čtrnácti, zejména při poskakování po městě. Takže v meziročním průměru jsi na jedenácti až dvanácti litrech.

Neuč starého orla lítat - plyn dělám přes deset let soukromě, měl jsem dvě auta na plyn, s kterými jsem najezdil opravdu dost, a můj brácha je přes LPG největší borec v Karlovarském regionu :wink:.

Pokud Ty mi tvrdíš, že pojedeš s dvoulitrem za devět litrů plynu, já pojedu srovnatelnou trasu ve stejném počasí srovnatelným stylem jízdy s dvoulitrovou naftou za pět litrů nafty. Takže jsme zase na stejném číslu.
Ke spotřebě LPG musíš připočítat taky spotřebu benzinu, která je prokazatelná, neboť studené starty a studený běh je vždy v benzinu (a v zimě poměrně dosti dlouho). Na to se (rádo) zapomíná :wink:.

LPG není úspora oproti naftě, v žádném případě. Zda je to úspora oproti běžné spotřebě daného motoru na benzin, o tom by se dalo polemizovat taky. Připočítáš-li k tomu i zvýšené náklady na servis, ME a STK, moc toho neuspoříš. Ale nepopírám - úspora to je.
LPG jako systém je systémem alternativním. Už z toho názvu plynou poměrně značné problémy. LPG má víc nevýhod než výhod, a to zejména u moderních motorů (starým krámům s karburátorem je to poměrně jedno).

Přál bych Ti vidět ty upálené lambdasondy, dále svíčky, které nevydrží ani polovinu kilometrů, co by vydržely na benzin. Olej je chemicky zlikvidovaný v polovičním intervalu než při provozu na benzin (v třetinovém ve srovnání s naftovým motorem), pokud nevyměníš vzduchový filtr při každé výměně oleje, zaděláváš si na dost zásadní problémy. O podstatně nižší životnosti zapalovacích kabelů ani nemluvím. Mnohé (a paradoxně luxusní) motory mají problémy s podpalováním ventilů (například motory MB jsou tím vyloženě vyhlášené), což považuji v moderní době za nepřijatelné.
A takhle bych mohl pokračovat.....

LPG je ALTERNATIVA - srovnatelná jako když do dýzla budeš lejt řepkový olej z obchoďáku :wink:. Taky pojede, taky to bude levnější - ale zaděláváš si na značné problémy. Tak v čem je rozdíl?



Samozřejmě se tu nechci a nebudu s nikým přít. Jen tu prezentuju svůj názor a postoj. Pokud někdo chce LPG do auta, prosím - máme demokracii a každý se může svobodně rozhodnout. Měl by však vždy zvážit VŠECHNA pro a proti, ne jen ta, která mu někdo poví nebo která se obecně vědí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Určitě máš pravdu se studenými starty a pocukáváním po městě, ale to tam jseš i s naftou za osm litrů ;) Bavím se tady o spotřebě meziměsto ;) Jak někde poskakuješ v kolonách, tak jsou všechny výpočty k ničemu ;)

Hele, já s tebou souhlasím ohledně toho alternativního paliva, stejně tak že to je ekologický a žádný úlevy na to nejsou. S tím vším máš pravdu. Sám jsem to zažil, sám jsem jezdil tři auta na LPG a v rodině mělo plyn všechno a nakonec jsem po zralý úvaze sáhnul taky po naftě ;)

Náklady na měření emisí jsou řekl bych, to nejmenší v provozu běžného vozidla ;) Jde o to, že pokud člověk jezdí dálky a má možnost dát do auta velikou nádrž, tak se mu plyn zatracení zaplatí ;) Stejně tak, když to nacpe do rozežraný V8 ;)

Samozřejmě to chce to zjistit, jak si s tím motor poradí ;) Jsem si plně vědom, že už dávno nejsme u dob, kdy můj Favorit s karburátorem startoval v mínus patnácti rovnou na plyn, nebo v době, kdy Felcka co měla najeto 350 000 km jela bezporuchově a jak drak.

Jsou pro, jsou proti. Každej si to musí sesumírovat sám ;) Tak i tak, tahle přestavba není hodná odsuzování ;) To bylo jediný, co jsem chtěl říct ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

nechtelo se mi cist vse, ale proto jsem psal, at to zprovozni na benal. jinac, posledne prijela fabie, plovak v nadrzi zareznul na minimu, cerpadlo zasrane ze auto sotva chytlo na dva valce, jeden vstrik ko. ptal jsem se majtele dedecka, kolik km najedete za rok? tak do 4tis. A kolik z toho na benzin? maximalne tankuje jednou za rok do plna. Pri placeni zjistil kolik usetril.
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Marek77 píše:
............O podstatně nižší životnosti zapalovacích kabelů ani nemluvím. ..........
Vysvětlení proč tomu tak je prosím ;)

Kamarádův otec ma escalade v plynu a jezdí 15l na sto km, což se mi zdá velice dobré. A že bych se s tím styděl jezdit? Kdyby jsem toužil po americe tak to řeším naprosto stejně, ale OI benzín plyn mi přijde také dost úsměvná když je možnost TDi.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Mám asi 25 let malotraktor s motorem ze Spartaka obsah 1 089 upravenýho na plyn ze sporákovky normálně s ventilem vzhůru. Benzín jsem brzo úplně zrušil z důvodu montáže vícestupňové řemenice na kliku (podávací čerpadlo překáželo :D ) a bez problému startuje i při mrazu odhadem do - 10 stupňů. Za studena běží mnohem klidněji než na benzín a nečichám ten smrad. Ventily zatím drží a úspora oproti benzínu bez diskuze. Když jsem to postavil bylo dost divení co to tam mám (bomba je vidět), většina lidí v té době nevěděla, že se dá na plyn jezdit.
S Faválem jsem najel na LPG 300tkm.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

ano,zdvizky taky jezdi a startujou, ale neco jineho je pouzivat plyn jako alternativu.to bych tady moc nepletl. nehlede na to, ze stare spartaky maji nesmrtelny motor, i na benal chytaji na otoceni kliky.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“